پزشکان دریافته اند که بیماری مجرای هوا خطر بستری شدن در بیمارستان را در پی ابتلا به کووید ۱۹ افزایش نمی دهد.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۲۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر «فرناندو هولگوین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلورادو، در این باره می‌گوید: «بسیاری از افراد مبتلا به بیماری آسم فکر می‌کنند دارای پیش زمینه ابتلاء به کووید ۱۹ حاد هستند و خیلی نگران ابتلاء به این بیماری هستند.»
 
هولگوین در ادامه می‌افزاید: «نسبت مبتلایان آسمی بستری شده در بیمارستان به خاطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ حدود ۶ درصد است.»
 
هنگامی که پاندمی آغاز شد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده عنوان کردند که افراد مبتلا به آسم در معرض ریسک بالاتر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند. افراد مبتلا به آسم به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از آنفلوانزا، عفونت ویروسی دیگر، هستند.
 
در بررسی‌های جدید، محققان ۱۵ مطالعه مربوط به عفونت کووید ۱۹ را بررسی کردند تا مشاهده کنند که چه تعداد از مبتلایان به آسم در بیمارستان بستری شده بودند.
 
به گفته محققان، آسم آلرژیک با تعداد کمتری از گیرنده‌های ACE۲ در ارتباط است. اینها گیرنده‌هایی هستند که ویروس از انها برای اتصال خود به سلول‌ها استفاده می‌کند. این بدان معناست که افراد مبتلا به آسم آلرژیک ممکن است منطقه کمتری برای اتصال ویروس داشته باشند. همچنین افرادی که از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی (داروی درمان آسم) استفاده می‌کنند، نیز گیرنده‌های ACE۲ کمتری دارند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها