یک مطالعه جدید نتیجه هشداردهنده برای زنانی که تمایلی به فرزندآوری ندارند به همراه دارد. این هشدار به زنان باردار هم داده شده است.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۷۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید هشدار می دهد ، زنانی که با قرص های پیشگیری اقدام به جلوگیری از بارداری می کنند  ممکن است در صورت ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر لخته شدن خون قرار بگیرند.

براساس تحقیقات منتشرشده ویروس کرونا نیز خطر لخته شدن خون را برای افرادی که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند ، افزایش می دهد.

قرص های ضد بارداری حاوی استروژن هستند که می توانند عروق را باریک کنند. افرادی که باردار یا در HRT (درمان جایگزینی هورمون) قرار دارند نیز با همین خطر روبرو می شوند.

دکتر دانیل اسپات ، لیدر این تحقیق  پیشنهاد می کند که رقیق کننده خون - مانند آسپرین - برای هر دو  گروه نقش محافظت کننده ایفا می کند.

وی گفت: در طول این بیماری ، ما به تحقیقات دیگری نیاز داریم تا مشخص کنیم آیا زنانی که در دوران بارداری آلوده می شوند  باید درمان ضد انعقادی را آغاز کنند یا اگر زنانی که قرص های ضد بارداری یا جایگزینی هورمون درمانی مصرف می کنند ، باید آنها را قطع کنند.

دکتر اسپات گفت: ویروس کرونا می تواند باعث ایجاد لخته های خون شود؛حتی در افراد قبلاً سالم.

انسدادها معمولاً در پاها شروع می شود. آنها می توانند به سمت بالا حرکت کنند و باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شوند.

اکنون نگرانی شدیدی وجود دارد افرادی که از قرص های بارداری و هورمون استروژن استفاده می کنند اگر به Covid-19 آلوده شوند ، این احتمال وجود دارد كه لخته شدن خون آنها حتی بیشتر شود که این می تواند نتایج مرگباری داشته باشد.

دکتر اسپات در ادامه گفت: تحقیقاتی که به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه ویروس کرونا باعث لخته شدن خون می شود. این تحقیق ممکن است دانش جدیدی را در مورد نحوه شکل گیری در سایر تنظیمات و چگونگی پیشگیری از آنها به ما ارائه دهد.

پیوند بین لخته خون و کووید19 COVID-19  پیچیده است.

دكتر اسپات گفت كه مطالعات زيادي با استفاده از مدل هاي نوآورانه حيوانات و بافت ها انجام شده است تا این مسئله بتواند بر روي آنها روشن شود.

با وجود عوارض جانبی احتمالی قرص های بارداری اعم از افسردگی تا افزایش وزن ، بیش از 9 میلیون زن آمریکایی هر چند وقت یکبار آنها را مصرف می کنند.

این قرص ها احتمال چهار برابر شدن افزایش احتمال لخته شدن خون در زنان را دارند.

برای یک زن  خطر مطلق لخته شدن خون فقط یک در هزار است اما ویروس کرونا ممکن است این مسئله را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

دکتر اسپات گفت: "هرچه اطلاعات بیشتری در مورد اثرات کووید19 پدیدار شود ، سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا عفونت لخته های خون و سکته های مغزی ارتباطی با قرص های ضد بارداری خوراکی و سایر روشهای درمانی با استروژن دارند یا خیر را بیشتر می کند.

 

نرخ سکته های مغزی از حدود چهار تا هشت در 100 هزار زن جوان در سال دو برابر می شود.

در دوران بارداری  خطر لخته شدن خون چهار تا پنج برابر افزایش می یابد. سازوکارها برای این شرایط و مدت زمان تأثیر پس از قطع درمان ناشناخته است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها