ششمین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 23 تیر، با بررسی تازه‌ترین خبرهای دنیای علم، دیجیتال و بازی‌های ویدئویی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۷۱۲۲۰

تازه‌ترین خبرهای دنیای علم

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخشی از این قسمت برنامه‌ی «+چرخ»، دیجیتال و بازی‌های ویدئویی-کارشناس با محمد کرباسی، روزنامه‌نگار فناوری درباره‌ی اینترنت 5G گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا از اجرایی کردن اولین نسخه‌های اینترنت نسل پنجم در ایران خبر داده است. شبکه‌های 5Gنه‌تنها حجم دیتای شبکه‌ها را چندصد برابر می‌کنند، بلکه سرعت انتقال دیتاها را هم بسیار زیاد می‌کنند و تأخیر آن کمتر از یک میلی‌ثانیه خواهد بود، در حالی که تأخیر در اینترنت نسل چهارم برابر ۲۵ تا ۴۰ میلی‌ثانیه است. آذری جهرمی می‌گوید از شهریور پنج منطقه‌ی تهران زیر پوشش سرویس نسل پنجم اینترنت همراه قرار می‌گیرد.

در بخش دیگری از «+چرخ» سپیده شعرباف، روزنامه‌نگار، از پرنورترین دنباله‌دار سال‌های اخیر خواهد گفت.
در سومین بخش «+چرخ» هم امیر گلخانی، کارشناس بازی‌های ویدئویی، جزییات کنفرانس یوبی‌سافت را بررسی می‌کند. کنفرانس "یو بی سافت" که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت دیجیتالی و آنلاین برگزار می‌شود، امسال قرار است جای کنفرانس همیشگی E3 را بگیرد. در این رویداد که یوبی سافت فوروارد (Ubisoft Forward) نامگذاری شده، این ناشر فرانسوی قرار است جدیدترین بازی‌های ویدئویی‌اش را نمایش بدهد.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها