شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان در حالی ادامه دارد که شمار مبتلایان به این ویروس به سمت 18 میلیون تایی شدن پیش می رود.
کد خبر: ۱۲۷۲۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ، موج دوم در بسیاری از نقاط جهان با شدت زیادی پیش می رود این در حالی است که برخی از دانشمندان، ویروس شناسان، کارشناسان و اپیدمیولوژیست ها بر این باورند آنچه که در سطح جهان رخ داده موج دوم نیست و در واقع همان موج اول است. هنوز تا آغاز موج دوم که شدت بیشتری دارد زمان باقی است. آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین ابتلا و بیشترین مرگ و میر قرار دارد. مکزیک به اضافه آمریکای جنوبی متشکل از کشورهای برزیل، پرو، شیلی به دومین مرکز جهانی کرونا تبدیل شده اند.

*روزانه به طور میانگین 4 هزار و 200 نفر در سراسر بریتانیا آلوده به ویروس کرونا می شوند. در این کشور کمتر از نیمی از مردم فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و باقی جمعیت اعتقادی به آن ندارند. نرخ مرگ و میر در بریتانیا و انگلیس بالاتر از هر کشور دیگری در اروپا است.

*به باور کارشناسان و اپیدمیولوژیست ها آنچه که باعث شده ویروس کرونا در اروپا وارد موج دوم شود آغاز تعطیلات تابستانی در کشورهای اسپانیا، فرانسه، بلژیک و آلمان است. هم اکنون تصاویر هولناکی از تجمع توریست ها و مسافران در سواحل مختلف این کشورها منتشر می شود که مردم بدون رعایت کوچک ترین مسائل بهداشتی در هم می لولند و تفریح می کنند.

*از هر 1000 بیمار مبتلا به کرونا 10 نفر با این تشخیص اشتباه پزشکی مواجه شده اند که بیماری آنها بهبود یافته است. آنها با همین ویروس کرونا به خانه فرستاده شده و افراد دیگر را نیز مبتلا کرده اند.

*محققان دانشگاه شیکاگو با بررسی اقلام بهداشتی گوناگون همانند دستکش و ماسک بر روی جلوگیری از واگیر کرونا به این نتیجه رسیده اند که مردم بیش از اندازه به دستکش اعتماد دارند این در حالی است که دستکش اصولا سد محکمی در برابر ویروس کرونا نیست با این حال استفاده از آن توصیه می شود. 

*دانشمندان انگلیسی با سرمایه گذاری 4 میلیون پوندی بر روی یک پروژه قصد دارند بفهمند چرا آسیایی ها و سیاه پوست ها بیشتر از هر فرد دیگری قربانی ویروس کرونا می شوند. آمارها نشان می دهد جمعیت فوت شدگان در میان سرخ پوست ها، آسیایی ها و برخی اقلیت ها بسیار زیاد است و نرخ ابتلا در آنها نیز به همین اندازه با رقم افزایشی روبروست.

*سیاه پوستان در آمریکا هشت برابر از سفیدپوستان به دلیل ویروس کرونا فوت می کنند.

*اخبار مربوط به ویروس کرونا هر روز امیدوارکننده تر می شود. شرکت آمریکایی مدرنا قصد دارد در نخستین فاز تولید انبوه 60 میلیون دوز از این واکسن را تولید کند. چینی ها نیز بر اساس منابع مختلف خبری واکسنی را تولید کرده اند که آزمایشات انسانی را نیز پشت سر گذاشته است اما چالش هایی پیش روی تولید این واکسن قرار دارد که ماهیت این چالش ها مشخص چه چیزی هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها