مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج باید مانند آزمایشات بالینی برای زوجین جوان الزامی شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۵۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اعظم کریمی مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و برنامه‌ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: سالهاست که در وزارت ورزش و جوانان و سازمان جوانان مشاوره‌های تخصصی ازدواج و خانواده ارائه می‌شود.
 
او با بیان اینکه ما با راه اندازی مراکز مشاوره و با همکاری نظام روانشناسی خدمات سلامت روان را ارائه می‌کنیم، گفت: تاکنون ۳۵۰ مرکز تخصصی روانشناسی در کشور ایجاد شده است که از سال گذشته این روند رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته است.
 
کریمی افزود عمدتاً مراکز بخش خصوصی هستند، اما مجوز‌های خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کنند همچنین آن‌ها خدمات مشاوره‌ای قبل حین و پس از ازدواج را به جوانان ارائه می‌کنند.
 
او با بیان اینکه ما معتقد هستیم پیش از اینکه مشکلی رخ دهد باید با مشاوریین مشورت‌های صورت گیرد، تصریح کرد: مشاور باید آگاهانه نقاط مختلف زوجین را بیان کند چرا که تصمیم نهایی در انتخاب خود زوجین هستند‌
 
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: مشاورین نباید برای زوجین تعیین تکلیف کنند.
 
او با بیان اینکه در استان تهران ۱۲۵ مرکز مشاوره‌ای وجود دارد، بیان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ورزش و جوانان و وزارت ورزش و جوانان آدرس و شماره تماس مراکز را دریافت کنند.
 
کریمی با بیان اینکه در هفته ازدواج مشاوره‌های پیش از ازدواج و خدمات مشاوره‌ای برای افرادی که در ۵ سال آغاز زندگی خود هستند رایگان است، افزود: حدود ۲۵ درصد از افراد قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه می‌کردند.
 
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه قبل از اینکه دلبستگی ایجاد شود باید به مشاور مراجعه کرد تا خدمات آن اثربخش باشد، افزود: آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج باید مانند آزمایشات بالینی الزامی شود.
 
او با بیان اینکه بیمه مشاوره سال هاست که کش و قوس‌های فراوانی را تجربه کرده است، گفت: بسیاری از افرادی که به مشاوره مراجعه نمی‌کنند به دلیل آن است که توان پرداخت تعرفه‌های خدمات مشاوره‌ای را ندارند.
کریمی ادامه داد: اعلام کرده‌ایم در هفته ازدواج در سراسر کشور از هرگونه همایش نمادین جلوگیری شود و اعتبارات آن برای ازدواج واقعی جوانان هزینه شود.

او با بیان اینکه در هفته ازدواج کارگاه‌ها و کلاس‌های مشاوره رایگان باید با تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: همچنین اگر امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در برخی از استان‌ها وجود ندارد باید کلاس‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها