دیدار روز گذشته هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی و بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌توان در سه دسته‌بندی مهم قرار داد؛ نخست تکریم و قدردانی از مردم آذربایجان شرقی است که به تعبیر رهبر انقلاب از چند خصوصیت ممتاز بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۰۷

مردمی صادق، با غیرت دینی، ملی و انقلابی که در بزنگاه‌های تاریخی و در دل حوادث مختلف «بهنگام» و در «لحظه لازم» تصمیم گرفته و عمل کرده‌اند.

آقا برای تبیین این بخش، مثال جالب یک خط تولید را می‌زنند که در حال فعالیت است و کارکنان این خط تولید باید در لحظه تصمیم بگیرند و عمل کنند، در غیر این صورت محصول از خط تولید بدون این‌که فرآیندهای لازم درباره‌اش انجام شود، خارج می‌شود. مصداق بهنگام بودن مردم آذربایجان واقعه 29 بهمن در چهلم شهدای 19دی قم در سال 1356 است که به‌موقع تصمیم گرفتند و به دنبال این حرکت مردم تبریز، حرکت عمومی مردم ایران شکل گرفت.

ایشان درباره حرکت‌های بهنگام و در لحظه مردم تبریز عبارت «جاده را تبریزی‌ها باز کردند» را به کار بردند و این همان امید رهبر انقلاب به مردم تبریز است: «بنده به آذربایجان و تبریز خیلی امیدوارم...»

فراز دوم بیانات رهبری به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره موضوع انتخابات مجلس بود. آقا در تبیین اهمیت انتخابات از واژه «خیلی مهم» استفاده می‌کنند و از انتخابات به‌عنوان جهادی عمومی، مایه تقویت کشور، مایه آبروی نظام اسلامی، مایه برکت، وظیفه شرعی،ملی و انقلابی، جشن ملی و حق مدنی نام می‌برند و از نقشه دشمن برای جدایی جوانان از نظامی اسلامی سخن می‌گویند.

آقا از اقبال به انتخابات به‌عنوان آبروی نظام اسلامی صحبت می‌کنند و البته در پاسخ نگرانی‌ها از عبارت بدل فن استفاده می‌کنند، یعنی این‌که مردم ایران کارشان را در لحظه‌های تاریخی بلدند و نیت شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را خنثی خواهند کرد.

رهبر انقلاب در فراز دوم سخنانشان بار دیگر از قوی شدن صحبت کردند. قوی شدنی که باعث مأیوس شدن دشمنان خواهد شد و مجلس قوی را از مصادیق قوی شدن می‌دانند.

فراز سوم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی به یاوه‌گویی‌های اخیر آمریکایی‌ یا به قول رهبری احمق‌های درجه‌یک اختصاص داشت و به تحلیلی روشن از نظام آمریکایی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پرداختند.

این‌که آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی نه‌تنها وضعیت بهتری در منطقه و جهان پیدا نکرد، بلکه بیش از گذشته منزوی شده و این یاوه‌گویی‌های اخیر ناشی از انفعال آمریکاست.

رهبر انقلاب در این فراز از همدلی و وحدت ملت ایران، همدردی دیگر ملت‌ها و افزوده شدن عمق راهبردی نظام به‌عنوان ثمرات خون شهید سلیمانی نام بردند. صورت تلخ شهادت حاج قاسم برای ملت ایران که باطنی شیرین داشت.

رهبری در تحلیل ادعای دولت ترامپ که باعث شکوفایی اقتصادی آمریکا شده است، این ادعا را هم از خباثت‌های آمریکایی‌ها دانستند. تحلیل رهبری نشان‌دهنده وارونه‌گویی آمریکایی‌ها از وضعیت حال حاضر آمریکاست. وضعیت بد معیشتی کارگران در آمریکا، مشکلات جدی بیماران آمریکایی برای پرداخت هزینه دارو، تعداد خیابان خواب‌ها، رشوه‌خواری سیاسی نامحدود و...نشان‌دهنده این است که اوضاع اقتصادی آمریکا بهتر شده است؛ اما برای میلیاردرها! و این همان موریانه است که به جان ظاهر آرایش‌کرده آمریکا افتاده است.

طعنه کنایه‌آمیز رهبری به آمریکا به‌عنوان کشتی تایتانیک که با همه شکوه و جلالش غرق شد نشان‌دهنده پیش‌بینی رهبری از عاقبت آمریکاست که مثل کشتی تایتانیک در حال غرق شدن است.

محمد عکاف - عضو شورای سردبیری / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها