فشارهای آمریکا به عراق برای عدم خروج از عین الاسد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از اعمال فشار آمریکا بر دولت عراق برای مانع‌تراشی در روند تخلیه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۲۴
فشارهای آمریکا به عراق برای عدم خروج از عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفتگو با المعلومه اظهار داشت: آمریکا فشارهای زیادی بر دولت عراق وارد می‌کند تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود.

وی افزود: واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

المحمداوی گفت: آمریکا نمی‌خواهد پایگاه عین الاسد را که مجهز به سامانه موشکی پاتریوت است و از آن برای تهدید استفاده می‌کند، از دست بدهد. واشنگتن تحرکات زیادی را برای باقی‌ماندن در عراق و حفظ عین‌الاسد آغاز کرده است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در پایان گفت: اما پارلمان، دولت را به اجرای تصمیم اخراج نظامیان خارجی و عدم توجه به فشارهای آمریکای که حاکمیت عراق را با هدف قرار دادن مقرهای «حشد شعبی» و ترور «ابومهدی المهندس» نقض کرده، ملزم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها