jamejamonline
سیاسی عمومی کد خبر: ۱۲۷۶۸۱۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹  |  ۱۱:۳۲

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نیروهای سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور محدود است، گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر با مواردی نظیر گرانفروشی رو به رو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریع‎‌ترین زمان ممکن به شکایت آن‎ها رسیدگی شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسی‎ها، اظهار کرد: محور اصلی این بازرسی‎ها طبق اولویت‎های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنانمان از ما دارند به حوزه‎هایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم.
 
وی ادامه داد: در سیاست‎های جدید، آن کالاهایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشت‎های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار دادیم. ضمن اینکه %۱۰۰ گشت‎های ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‎ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با همکاری سازمان‎ها و نهادهای مربوط قصد آن را داریم تا یک سری حداقل‎ها را در بازار ایجاد کنیم.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با چگونگی اعلام شکایت از طرف مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز گفت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. آنها باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها که بر روی محصول درج می‎شود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند.
 
رایگانی افزود: مردم برای این شکایت‎ها می‎توانند از دو طریق اقدام کنند؛ اول از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است. از این طریق می‎توانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اعلام گزارش کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‎های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰% نیروهای ما کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم را نداریم.
 
وی اظهار کرد: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنا‎نمان می‎توانند هم به عنوان شاکی و هم به عنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند. فرق این دو نیز در این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‎کند و ما برای او تشکیل پرونده می‎دهیم  و یک کد رهگیری صادر می‎کنیم که می‎تواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد، اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‎کند ولی وقت پیگیری آن را ندارد. ما به این گزارش رسیدگی می‎کنیم و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‎کنیم.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سوء استفاده مکرون از مفهوم آزادی

سوء استفاده مکرون از مفهوم آزادی

اگر بخواهیم با منطق رئیس‌جمهور فرانسه به اتفاقات اخیر نگاه کنیم باید آن را به آزادی هتک حرمت مقدسات ادیان دیگر تعبیر کنیم البته باید در نظر داشته باشیم این هتک حرمت نمی‌تواند یکطرفه باشد، چرا که اگر مکرون توهین به اسلام را مصداق آزادی بیان معرفی کند باید اقدامات متقابل مسلمانان را نیز از مصادیق آزادی بیان بداند.

نشانه‌های قوه قضاییه فعال

نشانه‌های قوه قضاییه فعال

نکاتی در مورد دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان وجود دارد که باید به آن پرداخت‌.

الزامات اقناع افکار عمومی

الزامات اقناع افکار عمومی

رهبر عالیقدر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت اقناع افکار عمومی به منظور همراه‌سازی مردم در رعایت ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر