مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

از ۴۰۳۰ مشاوره تغذیه‌ای بگیرید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه مشاوره تلفنی تغذیه برای مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در راستای کاهش مراجعه حضوری مردم خبر داد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه مشاوره تلفنی تغذیه برای مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در راستای کاهش مراجعه حضوری مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، زهرا عبداللهی روز سه شنبه درباره ارائه مشاوره تلفنی تغذیه از طریق سامانه ۴۰۳۰ بیان کرد: یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری و کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا، رعایت تغذیه صحیح با پیروی از دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه است که در عملکرد سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها از جمله کووید ۱۹ نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: به طور کلی عادات نامناسب غذایی از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی ها و همچنین دریافت ناکافی هر کدام از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن از برنامه غذایی روزانه می تواند با تضعیف سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به انواع بیماری ها و از جمله بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: رعایت برنامه غذایی مناسب در افراد سالم و همچنین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و در دوره نقاهت، نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا، تسریع در بهبودی و کاهش شدت بیماری دارد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در قالب طرح تحول سلامت، به کارگیری کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت در کشور است که خدمات مشاوره تغذیه را برای جمعیت تحت پوشش ارائه می دهند. در شرایط فعلی که به دلیل بیماری ناشی از ویروس کرونا امکان مراجعه حضوری مردم به این مراکز باید محدود شود، سامانه مشاوره تغذیه تلفنی ۴۰۳۰ با راهبری دفتر بهبود تغذیه جامعه و مشارکت کارشناسان تغذیه شاغل در مراکز جامع سلامت و نظارت مدیران واحد بهبود تغذیه معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و به کمک شرکت احسان برکت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه راه اندازی شد.

عبداللهی گفت: سامانه ۴۰۳۰ از دو طریق آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در حوزه تغذیه است. یک شیوه استفاده از پیام‌های صوتی است که پس از شماره گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید یک که مربوط به پیشگیری از کرونا است، می‌توان از لیستی از پیام های صوتی در زمینه تغذیه بهره مند شد.

وی افزود: در این پیام های صوتی سعی شده اطلاعات لازم و کلی در زمینه غذا و تغذیه به مردم داده شود. این توصیه ها مطابق با نیازهای مردم در طول زمان به روز رسانی می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در صورتی که مراجعه کنندگان به سامانه ۴۰۳۰ نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشته باشند، می توانند با استفاده از کلید ۶ به مشاوران تغذیه که پشت خط هستند متصل شده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها