یک غذای ترکی محبوب

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

طرز تهیه کباب ترکی دونر کباب خوشمزه و مخلوط رستورانی کباب ترکی که با نام دنر کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار مشهور است
کد خبر: ۱۲۷۶۶۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک، کباب ترکی یا دونر یه غذای ترکی محبوب بین ما ایرانی هاست که در تهیه این کباب گوشت ها را به صورت عمودی به سیخ می کشند و در مجاورت حرارت قرار می دهند.

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

مواد لازم کباب ترکی

 

گوشت چرخ کرده

1800 گرم

نمک

2 قاشق غذاخوری

پودر سیر

 1 و 1/2 قاشق غذاخوری

 سیاه

2 قاشق غذاخوری

پیاز

1 عدد

پنیر ورقه ای

 به مقدار لازم

یب زمینی سرخ کرده و سس

برای سرو

 

طرز تهیه کباب ترکی

 

  1. گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید. نمک، فلفل و سیر را به آن اضافه کنید. به کمک دست خوب گوشت را چنگ بزنید تا مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند. یک قسمت 150 گرمی از گوشت جدا کنید. سپس آن را درقالب برش کوکی قرار داده و فشار دهید. (قالب برش کلوچه یا کوکی کمک می کند که بتوانید اندازه یکسانی برای برگر ها حفظ کنید. 

  2. این کار را برای کل گوشت چرخ کرده انجام دهید و همه ی گوشت را به برگر های یک اندازه تبدیل کنید. روی سینی فر، قالب برش کوکی را قرار دهید. یک عدد پیاز را از وسط نصف کنید. یک عدد سیخ چوبی بلند و نوک تیز بردارید. سیخ چوبی را از میان نصف پیاز رد کنید تا مطابق عکس، پیاز و قالب برش کوکی، پایه ای برای کباب ترکی خانگی باشد.

  3. یک عدد برگر را از سیخ چوبی رد کنید و روی پیاز و قالب برش کوکی قرار دهید. یک ورقه پنیر را نیز رد کنید تا روی برگر قرار بگیرد. این کار را برای همه برگرها تکرار کنید و مابین آن ها پنیر ورقه ای بگذارید. توجه داشته باشید که سیخ چوبی دقیقا در مرکز برگرها باشد و کباب ترکی یک دست و منظم دربیاید.

  4. وقتی تمام برگر ها را قرار دادید کار را با نصف دیگر پیاز تمام کنید. نیمه ی دیگر پیاز را از سیخ چوبی رد کرده و روی همه برگر ها قرار دهید.

  5. در سینی فر، دور کباب ترکی را میتوانید با سیب زمینی وچیپس پر کنید. سینی فر را به مدت یک ساعت در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت قرار دهید. (میتوانید با توجه به ترجیح و ذائقه خودتان زمان پخت را از یک ساعت بیشتر یا کمتر کنید.)

  6. کباب ترکی خانگی را از فر خارج کرده و با انواع سس،سیب زمینی سرخ شده  و انواع نوشیدنی ها میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

برای مشاهده دستورالعمل غذای سریع و ساده کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها