برای اینکه بتوانید از قالب و افزونه های وردپرس و همچنین خود وردپرس به راحتی و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید،رعایت نکات زیر برای شما الزامی است.چرا که در طی مدت بررسی ما روی سایت های مختلف به این نتیجه رسیدم که خیلی استفاده کنندگان این CMS خیلی به این مسائل آگاه نیستند.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۷۳
وردپرس و رعایت نکات مهم برای داشتن یک وبسایت استاندارد

وردپرس در حال رشد است و امکانات زیادی به آن اضافه می شود و همین امر باعث شده توسعه دهندگان زیادی در سراسر دنیا روی توسعه افزونه و قالب هایی حرفه ای کار کنند،که استفاده از وردپرس را برای راه اندازی یک سایت حرفه ای آسان کرده ولی در حدی که برخی از استفاده کنندگان از آن انتظار دارند.

دقت کنید وردپرس معجزه نمی کند،یا هوش مصنوعی ندارد که شما بهش دستور بدید و دیگه خودش همه کارهای سایت شما را انجام دهد.ولی ما در پلتفرم آموزش آنلاین لرن دی ال به شما برای دست یابی به سایتی حرفه ای با استفاده از وردپرس کمک می کنیم.

وردپرس همانند هر ابزاری دیگری نیاز به یادگیری دارد،نیاز دارد که شما برای کار با وردپرس وقت بگذارید و از منابع آموزشی مختلف استفاده کنید.نه برای وردپرس بلکه برای هیچ سیستم دیگری یک شبه نمیشه به نهایت استفاده و قدرت رسید.پس اولین نکته برای اینکه بتوانید یک سایت استاندارد با وردپرس راه اندازی کنید اینکه برای اینکار وقت بگذارید.

پس اگر وقت ندارید،سرتون شلوغ و هرمشکل دیگه ای در این زمینه دارید نمیتوانید با وردپرس به راحتی کنار بیاد،اینکه برخی ها ادعا میکنن راه اندازی سایت با وردپرس در دو دقیقه تنها یک جمله تبلیغاتی است و این گونه نیست که شما در دو دقیقه بتوانید سایت خودتان را با وردپرس راه اندازی کنید.

انتخاب هاست میزبانی مناسب

یکی از نکات مهم برای راه اندازی یک سایت خوب استفاده از هاست میزبانی مناسب و با کیفیت است،وردپرس بر اساس زبان برنامه نویسی PHP راه اندازی شده و برای اینکه بتوانید میزبانی درستی را انتخاب کنید حتما باید از هاست لینوکس استفاده کنید.هاست های لینوکس مناسب برای سایت هایی هستند که زبان برنامه نویسی آنها PHP است.

اما دقت کنید استفاده از یک هاست میزبان با کیفیت هم ملاک است،برخی از شرکت های هاستینگ داخلی برای جذب مشتری بالا از یکسری هاست های بی کیفیت با منابع محدود استفاده می کنند که گاها قیمت این هاست ها در سال تنها چند هزار تومان است.استفاده از این هاست ها مناسب برای راه اندازی یک سایت وردپرسی نیست.

نکته ی بعدی در انتخاب هاست مناسب استفاده از منابع کافی شامل فضای هاستینگ،میزان رم مورد استفاده شده،میزان ترافیک مورد استفاده و ماژول های مورد نیاز وردپرس است که حتما قبل از خرید باید از پشتیبانی شرکت هاستینگ سوال کنید.

نکته بعدی در انتخاب هاست پشتیبانی خوب شرکت ارائه دهنده و امنیت هاست است،که باید به این نکته حتما توجه کنید و به هیچ عنوان از هاست های رایگان برای راه اندازی سایت با وردپرس استفاده نکنید.

پیش نیازهای مورد نیاز هاست برای وردپرس

با توجه به پیشرفت وردپرس و استفاده از کدهای استاندارد و بروز در این CMS شما باید هاستی انتخاب کنید که از نسخه PHP 7 یا بالاتر استفاده کنید.دقت کنید استفاده از نسخه سری ۵ منسوخ شده و به هیچ عنوان مناسب برای سایت های وردپرسی نیستند.

برای نصب و استفاده برخی از قالب و افزونه ها شما نیاز به ماژول های دیگری هم دارید.به عنوان مثال برای اینکه بتوانید از افزونه های شرکت YiThemes استفاده کنید علاوه برا بالابودن نسخه PHP هاست باید ماژول TLS هم روی هاست شما فعال و بروز باشد.همچین برای افزونه های این شرکت پیش نیازهای دیگری هم وجود دارد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

بروزرسانی وردپرس

یکی از موارد مهم در مدیریت یک سایت وردپرسی بروزرسانی خود وردپرس،افزونه ها و قالب است که باید به صورت مرتب این بروزرسانی را انجام دهید.معمولا بین سایت های مختلف ما دیدیم که مدیر سایت گفته ما یک افزونه های خودمون را از سایت رسمی وردپرس نصب کردیم و هیچ گونه مشکل امنیتی ندارند ولی با این حال بازهم سایت ما هک شده است.

دقت کنید مشکل امنیتی در همه قالب و افزونه ها ممکن بوجود بیاد و این مشکل همیشه برای همه سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی است.که بیشتر بروزرسانی هایی که برای وردپرس و افزونه ها و قالب ها صورت میگیره برای رفع مشکلات امنیتی است که فرق نمیکنه شما قالب یا افزونه را از سایت خود وردپرس نصب کردید یا اینکه از فروشگاه های معتبر خریداری کردید که باید حتما بروزرسانی را انجام دهید.

ولی توجه به اینکه مهم است که از سایت هایی که این محصولات را به صورت رایگان و بدون تعهد عرضه می کنند،ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که سایت شما را دچار مشک کنند.

خطاهای وردپرس

یکی از نکات مهم دیگر در وردپرس بروز خطاهای معمول است که ممکن برای هر سایت وردپرسی رخ بده و بر خلاف ادعای برخی از توسعه دهندگان سایت که وردپرس پر از خطاست و نمیشه از آن استفاده کرد.این خطاها برای همه سایت هایی که برپایه زبان های برنامه نویسی مختلف راه اندازی شده اند هست و ما اینها را با عنوان چالش میشناسیم و به صورت یک چالش هم با این خطاها برخورد می کنیم.

ما سعی کردیم برای خطاهای عمومی و معمول وردپرس یکسری مقالاتی را تهیه کنیم و در سایت قرار دهیم که شما می توانید از این مقالات استفاده کنید.

ولیکن روی صحبت ما با عزیزانی است که معمولا از هاست های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده می کنند،یا گاها از هاست های با کیفیت هم استفاده می کنند ولی این هاست مناسب برای میزبان سایت وردپرسی نیست و به محض نصب و استفاده از یک قالب یا افزونه به مشکل برخورد می کنند.سریعا محصولات فروشگاه ها را محکومم می کنند که این محصولات مشکل دارند.

ولی دقت کنید هرمشکلی راه حلی دارد و پیدا کردن راه حل نیاز به صبوری و کار دارد.که بروز این مشکلات میتونه علت های مختلفی داشته باشد،از تداخل افزونه ها با هم،تداخل افزونه ها با قالب گرفته تا مشکلاتی که در هاست میزبان وجود دارد،پایین بودن نسخه PHP هاست و همچنین استفاده نادرست از وردپرس که یکی نمونه از این مورد را در بالا به آن اشاره کردیم که گاها مدیران سایت ها خیلی دیر وردپرس،قالب و افزونه های سایت خودشان را بروزرسانی می کنند.

بک آپ گیری قبل تغییرات

موضوع مهم در بحث تغییرات روی وب سایت ها،که شامل همه وب سایت ها خواهد شد و تنها برای وردپرس نیست،که شما باید قبل از هر تغییری روی سایت وردپرس خودتان حتما فایل پشتیبان تهیه کنید.بهترین روش برای تهیه فایل پشتیبان هم از طریق هاست میزبانی شما است که این امکان در پنل های مدیریت سی پنل و دایرکت ادمین قرار دارد.

امنیت وردپرس

به هیچ عنوان نمی شوند در فضای اینترنت امنیت یک وب سایت را به صورت کامل ۱۰۰ درصد تامین کرد،ولی می توان با راه و روش های مختلف از دچار مشکل امنیتی شدن سایت جلوگیری کرد که این موضوع شامل وردپرس هم می شود.این CMS به خودی خود از امنیت خوبی برخوردار است اما این کافی نیست و شما پس از نصب وردپرس باید به نکات امنیتی حتما دقت کنید و حتما یک افزونه امنیتی مناسب را روی سایت خودتان نصب کنید.

افزونه های امنیتی مختلف و متعددی برای وردپرس وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید،ما در سایت لرن دی ال دو افزونه امنیتی مطرح و عالی وردپرس یعنی افزونه Wordfence Security و افزونه iThemes Security Pro برای شما کاربران گرامی بومی سازی کردیم که می توانید به دلخواه خودتان از یکی از این افزونه ها استفاده کنید.

اولین گام بعد از راه اندازی سایت یا بهتر بگیم پس از نصب وردپرس و شروع کار سایت همین تامین امنیت است،شما باید پس از نصب وردپرس سریعا سراغ بررسی و رفع مشکلات امنیتی سایت بروید و از یکی از افزونه های امنیتی روی سایت خودتان استفاده کنید و این افزونه را به صورت کام کانفیگ کنید.سپس می توانید با خیال راحت روی طراحی سایت کار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها