عشق را با صبوری دوا کنیم
بازخوانی چند گفت‌وگوی جام‌جم با مرحوم محمدعلی کشاورز در سالروز درگذشتش

عشق را با صبوری دوا کنیم

مراسم تشییع و تدفین استاد فقید محمدعلی کشاورز ساعت ۹ صبح فردا در محل قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۹۵۷

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خرگزاری صدا و سیما، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بنا به تصمیم خانواده این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر و تلویزیون مراسم تشییع و تدفین فقط در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

استاد محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که از چندی قبل به علت بیماری ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود، در ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
استاد محمدعلی کشاورز (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان) بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده بود، دیروز پس از طی یک دوره بیماری ریوی و کلیوی در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بدانید:

پدرسالار بازیگری سینمای ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش در ۴۵ فیلم سینمایی، ۳۸ مجموعه تلویزیونی و ده‌ها تئاتر و تله تئاتر ایفای نقش کرد و از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.
از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی پدرسالار، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم) و گرگ‌ها اشاره کرد.
از جمله کار‌های قابل توجه استاد کشاورز در سینما هم می‌توان به رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد.
مرحوم استاد کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختهٔ علی حاتمی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در پی درگذشت این هنرمند فقید پیام تسلیت صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها