فارس: حسین فدایی با اشاره به تلاش برخی برای اثبات شرایط فوق العاده گفت:هوشیاری رهبر انقلاب این استراتژی را که به خاطر عملیات روانی دشمن و برخی غفلتها بود، خنثی کرد.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۶

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشستی خبری به بیان دیدگاهها و مواضع این حزب پرداخت.
وی در ابتدا با طرح این موضوع که چرا برخی مسائل جزئی تبدیل به وقایعی بزرگ و یا عکس این مطلب اتفاق میافتد به نوع دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد که مواضع و مسائل مهم همیشه مورد تاکید آنها بود و هیچ گاه اجازه ندادند مسائل جزئی بزرگنمایی شود.
فدایی با اشاره به حضور بیش از صد ساله قدرتهای بزرگ در منطقه به خاطر وجود منابع عظیم ثروت،اظهار داشت: بیش از 30 جنگ طی حدود نیم قرن گذشته وجود داشته که در اکثر آنها جای پای آمریکا قابل مشاهده است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران موضوعاتی همچون حمایت از منافقین، سازماندهی جدایی طلبان و نیز پروژههای استحاله فرهنگی را از جمله موارد قابل توجه در استراتژی اخیر آمریکا برای برخورد و نفی انقلاب اسلامی و اراده ملت ایران عنوان کرد و افزود: رفتار آمریکا در حوزه بین الملل نیز در راستای همین موضوع است تا برای مردم ما ثابت شود که هیچ دلیلی برای اعتماد به امریکا وجود ندارد.
فدایی در ادامه بالا بودن حجم و بزرگ شدن دولت و بالا بودن تصدی اقتصادی را آسیب و مانع اصلاحات اساسی در نظام اداری عنوان کرد و گفت: نیازمند انقلاب گسترده جهت اصلاح نظام اداری هستیم.
وی سفرهای رئیس جمهور را از این منظر یک فرصت دانست که نیازهای مردم شناسایی شده و اصلاحات جدی به وجود آید.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی توجه به رابطه و پیوند برنامه چشم انداز، برنامه 5 ساله و یک ساله دولت یعنی بودجه را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورت نبود پیوند مناسب، توفیق جدی به دست نمیآید و برای تحقق سند چشم انداز و نیز موضوع مهم اصل 44 و انقلاب جدید و تالیف دولت نوین با ساز و کار جدید، فرصتی استثنایی است.
مفاسد اقتصادی محور دیگر سخنان فدایی بود که وی با بررسی کارنامه مفاسد اقتصادی آن را درخشان ندانست و اشکالاتی را یادآور شد.
وی تعریف مفهومی را سخنان رهبر انقلاب و تعریف مصادیق را نیازمند توجه به روح فرمان 8 مادهای رهبر انقلاب دانست و افزود: دانه درشتها و کانونهای قدرت و ثروت باید مورد توجه جدی در این زمینه باشند، تا نتوانند منافع باندی را به منفعت عمومی ترجیح دهند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران، طولانی بودن فرآیند رسیدگی و پایین بودن هزینه فساد را از دیگر مشکلات امر مبارزه دانست و اظهار داشت: در این شرایط، متهم با از بین بردن مدارک خود، تبدیل به مدعی میشود.
فدایی در ادامه توجه مردم به گفتمان اصولگرایی را مورد توجه قرار داد و آسیب شناسی در حوزه اصولگرایان یعنی عدم ساماندهی کانونهای مرکزی که مورد وثوق همه سلایق باشد، کم توجهی و غفلت از استراتژی ابتدایی و ضعف تحلیل در مسائل جاری را از جمله موضوعات مهم در آسیب شناسی دانست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به این که باید مسائل اساسی مورد توجه باشد، تهدیدات دشمن، کار آمد سازی، ارائه چهره موفق از دولت و مجلس و ارکان حکومت، توجه به چشم انداز 20 ساله حمایت از دولت و مجلس و خدمت به مردم را از جمله این مسائل دانست.
وی همچنین یادآور شد: آیین دادرسی ویژه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال تدوین است.
فدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخی اظهار نظرها پیرامون فوق العاده جلوه دادن کشور افزود: عملیات روانی دشمن و غفلت دوستان، تحلیلهایی غلط را به جامعه ارائه میدهد. برخی پایگاهها به دنبال تثبیت اضطرار و خارج کردن تصمیم گیری از حالت عادی برای مسئولان و ایجاد یاس برای مردم و برای دامن زدن به اختلافات هستند و چراغ سبز به دشمنان نشان میدهند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آنها مجموعا9 در تلاشند، استراتژی اثبات شرایط فوق العاده را شکل دهند که هوشیاری رهبری و مسئولان آن را خنثی کرده است.
وی یادآور شد: کشورهای دیگر هم اجازه نمیدهند موضوعات خط قرمز این چنین نادیده گرفته شود در حالی که در کشور ما برخی اوقات، مورد تضعیف واقع شده است.
فدایی تاکید کرد: موضوع هستهای مورد وفاق همه اندیشه ها و سلایق است و حتی اقلیتها هم بر این موضوع تاکید دارند و اگر حزب، رسانهها یا شخصیتی این مسئله قاطع و خواسته مردم را تضعیف کند، در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص بیانیه سازمان مجاهدین که مورد سؤال خبرنگاری بود اظهار داشت: از اوائل انقلاب، جریاناتی با پسوند خلقی، ظاهرا9 بر اراده و رای عمومی تاکید میکردندریال ولی هر جا مردم رفتاری داشتند که با خواسته آنها هماهنگ نبود، این گروهکها میگفتند مردم جاهل هستند و احساساتی.
وی تصریح کرد: این جریان مستمری است که کسانی که به ظاهر موضع مردمی دارند و باطن دیکتاتوری و استبداد رای، تلاش دارند آراء خود را تحمیل کنند و هر جا دچار مشکل میشوند به مردم تهمت زدند.
فدایی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به مردم ایمان داشت و بر این اساس نظام را پایه ریزی کرد و این مسئله در رهبر انقلاب هم مشهود است و اگر گروه یا فردی بنابر تحلیل خود به مردم تهمت بزند ناشی از بیاعتقادی به مردم است.
فدایی بیان استراتژی این جمعیت در خصوص مجلس هشتم را زود توصیف کرد و گفت: اصولگرایان باید عبرتی از انتخابات شوراها دریافت کرده و پاسخی به خدا و مردم بتوانند ارائه دهند چرا که اگر میخواهند در آینده توفیق داشته باشند، باید با وحدت و انسجام فعالیت کنند و تصویر موفقی از مسئولیت خود به مردم نشان دهند.
این نماینده مجلس گفت: عملکرد دولت و مجلس اجمالا9 موفق است و باید برای بهتر کردن آن کوشید.
نماینده مردم تهران در خصوص ارتباط دولت با احزاب نیز گفت: بر اساس قانون اساسی، حکومت ما حزبی نیست اما آزادی احزاب وجود دارد. حکومت، حاکمیت حزب نیست اما دولتها نیز باید از ظرفیتهای احزاب برای خدمت به مردم استفاده کنند.
وی در خصوص بزرگنمایی برخی افراد و گروهها در خصوص وضعیت معیشتی مردم گفت: یادمان نرود اگر به پیش از انتخابات نگاه کنیم نگرانی جدی نسبت به اقتصاد، تورم، بیکاری، مشکلات صنعت و کشاورزی وجود داشت، البته مسائلی نیز وجود دارد که باید در رفع آنها تلاش کرد. دبیر کل جمعیت ایثارگران ایجاد فضای گرانی بی حد و حصر، تنها به خاطر بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی را از جمله سیاه نمایی در این خصوص ذکر کرد.
این فعال حوزه احزاب همچنین از تصویب نشدن یارانه احزاب، استقبال کرد و پرداخت یارانه از اموال عمومی به احزاب بدون تصویر شفاف و روشن از نحوه درجه بندی را قابل انتقاد دانست.
وی در خصوص برخی انتقادها از عدم توجه دولت به احزاب نیز گفت: رویکرد دولت، ارتباط مردمی و خدمت گزاری است و وقت اصلی دولت مصروف این میشود اما دولت بینیاز از تعامل با نخبگان و افراد خارج از دولت نیست.
فدایی در خصوص سؤالات مطرح شده در آزمون گزینش معلمان با اشاره به اینکه مشکل سوالات مطرح شده در گزینشها از گذشته که نشان دهنده جمود فکری بود که با خطاب امام خمینی (ره) در انحلال گزینشها مواجه شد گفت: این اقدام اخیر سازمان یافته نیست بلکه رگههایی هستند که مسائل جنبی و موهون را مطرح میکنند که در خور شأن فرهنگ غنی اسلامی ما نیست.
وی تاکید کرد: درست است که کتابی که سوالات مطروحه مربوط به شخصیتهای برجسته است اما نوع طراحی سوالات و انتخاب گزینهها، وهن آمیز است.
این نماینده مجلس در عین حال گفت: البته برخورد وزیر آموزش و پرورش و تعهد به رسیدگی به این مسئله قابل تقدیر است و نباید با بیانصافی این مسئله را به نوع تفکر دولت یا یک وزارتخانه تعمیم داد.
دبیر کل جمعیت ایثارگران در پایان با اشاره به اینکه مسئله هستهای ما از حالت حقوقی خارج و پیچیده شده است، گفت: برخی به دنبال امتیاز گیری از ما هستند که ما هم باید ضمن حفظ منافع با بهترین روشها از حقوق خودمان دفاع کنیم و به عنوان مثال سازمان انرژی اتمی نسبت به گذشته جدیتر و بهتر عمل میکند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها