Logo jame jam online for Site - SVG - Positive
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۱۲۶۱۳۲۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸  |  ۱۷:۲۱

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: پیامک‌هایی از طریق مدارس به خانواده‌ها ارسال شود تا به فرصت‌های آموزشی از صدا و سیما و فضای مجازی اهمیت داده شود.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علیرضا کمرئی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش استان‌های کشور با وجود تنگناها، اظهار کرد: هدف این است که در پایان این دوره، اطمینان حاصل کنیم که آنچه در حوزه آموزش می‌توانستیم، را انجام داده‌ایم.

وی افزود: گاهی اوقات در حوزه آموزشی ممکن است نیاز به یادآوری‌هایی برای اهمیت این موضوع باشد و در برنامه‌های آموزشی پخش شده از رسانه ملی فرض ما بر این است که حدود ٧٠ درصد آموزش‌ها تاکنون انجام شده است و البته به خاطر تعطیلات مدارس در برخی از استان‌ها این امکان وجود دارد که مدارس به این مقدار از آموزش نرسیده باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: از گروه‌های درسی نظرات را خواستیم و توافق بر انجام ٧٠ درصد آموزش گذاشته شد.

کمرئی تصریح کرد: در دوره متوسطه اول ٣۶ ماده درسی داریم که تاکنون ٢٨ ماده را در برنامه‌های آموزشی از شبکه آموزش هدف‌گذاری شده و اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود، دیگر مواد درسی را نیز هم پوشش خواهیم داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره دوم متوسطه ١٨٢ ماده درسی و ٩۵ عنوان درسی داریم که این آموزش‌ها باید انجام شود و تاکنون با هماهنگی‌های انجام شده است حدود ٨۴ برنامه داشتیم و در هفته آینده به ١۵٠ برنامه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در هفته آینده ٩٠ درس مورد آموزش قرار خواهد گرفت و شبکه چهار در مرحله بعدی به فرایند آموزش در رسانه ملی اضافه خواهد شد.

کمرئی با بیان اینکه در هدف‌گذاری هفته اول در دروس پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند، تمرکز شد، گفت: در همه رشته‌های شاخه نظری، توجه یکسانی به آموزش دروس شده است و در هفته دوم همه دروس مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش بخش اعظمی از آموزش‌ها کارگاهی است و ١٠٠۵ ماده درسی داریم که ٢٢ درس عمومی و ۵ درس شایستگی‌های غیرفنی را داریم و به این دلیل در این بخش کار کمی مشکل شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: باید راه‌های متفاوت‌تری از شرایط مرسوم در پیش بگیریم و به همین دلیل آموزش حسابداری و کامپیوتر را در دستور کار قرار دادیم تا اگر فرصت حضور در مدرسه بود، تمرکز بر آموزش کارگاهی باشد.

وی گفت: باید توجه کنیم که در دوره متوسطه آموزش‌ها جنبه مکمل ندارد و برای تعمیق یادگیری به کار گرفته می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که آموزش‌ها کامل انجام بگیرد و البته در دوره ابتدایی شاید کمی متفاوت باشد و اطلاق مکمل توجیهی داشته باشد.

کمرئی تصریح کرد: اگر قرار است این آموزش‌ها تخصصی باشد باید به آن توجه جدی کنیم و تلاش کنیم تا بیشترین پوشش را برای یادگیری ایجاد کنیم؛ در ادامه کار شبکه آموزش و شبکه چهار برنامه‌های آموزشی از رسانه ملی را ادامه خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید اطمینان پیدا کنیم که برنامه‌های آموزشی به صورت کفایت بوده است چرا که آموزش‌های مبتنی بر رسانه تصویری می‌تواند اثر بخش‌تر باشند چون امکان استفاده از حافظه دیداری دانش‌آموزان و تکرار برنامه‌های آموزشی در آن وجود دارد.

کمرئی با بیان اینکه استراتژی اصلی ما حفظ پویایی مدارس و تحرک یادگیری است، گفت: اصول اطمینان از انجام آموزش‌های لازم صورت بگیرد و آمار صحیح از شرایط داشته باشیم و از استان‌ها می‌خواهیم تا محتویات آموزشی و تجربیات غنی را بارگذاری کنند و در اختیار دانش آموزان و خانواده قرار بدهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی قانونی یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن برای آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید گروه‌های درسی در استان‌ها فعال شوند و برای تولید محتوا همکاری کنند، تأکید کرد: پیامک‌هایی از طریق مدارس به خانواده‌ها ارسال شود تا به فرصت‌های آموزشی از رسانه ملی و فضای مجازی اهمیت داده شود و از اثربخشی آموزش‌ها حمایت و مراقبت کنیم.

کمرئی با بیان اینکه در انتخاب معلمان دقت لازم و کافی انجام شده است، تصریح کرد: قصد داریم روند آموزشی را تا پایان سال تحصیلی ادامه دهیم و برای زمان پایان سال تحصیلی و امتحانات بررسی‌هایی انجام خواهد شد و اطلاع رسانی می‌کنیم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری

ازدواج پیش از داشتن فرزند، قراردادی است برای آماده ساختن آسایش جسمانی و روانی متقابل، ولی پس از بچه دار شدن معنی حقیقی خود را به دست می آورد. خانواده همیشه در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، منشاء فرهنگ‌ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. توجه به خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. 

سختی‌های موج سوم کرونا

سختی‌های موج سوم کرونا

چند روزی است اوضاع بیمارستان مسیح‌دانشوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مرجع کرونا در ایران نگران‌کننده شده و روزانه حدود 200بیمار به اورژانس کرونای این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

اشتباه‌های کرونایی ما

اشتباه‌های کرونایی ما

یک: اِرْحَمْ تُرْحَمْ؛ «رحم کن تا به تو رحم شود.» این پروتکل ناب امیرالمؤمنین است که در روزهای کرونایی به شدت به کار می‌آید.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر