بستری های کرونایی در خراسان شمالی از ۳۰۰ نفر گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

بستری های کرونایی در خراسان شمالی از ۳۰۰ نفر گذشت

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق گزارشات حاصل از نتایج مطالعات علمی، سوء تغذیه طی ابتلا به بیماری COVID-19 به علت کاهش اشتها در کودکان افزایش می یابد، که می تواند عوارض جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.
کد خبر: ۱۲۷۳۷۲۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، انسیه وطن دوست گفت: در کودکان کمتر از شش ماه هدف اصلی درمان در این کودکان، تشویق به تغذیه انحصاری با شیر مادر به همراه تقویت شیرخوار (که 4 ماه به بالا با شروع فرمولای متناسب با سن شیرخوار که از نظر پزشک مورد تایید است) است.
 
وی یادآور شد: کودکانی که به درمان های اضطراری بیمارستانی نیاز ندارند ضمن ادامه تغذیه با شیر مادر، باید بلافاصله با یک رژیم غذایی فرموله تغذیه شوند.
 
وی افزود: کودکان در این مرحله از درمان به واسطه ابتلا به انواع عفونت ها و اختلالات دیگر و بی اشتهایی شدید، قادر به تحمل مقادیر معمول برخی مواد غذایی نیستند، بنابراین ضروری است تغذیه این اطفال با رژیم غذایی خاصی که مطابق نظر پزشک درمانگرشان است صورت گیرد.
 
وطن دوست خاطرنشان کرد: تغذیه وریدی در کودکان و شیرخوارانی که به علل مختلف قادر به تغذیه خوراکی نیستند با هدف تامین موادغذایی لازم جهت رشد در شیرخواران و کودکان همچنین تامین یون های ضروری بدن آنها در بیمارستان ها انجام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها