jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۵۴۸۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۰۸:۵۱

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری گفت: خودرو‌های وانت باری که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده اند هرچه سریعتر برای تعیین سهمیه سوخت خاص اقدام کنند.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، غلام حسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری با بیان اینکه طرح سوخت رسانی به وانت بار‌ها و نیسان‌ها را ساماندهی کردیم، گفت: برای سوخت رسانی به رانندگان این ناوگان همانند سواری‌ها سامانه طراحی کرده و در صورتی که رانندگان این ناوگان ثبت نام کرده باشند سهمیه خاص وانت بار را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: تاکنون وانت و نیسان‌های که ثبت نام کرده اند سهمیه خاص وانت بار‌ها در برون شهری را دریافت کرده اند و این رانندگان سهمیه اسفند و فروردین ماه را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه رانندگان وانت بار و نیسان برون شهری هرچه سریعتر در این سامانه ثبت نام کند، گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شده سوخت براساس پیمایش، بارنامه و میزان بار در کارت سوخت‌ها واریز می‌شود و در صورتی که فعالیت این ناوگان و میزان پیمایش آن‌ها کاهش یابد به مرور سوختشان هم کم می‌شود.

دغاغله اظهار کرد: به ناوگان این بخش اعلام می‌کنیم هرچه سریعتر برای در این سامانه برای دریافت سوخت ثبت نام کنند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری با اشاره به اینکه ناوگان این بخش همانند ناوگان حمل ونقل سنگین سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد، گفت: خودرو‌های وانت باری که تاکنون در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند هرچه سریعتر در این بخش ثبت نام کنند تا سهمیه سوخت برون شهری خود را به علاوه میزان پیمایش دریافت کنند.

ادامه داد: در راستای ساماندهی وانت‌بارها و افزایش ایمنی تردد این ناوگان در جاده‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو تا سه سال گذشته ضوابط فعالیت ناوگان و راننده وانت‌بارها را ابلاغ کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در این راستا تعدادی از رانندگان وانت‌بارها از بارنامه برای حمل بار در جاده‌ها، استفاده می‌کنند.

دغاغله افزود: از چندی پیش که موضوع سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد، در مصوبه کارگروهی که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مسئولیت کارگروه آن را برعهده دارد، سهمیه‌هایی برای ناوگان وانت‌بار کم مصرف و پرمصرف (ماهانه ۳۰۰ لیتر و ۴۰۰ لیتر) در نظر گرفته شد.

او اضافه کرد: در آن مصوبه آمده است که در دو ماه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش برون‌شهری و دستگاه‌های متولی حمل و نقل درون‌شهری (وزارت کشور) بحث تردد ناوگان وانت را مستندسازی کنند و سوخت بر اساس پیمایش و طبق اسناد حمل برای آنها اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در همین راستا همان دستورالعمل‌هایی که از قبل داشتیم، از طریق رسانه‌ها و دیگر مدل‌های اطلاع‌رسانی به اطلاع رانندگان وانت‌بارها رساندیم.

او ادامه داد:  از ابتدای بهمن‌ماه، وانت‌بارهایی که در جاده‌های بین شهری تردد کرده ‌ اسناد حمل یعنی بارنامه دریافت کرده و در صورت دریافت بارنامه، تردد آنها ثبت و پیمایش آنها محاسبه می‌شود و معادل آن پیمایش سوخت به ناوگان وانتی اختصاص می‌یابد.

دغاغله در پایان بیان کرد: لازمه گرفتن سند حمل و بارنامه برای ناوگان وانت‌بار، داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است؛ سامانه‌ها و زیرساخت در این زمینه فراهم شده است و تاکنون تعدادی راننده وانت و وانت‌بار کارت هوشمند دریافت کرده‌اند. 

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی در جام جم آنلاین نوشت: دولت آقای روحانی از لحاظ تفکر دو دولت کاملا متفاوت بودند ولی ما در حوزه اقتصاد شاهد سیاست هایی کاملا یکسان با آثار مشابه بودیم.

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در یادداشتی برای جام جم آنلاین درباره نفتکش های سوخت‌رسان ایران در حال ورود به آب‌های ونزوئلا، نوشت: در صورت مزاحمت برای نفتکش های ایران، هم در خلیج فارس هم در خارج از این حوزه توان پاسخگویی وجود دارد.

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر