jamejamonline
بازار عمومی کد خبر: ۱۲۶۳۷۷۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۶

    اگر تاکنون به یک رویداد خاص، همایش یا نمایشگاه رفته باشید و با ساک‌هایی پر از گیفت‌های تبلیغاتی مختلف خارج شده‌باشید بدون شک از قدرت هدایای تبلیغاتی آگاه هستید. احتمالا شما هم هدایای تبلیغاتی مثل خودکار، فلش، تیشرت و امثالهم را به مناسبت‌های مختلف از شرکت‌های مختلف دریافت کرده‌اید. مهم نیست کی و کجا این هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اید دریافت این نوع هدایا همیشه هیجان‌انگیز خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ برند شماست. این استراتژی مارکتینگ بیش از 200 سال قدمت دارد. با ما همراه شوید تا نگاهی به تاریخچه‌ هدایای تبلیغاتی از آغاز تا امروز بیاندازیم.

دکمه‌های تبلیغاتی اولین نوع هدیه تبلیغاتی بودند که پا به عرصه حیات گذاشتند. در سال 1798 این دکمه‌ها به مناسبت تحلیف جورج واشنگتن، رییس‌جمهور منتخب آمریکای تازه شکل گرفته، تولید و توزیع شده‌اند. بعد از آن نیز سیاست مدارانی همچون آبراهام لینکلن و ویلیام مک‌کینلی این رسم را در پیش گرفتند. آبراهام لینکلن ازین دکمه‌ها برای تبلیغ کمپین انتخاباتی خود استفاده کرد.
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
 
در اواسط دهه  1880 کرومیتوگرافی و رواج علاقه به ادبیات باعث ظهور نوع جدیدی از هدایای تبلیغاتی شد؛ نشانک‌های کتاب! فناوری جدید چاپ این توانایی را به فعالین این حوزه می‌داد تا امکان چاپ نقوش رنگارنگ را داشته باشند. این نشانک‌های رنگارنگ که ماحصل ابداعات جدید و علایق مردمان این دوره بودند عموما از ربان و ابریشم ساخته‌ می‌شدند و معمولا توسط ملکه وقت انگلستان، ملکه الیزابت اول، به دیگران هدیه داده می‌شدند. بعدها تبلیغ کنندگان از این نشانک‌ها به عنوان هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ هرچیزی، از بیمه تا شرکت‌های چاپی، استفاده کردند. 
 
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
 
 
 
 
شرکت آنهایزر-بوش در سال 1852 برای تبلیغ نوشیدنی‌های خود اقدام به پخش توزیع در بازکن با لوگوی خود کرد. آدولف بوش یکی از پیشگامان استفاده از هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ محصول بوده است. وقتی که بوش فروشندگان خود را به فروشگاه‌ها می‌فرستاد، به آنها تعدادی هدایای تبلیغاتی می‌داد تا به عنوان هدیه به مشتریان خود تقدیم کنند.
                                        بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟                                                                                                                                                        
در اواخر 1800 شرکت‌های حمل و نقل ریلی با هدایای تبلیغاتی اقدام به برندینگ می‌کردند. آن‌ها بین مشتریان و مسافران خود تقویم‌های تبلیغاتی توزیع می‌کردند.
در سال 1886 جاسپر میک، پدر محصولات تبلیغاتی، تبلیغات را به لول جدیدی برد. ابداع او کیسه‌های تبلیغاتی منقش به نام کسب و کار بود. این کیسه‌ها به برای تبلیغ کسب و کار محلی کوچکی به نام کفاشی کنتول در اوهایو طراحی و تولید شده بودند. میک به این ابداع اکتفا نکرد و کمپانی میک را تاسی کرد که به طور اختصای در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کرد و محصولات مختلفی را در این زمینه تهیه و تولید می‌کرد که با استقبال شدیدی از جانب سایر شرکت‌ها و مشتریان روبرو شد.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
در سال 1893 اولین جاکلیدی تبلیغاتی بوجود آمد. این هدیه به مناسبت یادبود همایش جهانی شیکاگو تهیه و توزیع شده بود.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟

                 اوایل قرن 19 زیرسیگاری‌های تبلیغاتی پا به عرصه گذشتند. این زیرسیگاری‌های فلزی که منقوش به تبلیغات شرکت ‌های مختلف بودند با استقبال خوبی در میان مردم و کمپانی‌ها مواجه شدند. و تب تقاضای هدایای تبلیغاتی بالاتر گرفت. کمپانی کوکا کولا یکی ازین شرکتهایی بود که به این نوع تبلیغات علاقه فراوانی نشان می‌د‌اد.
 
پلاستیک باعث ظهور پیدایش محصولات تبلیغاتی‌ای شد که تاکنون در بازار مشاهده نشده بود.  فناوری چاپ صفحه باعث می‌شد تا انجام تغییرات و درج  لوگو و شعار برروی پلاستیک آسانتر شود.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
 
در اوایل 1906 دربازکن ‌ها به عرصه هدایای تبلیغاتی پا گذاشتند و عموما توسط شرکت‌های هدایای تبلیغاتی ساخته می‌شدند. شکلی که در زیر آمده متعلق به شرکت هاروارد است که برای تبلیغات محصولات خود ازین روش استفاده کرده است.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟ 
 
در سال 1937 پلی اورتان توسعه داده شد و گزینه های سفارشی سازی بیشتری امکان پذیر شد. توپ ضد استرس ابداع موسسه تبلیغاتی آلپی اینترنشنال یکی از نمونه‌هاست. این توپ‌ها قابلیت شخصی شازی و درج لوگو داشتند.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
  
در 1979 مک دانلد با قرار دادن اسباب بازی در بسته‌های غذایی مخصوص خود برندینگ را به لول بعدی برد. اسباب بازی‌هایی مثل مک‌ریست که در تصویر نشان داده شده است نمونه هایی ازین دست هستند. این نوع محصولات با الهام از کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی محبوب به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می‌شدند.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
در دهه 1990 تیشرت‌های تبلیغاتی دوران اوج خود را سپری میکردند. کمپانی‌های سیگار تا فروشگاه‌های خواروبار همه از این روش به عنوان تبلیغات استفاده می‌کردند.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟ 
 
 
در سال 1996 شرکت سوئدی ایکیا ساک‌های اورسایز خرید را برای مشتریان خود معرفی کرد. به دلیل طراحی دوستدار محیط زیست آنها، ساک‌های سفارشی محبوبیت زیادی در بین مردم و عرضه‌کنندگانی  مثل هول فود، تریدر جو و تارگت پیدا کردند.
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
در سال 2004 نایکی دستبندهای "قوی زندگی کنید" را عرضه کرد که تبدیل به نمادی برای آگاهی از سرطان شد و باعث 80 میلیون واحد فروش در سطح کشور شد. این دیزاین ساده بارها توسط شرکتهای دیگر و موسسات خیریه الگوبرداری شد.
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
 
درسال 2017 فیدجت اسپینرها لا طرح ها و رنگهای مختلف به سرعت در تمام جهان گسترش یافتند. در حقیقت فیجت اسپینرها جزو 25 گیفت تبلیغاتی برتر قرار گرفتند!
 
بررسی سیر تغییرات هدایای تبلیغاتی/ جورج واشتنگتن و آبراهام لینکن چه هدایای می‌دادند؟
در سال های آتی چه محصولاتی به عنوان هدایای تبلیغاتی جذاب مطرح خواهند شد؟ شما چه فکر می‌کنید؟
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: