منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن پایگاه‌های جاسوسی احداث می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۸۸
به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم نوشت: اقدامات لجستیکی برای احداث یک پایگاه جاسوسی که آماده گردآوری اطلاعات از خلیج عدن است، انجام شده است.
 
بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، هیأتی از سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و امارات، اخیراً به جزیره سقطری رفتند تا محل احداث پایگاه‌های جاسوسی را مشخص کنند.
 
روزنامه اسرائیل هیوم در ادامه نوشته است که هدف از احداث این پایگاه جاسوسی، اشراف اطلاعاتی بر منطقه باب المندب و جنوب یمن تا خلیج عدن و شاخ آفریقاست.
 
ایرنا نوشت: جزایر سقطری، مجمع الجزایر کوچکی در اقیانوس هند واقع در ۳۵۰ کیلومتری جنوب یمن است. جمعیت این جزایر ۵۰ هزار نفر است. نیروهای امارات متحده عربی ماه می ۲۰۱۸ جزیره سقطری را اشغال کردند.
 
پیش‌تر نیز منابع یمنی از همکاری رژیم صهیونیستی با ائتلاف سعودی در جریان جنگ علیه یمن خبر داده بودند.
همچنین آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌سازند.
 
سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها