«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در وین، برجام را مؤثرترین توافق دیپلماتیک خواند و بر لزوم تلاش همه‌جانبه برای حفظ آن تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه اتریش بر همین اساس از تمام طرف‌های باقی‌مانده در برجام خواست تا به تعهداتشان ذیل این توافق عمل کنند.
 
بر اساس بیانیه که وزارت امور خارجه اتریش، شالنبرگ افزود: اتریش به عنوان محل برگزاری مذاکرات برجام و جایی که این توافق در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، همواره به این معاهده متعهد مانده و تلاش خواهد کرد تا با کمک شرکای اروپایی‌، به بازسازی اعتماد در منطقه خاورمیانه کمک کند.
 
وزارت امور خارجه اتریش همچنین اعلام کرده که وین از توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دسترسی به دو مکان در ایران استقبال می‌کند. در این بیانیه از ایران نیز خواسته شده تا به همکاری‌های نزدیک با آژانس ادامه دهد.
 
دیدار وزیر امور خارجه اتریش با معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شد که قرار است صبح روز سه‌شنبه در سطح معاونان و مدیران کل وزارتخانه های خارجه ایران و گروه ۴ به علاوه یک در وین منعقد شود. 
 
سیدعباس عراقچی بامداد دوشنبه وارد پایتخت اتریش شد و تاکنون دیدارهای دوجانبه‌ای را با هیأت‌های دیگر داشته است. وی همچنین قرار است پس از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات کند.
 
ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه گذشته در پایان سفر مدیرکل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ به صورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند. 
 
در این بیانیه آمده است؛ بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی‌آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.
 
طرف‌های اروپایی عضو برجام ضمن استقبال از تصمیم ایران، آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم این توافق ارزیابی کرده‌اند.
 
در این میان، اتریش به عنوان میزبان مذاکرات برجام معتقد است که مسؤولیت جداگانه‌ای را برای حفظ این توافق به دوش می‌کشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها