در حالیکه شرکت فاکسکان هم‌اکنون گوشی‌های آیفون اپل را در چین مونتاژ می‌کند، این شرکت چندین مدل آیفون را نیز در کشور هند می‌سازد. این کار برای جلوگیری از اعمال تعرفه واردات روی دستگاه‌های وارداتی از چین به هند انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۳۱

هرچند هند بعد از چین دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیاست، اما همچنان یک کشور در حال توسعه محسوب می‌شود و درآمد سرانه پایینی دارد. به همین‌خاطر است که شیائومی با عرضه هندست‌های مقرون‌به‌صرفه خود این کشور توانسته به موفقیت بزرگی دست یابد. اپل نیز در حال تولید آیفون‌های قدیمی‌تر و اقتصادی‌تر خود در هند است. آیفون‌های قدیمی‌تر نه‌تنها ارزان‌تر هستند، بلکه تولید آن‌ها در این کشور مشتریان را از پرداخت مالیات واردات نیز معاف می‌کند. گوشی‌های آیفون اپل سهم ۱ درصدی از بازار اسمارت‌فون هند را در اختیار دارند.

 

اپل می‌خواهد ۲۰ درصد از تولیدات آیفون خود را از چین خارج کند
رویترز به نقل از چندین منبع گفته است که فاکسکان قصد دارد برای توسعه یک کارخانه جدید برای تولید آیفون در جنوب هند حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. اپل، علاوه بر جلوگیری از پرداخت مالیات واردات، به‌خاطر جنگ تجاری بین چین و آمریکا نیز مصمم است که تولیدات آیفون خود را به‌تدریج از چین خارج کند. در ماه‌های اخیر روابط بین آمریکا و چین بسیار پرتنش بوده و دولت ترامپ در هر لحظه می‌تواند تصمیم بگیرد که روی محصولات واردشده از چین از جمله آیفون‌ها تعرفه اعمال کند.

اپل می‌خواهد تولید آیفون در کشور هند را افزایش دهد
در ماه مه امسال شایعه‌ای در هند منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال گفتگو با دولت هند است تا ۲۰ درصد از تولیدات آیفون‌های کنونی را از چین به این کشور منتقل کند. با این کار، حدود ۴۰ میلیارد دلار از تولید آیفون، در خطوط مونتاژ هندی ساخته خواهد شد. اما سوال بزرگ این است که آیا اپل می‌تواند زنجیره تامین موردنیاز برای تولید باکیفیت این همه دستگاه آیفون را در هند فراهم کند. مسئله زنجیره تامین، موضوعی است که خیلی‌ها معتقدند درنهایت کشور ویتنام جایگزین چین در تولید آیفون خواهد شد.

 

یکی از منابع آگاه به رویترز گفته است که اپل از فاکسکان خواسته است تا بخشی از تولیدات خود را از چین خارج کنند. منبع دیگری نیز گفته است که سرمایه‌گذاری جدید فاکسکان در کارخانه Sriperumbur هند که در حال‌حاضر آیفون XR را تولید می‌کند بیش از سه سال طول خواهد کشید. فاکسکان قصد دارد در این کارخانه سایر مدل‌های آیفون را نیز مونتاژ کند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، شش هزار کارگر دیگر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد. فاکسکان یک کارخانه دیگر نیز در جنوب هند دارد که گوشی‌های شیائومی را تولید می‌کند.

یکی دیگر از سازندگان قراردادی اپل شرکت ویسترون است که آن هم کارخانه‌ای در جنوب هند دارد. این مونتاژکننده تایوانی نیز در حال ساخت یک کارخانه جدید در این کشور برای تولید آیفون‌های بیشتر است. هند همچنین تلاش می‌کند تا سازندگان چینی گوشی هوشمند را از طریق برنامه انگیزشی PLI ترغیب به تولید هندست‌هایشان در داخل این کشور بکند. سامسونگ نیز قصد دارد که از کارخانه‌ای در نزدیکی دهلی‌نو برای تولید گوشی‌ و صادرات آن‌ها استفاده نماید.

اپل ظاهرا ماه گذشته با زنجیره تامین خود درباره عرضه قطعات لازم برای مونتاژ آیفون SE 2020 در هند صحبت کرده است. این شرکت درنهایت ممکن است هند را تبدیل به یک قطب برای صادرات آیفون‌هایش کند. به گفته موسسه تحقیقاتی Counterpoint، این موضوع بستگی به زنجیره تامین دارد و اپل با نیروی کار ارزان‌تر هند نسبت به چین و توسعه تدریجی زنجیره تامین خود در هند قادر به استفاده از این کشور به‌عنوان یک قطب صادراتی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها