روزنامه جام جم بررسی میکند: پشت پرده ماجرای سیلی هادی ساعی چیست؟

یک جای کار می‌لنگد!

کیانوش رستمی: تعویق المپیک برای من و سهراب مرادی بهترین خبر بود

2 ماه است تمرین ندارم!

دو ماه پیش تمام دغدغه کیانوش رستمی حضور در رقابت‌های غرب آسیا و شاید هم پرواز به کلمبیا برای شرکت در رقابت‌های پان‌آمریکن بود، اما حالا دوماهی هست که او دستش به میله وزنه برداری نخورده! ویروس کرونا همه فعالیت‌های ورزشی را مختل کرده و وزنه‌برداری هم از این قاعده مستثنا نیست.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۱۹

کیانوش رستمی هم مثل سهراب مرادی، علی داوودی و علی هاشمی که شانس‌های اصلی وزنه‌برداری ایران برای حضور در المپیک 2020 توکیو به شمار می‌روند، حالا باید یک سال انتظار بکشد تا به رویای کسب دومین مدال طلای المپیک و تبدیل شدن به بهترین المپین تاریخ ورزش ایران (در کنار هادی ساعی با دو طلا و یک نقره) برسد. با کیانوش رستمی درباره شرایط این روزهایش صحبت کردیم:

با کرونا و تعطیلی رقابت‌های بین‌المللی چه می‌کنید؟


من هم مثل سایر ملی‌پوشان، بیشتر از آن‌که به فکر تمرین باشم، نگران حال هموطنانم بودم و حالا خوشحالم که با تلاش‌های صورت گرفته، آمارها هر روز کمتر از روز قبل می‌شود.

یعنی این روزها حتی در خانه هم تمرین نکردید؟

نه! می‌دانم که دوستان زیادی در خانه یا پارکینگ یا انباری تمرین می‌کنند، اما من تقریبا دو ماهی هست که دست به میله وزنه‌برداری نزده‌ام. وزنه‌برداری رشته سنگینی است و تعویق المپیک فرصت مناسبی برای ما ایجاد کرد به بدن‌مان استراحت بدهیم.

به نظر می‌رسد برای برخی قهرمانان تعویق یکساله المپیک، یک توفیق اجباری بود؟

با شما موافق هستم. به عنوان مثال خود من در این ماه‌های اخیر خیلی تحت فشار قرار گرفتم. حضور در رقابت‌های جهانی تایلند، سفر به سوئیس برای تورنمنت گزینشی المپیک، رقابت‌های قطر کاپ و بعد هم آماده سازی برای حضور در جام فجر همگی در کمتر از چهار ماه اتفاق افتاد و من حتی یک روز هم فرصت استراحت نداشتم. در این شرایط اگر المپیک به تعویق نمی‌افتاد، احتمالا مجبور بودم در رقابت‌های غرب آسیا در امارات (اسفند) ، رقابت‌های پان آمریکن در کلمبیا (فروردین) و رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان (اردیبهشت) هم شرکت کنم و معلوم نبود چطور می‌توانستم این فشارها را جبران کنم. البته فقط من نبودم که از تعویق المپیک خوشحال شدم. سهراب مرادی هم همین شرایط را داشت. او هم که یکی از بهتر ین‌های دنیاست، سال گذشته از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدید شد و اگر المپیک به تعویق نمی‌افتاد، کارش برای کسب سهمیه مثل خود من، دشوار می‌شد. حال تعویق المپیک کمک می‌کند من و سهراب مرادی با آمادگی و تمرکز بیشتر، برای حضور در ادامه رقابت‌های گزینشی آماده شویم.

و چه رقابت جذابی هم خواهد شد، رقابت شما و سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک...

قطعا همینطور است. البته الان آن‌چه بیش از هر چیز نگران‌کننده است، بی توجهی مسؤولان به شرایط المپین‌هاست. گرچه اولویت در حال حاضر بسیج عمومی برای ریشه‌کن کردن ویروس کروناست، اما نباید از شرایط قهرمانان هم غافل شد. قطعا اگر شرایط رسیدگی مسوولان مطلوب نباشد شرایط کار برای همه المپین‌ها خیلی سخت می‌شود.

رضا پورعالی - ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها