نمایش فیلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در آمریکا و اروپا از ماه سپتامبر (شهریور ۹۹) آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۶۴۰۲

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، از میان چند شرکت پخش آمریکایی که پس از اهدای جایزه بزرگ داوران ساندنس به «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، خواهان خریداری این فیلم بودند، سرانجام شرکت نیویورکی فیلم موومنت حقوق فیلم را از پخش کننده جهانی آن پیرامید اینترنشنال خریداری کرد.

فیلم موومنت که از کمپانی‌های موفق عرضه فیلم‌های هنری در آمریکا و پخش‌کننده آثاری از اریک رومر، بیل آگوست، اتوره اسکولا، آرتور ریپشتین، هیروکازو کوردا و تاکاشی کیتانوست، «یلدا» را از شهریور در سینما‌های مستقل آمریکا و نیز به شکل برخط (آنلاین) برای گروهی از سینماداران مستقل آمریکایی و تماشاگرانشان و سپس به شکل دی وی دی پخش می‌کند.
نمایش سینمایی «یلدا» که قرار بود از ۱۷ اردیبهشت در فرانسه آغاز شود، از شهریور به ترتیب در آلمان، فرانسه، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و اسپانیا و به تدریج در سایر کشور‌های اروپایی انجام می‌شود.
«یلدا» پس از کسب جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در ماه ژانویه و استقبال گرم تماشاگران، منتقدین و خریداران در هفتادمین جشنواره برلین، تاکنون به جشنواره‌های رده «الف» ژنو، صوفیه، لوکزامبورگ، سیدنی، ملبورن، بلگراد، کارلو وی واری، هلسینکی و پینگایو راه یافته که بدلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ برخی از آن‌ها معوق یا تعطیل شده‌اند.
«یلدا» که تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است، با حمایت بنیاد سینمایی فارابی توسط اقای علی مصفا با مشارکت مؤسسه هنری مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) تهیه شده و در ایران، با بازگشایی سینما‌ها نمایش داده خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها