ویروس کرونا پایه های خود را در برخی از کشورهای دنیا مستحکم تر می کند.
کد خبر: ۱۲۷۰۱۹۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید نگاهی به اخبار کلی مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان است.

 

*تحقیقاتی در بریتانیا نشان می دهد این ویروس مرگبار در خاک این کشور بیشتر از میان کارگران کارخانه و کارکنان امنیتی و نگهبانان ساختمان ها قربانی گرفته در حالی که تصور می شد اعضای کادر درمانی بیشتر قربانی کرونا شده اند.

*دولت اسپانیا قصد دارد بسیاری از قوانین قرنطینه ای و منع رفت و آمد را دوباره اعمال کند. ایتالیا نیز چنین برنامه هایی را البته برای شهرهایی خاص مدنظر قرار داده است.

*غول داروسازی جهان یعنی آسترازنکا بار دیگر مدعی شد زودتر چیزی از مردم دنیا تصور می کنند واکسن کشف شده از سوی آکسفورد را به تولید انبوه می رساند و در تمامی قاره ها توزیع می کند.

*شیوع شدید ویروس کرونا در بریتانیا باعث شده تا برخی از عمل های جراحی افرادی که به بیماری های دیگری از به غیر از کرونا مبتلا هستند تا یک سال به تعویق بیفتد. البته این عمل های جراحی به گونه ای هستند که انجام نشدن آنها در شرایط کنونی جان بیمار را به خاطر نمی اندازد.

*نتایج یک تحقیق در دالاس آمریکا نشان داده که نیمی از مردم ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما چون اکثریت قریب به اتفاق آنها طیف بسیار ضعیف هستند کسی متوجه این قضیه نشده است.

*دانشگاه آکسفورد در تحقیقاتی که زمانی سه ماهه را در برگرفته نشان داده که ابتلای کادردرمانی از نژادهای سیاه پوست و آسیایی به ویروس کرونا خیلی بیشتر از میزان ابتلای کارکنان سفیدپوست بوده است.

*دانشمندان شواهد بیشتری را کشف کردند که سرماخوردگی خفیف ممکن است شما را از ویروس کرونا مصون کند.

*40 درصد از کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش از مشخص شدن ابتلایشان به این بیماری هیچ علامتی را از خود نشان نداده بودند. پیش از این یک تحقیق دیگر مدعی شده بود 70 درصد از کل مبتلایان در جهان تا زمانی که تست کرونایشان مثبت اعلام نشده بود هیچ علامتی نداشتند.

*کارشناسان چینی می گویند خوک نیز قابلیت مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارد و بدتر از آن اینکه این حیوان می تواند ویروس خود را به انسان هم انتقال بدهد.

*نتایج یک تحقیقی که البته هنوز کامل و مستند نشده نشان داده در زمان اوج ویروس کرونا در آمریکا مرگ و میر افرادی که آلزایمر هم داشتند دو برابر مدت مشابه سال گذشته است. هنوز در این تحقیق بیان نشده که این دو چه ارتباطی می توانند با هم داشته باشند.

*آلپاکا (گونه ای از لاما) شگفتی بزرگی را در دنیای تحقیقات مربوط به کرونا ایجاد کرده. محققان ادعا می كنند كه آنتی بادی های كوچك یافت شده در این جانور می تواند موج دوم کرونا را سرکوب كرده و به كشورها اجازه دهد تا قفل قرنطینه را بشکنند.

*از هر سه بریتانیایی یک نفر قوانین مربوط به قرنطینه را زیر پا می گذارد.

*از هر 10 بیمار کرونایی که کارش به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها کشیده، شش نفر دچار مشکلات اعصاب و مغزی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها