معاونت آموزشی دانشگاه تهران در تشریح نحوه فعالیت آموزشی نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام کرد که اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۸۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بر این اساس و با توجه به پیش‌بینی‌های مسئولین بهداشتی کشور درخصوص تداوم روند همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاه به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب‌تر فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹، برنامه‌ریزی دانشگاه برای نیم‌سال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست‌هایی اعمال می‌شود.
 
همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیم‌سال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب‌ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیم‌سال یاد شده است.
 
بنابراین با توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کلیه فعالیت‌های آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد.
 
ضروری است اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و مواردی را در برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.
 
در واقع محتوای دروس نیم‌سال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه کرده و آمادگی‌های لازم را برای استفاده از سامانه‌های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.
 
همچنین پیش‌بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیم‌سال و کاهش سهم نمره آزمون پایان ترم در تعیین نمره نهایی را داشته باشند.
 
بر این اساس برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه به صورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوا تهیه شود. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
آمادگی‌های لازم برای تغییر فعالیت‌های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقراری شرایط مناسب در برنامه‌ریزی پیش‌بینی شود.
 
به منظور انجام مؤثرتر فعالیت‌های آموزشی و راهنمایی دانشجویان، به‌خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند و هر گونه کاهش حضور برنامه‌ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.
 
بر این اساس علی‌رغم وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا، باید تلاش شود که از تعلیق و انباشتگی فعالیت‌های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان ضروری است، اجتناب شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها