برخی از مواد خوراکی مغذی، ضررهایی نیز دارند. سر جمع، آسیب‌هایی که به بدن می‌رسانند بیشتر اثرات مثبت مقدار مواد مغذیی موجود است.
برخی از مواد خوراکی مغذی، ضررهایی نیز دارند. سر جمع، آسیب‌هایی که به بدن می‌رسانند بیشتر اثرات مثبت مقدار مواد مغذیی موجود است.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، برخی از مواد خوراکی مغذی، ضررهایی نیز دارند. سر جمع، آسیب‌هایی که به بدن می‌رسانند بیشتر اثرات مثبت مقدار مواد مغذیی موجود است؛ اما چرا ما این ۱۰ منابع غذایی را با نام‌های مواد مفید در آنها می‌شناسیم در حالی که اینطور نیست.

مواد تشکیل دهنده‌ی دیگری نیز در این محصولات موجود است که نیابد نادیده گرفته شوند.

۱. کره بادام زمینی کم چرب

بهتر است کره بادام زمینی پر چرب را بخرید؛ زیرا در حالت طبیعی این مغز برای بدن ما مفید است. در کره‌های بادام زمینی کم چرب، موادی از جمله شکر به مقدار زیاد یا شیرین کننده‌های مصنوعی و مواد زیان‌آور دیگری برای جبران مزه‌ به کار گرفته می‌شوند.

۲. پنیر

بله درست خواندید. پنیر را در دنیای مدرن امروزه همه به عنوان یک منبع مهم کلسیم می‌شناسند در حالی که پنیر کالری و نمک بالایی دارد که موجب چاقی و افزایش فشار خون می‌شود. اگر به دنبال کلسیم و محکم کردن استخوان‌ها هستید بادام خام بخورید.

۳. غذاهای فریز شده

این موضوع زمانی مطرح می‌شود که شما مجبور به انتخاب بین غذای بیرون و خانگی هستید. سپس به این فکر میفتید از بیرون غذای یخ‌زده تهیه کنید و خودتان در خانه آن را گرم یا سرخ کنید. خیال می‌کنیم اینگونه به بدن‌مان لطف کرده‌ایم در حالی که ما داریم مقدار بالایی از آرد، نمک و مواد نگهدارنده را وارد بدن‌مان می‌کنیم.

۴. کمپوت میوه‌ها

عادت کرده‌ایم برای کسانی که مریض هستند کمپوت میوه می‌بریم. کمپوت‌های میوه مقدار زیادی شکر و مواد نگهدارنده دارند. بهتر است از این پس به جای انواع کمپوت‌ها، میوه‌های تازه بخریم.

۵. لبنیات پاستوریزه

اغلب به این دلیل شیر پاستوریزه مصرف می‌کنیم که اثرات هورمون‌های تزریقی به گاو، در فرآیند پاستیرازیسیون از بین می‌رود. در حالی که اثرات هورمون‌ها با داروهای ضدباکتری که به گاوها، از بین می‌رود و فرآیند پاستیرازیسون تنها میکروب‌های خوب را از بین می‌برد.

۶. شیر کم چرب

شیر پر چرب، سیستم عصبی بدن را بالانس می‌کند و ویتامین‌های شیر را به مقصد مناسب در بدن می‌رساند. در ضمن شیر قوچ یا گوسفند عملکرد بهتری نسبت به شیر گاو در بدن دارند.

۷. توت‌ فرنگی‌های غیر ارگانیک

سالانه آفت‌کش‌های بسیاری برای مزارع توت‌فرنگی خریداری و مصرف می‌شود. محصولات توت‌فرنگی‌ این مزارع با سایزهای بزرگ عجیب و غریب، که هیچ شباهتی به فواید توت‌فرنگی‌های ارگانیک ندارند برداشت می‌شوند.

۸. کنسرو سوپ‌ها

خوشبختانه آشپزهای آماتور هم می‌توانند سوپ بپزند. پس بهتر است در خانه دست به کار شوید، به جای تهیه سوپ‌های کنسروی. کنسرو سوپ‌ها سرشار از نمک است که موجب انواع بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون بالا می‌شوند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۴
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
۱
۲
پس چی کوفت کنیم دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
۱
۲
احمق پاستوریزه کردن شیر فقط باکتری های مفید را از بین میبرد ؟؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
۰
۵
خدایاماروازدست اینانجات بده بلاخره نفهمیدیم شیرکم چرب خوبه یاپرچرب
اسکندر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
۰
۰
شیر قوچ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها