jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۶۷۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۵:۰۳

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جزئیات علت به گل نشستن کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تنگه سنگاپور در حال بررسی است، گفت: خسارت وارد شده به کشتی و بار توسط بیمه پرداخت می شود.

به گزارش جام جم آنلاین، جلیل اسلامی در گفتگو با فارس درباره آخرین جزئیات بررسی حادثه به گل نشستن کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تنگه سنگاپور، اظهار داشت: در حال حاضر بحث اولیه درباره این کشتی، مباحث فنی، موضوع سلویج و نجات کشتی و بار است.

وی با اشاره به اینکه این کشتی باری در تنگه سنگاپور دچار انحراف از مسیر شده و به گل نشسته است، اضافه کرد: خارج سازی بار از کشتی و هماهنگی‌ها در این باره از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: این حادثه هیچ خسارت جانی نداشته است و خدمه کشتی همه سالم هستند.

اسلامی در پاسخ به این گفته که عده ای از کارشناسان خسارت وارد شده به کشتی را رقمی سنگین اعلام می کنند و معتقد هستند این کشتی اسقاط شده است، اظهار کرد: در حال بررسی این حادثه و موضوع جزئیات نجات کشتی هستیم و تا زمان بررسی کامل جزئیات حادثه، هر اظهار نظر در این باره غیر تخصصی است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره پرداخت خسارت وارد شده به کشتی و بار آن توسط بیمه، تأکید کرد: بیمه خسارت وارده به کشتی را پرداخت می‌کند.

بنابراین گزارش مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این باره گفته است: اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت و چگونگی اقدام برای رفع مشکل این کشتی از سوی شرکت مالک در حال انجام است، کمیته رسیدگی نیز پس انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی خودش را درباره علت وقوع این حادثه آغاز می‌کند و پس از مشخص شدن نتیجه حادثه، آن را با جزئیات اعلام خواهیم کرد.

به گفته محمد راستاد بر اساس اطلاعات به دست آمده از این حادثه، خمش ایجاد شده در بدنه کشتی و آسیب قابل مشاهده در تصاویر منتشر شده ناشی از به گل نشستن آن بوده است ولی جزئیات میزان خسارت و علل و عوامل حادثه پس از بررسی تیم سوانح اطلاع رسانی خواهد شد.

روز 22 اردیبهشت امسال یک فروند از کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هنگام عبور از تنگۀ سنگاپور به علت مشکلات فنی به گل نشست؛ بر اساس اعلام روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی حادثه دیده تحت پوشش حمایتی همه بیمه‌نامه‌های معتبر بین‌المللی است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی در جام جم آنلاین نوشت: دولت آقای روحانی از لحاظ تفکر دو دولت کاملا متفاوت بودند ولی ما در حوزه اقتصاد شاهد سیاست هایی کاملا یکسان با آثار مشابه بودیم.

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در یادداشتی برای جام جم آنلاین درباره نفتکش های سوخت‌رسان ایران در حال ورود به آب‌های ونزوئلا، نوشت: در صورت مزاحمت برای نفتکش های ایران، هم در خلیج فارس هم در خارج از این حوزه توان پاسخگویی وجود دارد.

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر