گوگل ویژگی جدیدی به مرورگر کروم افزوده که از اطلاعات افراد در فرم های وب سایتی غیر معتبر محافظت می کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، گوگل تصمیم دارد اقدامات خود برای حفاظت از داده‌های افراد را افزایش دهد و آنها را در برابر ثبت اطلاعات شخصی در فرم‌های وب سایتی غیر معتبر محافظت کند.

در همین راستا مرورگر کروم فرم‌هایی که روی صفحات HTTP ایمن هستند اما در واقع امنیت ندارند را مشخص می‌کند. جزئیاتی که از طریق این فرم‌های غیر معتبر ارسال می‌شوند احتمالاً توسط افراد دیگر قابل رصد هستند و آنها می‌توانند اطلاعات را بخوانند یا تغییر دهند. تاکنون مرورگر کروم فقط با حذف آیکون قفل از آدرس بار، چنین فرم‌هایی را مشخص می‌کرد.

شوتا پاندیترائو یکی از اعضای تیم امنیتی کروم در پست وبلاگی نوشت: ما شاهد بودیم که برای بسیاری از کاربران این شیوه شفاف نبود و به طور مؤثر خطرهای مرتبط با ثبت اطلاعات در فرم‌های نامعتبر را نشان نمی‌داد.

از این پس مرورگر کروم گزینه پرکردن خودکار بخش‌های مختلف فرم‌های غیر معتبر را غیر فعال می‌کند و اطلاعات حساس به طور خودکار در صفحه مذکور پر نمی‌شود.

همچنین سرویس مدیریت پسورد کروم به افراد کمک می‌کند تا پسوردهای ایمن انتخاب کنند. استفاده از پسوردهای خاص حتی در فرم‌های نامعتبر امنیت بیشتری نسبت به پسوردهای تکراری ایجاد می‌کند.

علاوه بر آن در صورت وارد کردن جزئیات در فرم‌های نامعتبر یک پیام هشدار روی نمایشگر دیده می‌شود که به کاربر اعلام می‌کند فرایند ایمن نیست. همچنین هنگام ثبت چنین فرمی یک پیام هشدار تمام صفحه، ریسک چنین اقدامی را به کاربر توضیح می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها