پرستار سالمند و یا پرستار کودک باید ویژگی هایی نظیر مهربان بودن، مسئولیت‌پذیر بودن، داشتن نظم، مهارت و روحیه خوب را داشته یاشد و به سالمند یا کودک شما در منزل هدیه کند.
کد خبر: ۱۲۴۴۹۵۷
پرستار سالمند ، پرستار کودک در منزل و یک دنیا مهربانی

در سال‌های اخیر به دلایل زیادی از جمله اشتغال زنان و مادران نیاز به پرستار سالمند برای نگهداری از والدین سالخورده و یا پرستار کودک برای مراقبت از کودکان رو به افزایش است. پرستاری یکی از مشاغل حساس و پرمسئولیتی است که در صورت قصور در آن آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. در این مقاله با ویژگی های یک پرستار خوب آشنا می‌شویم تا در صورت لزوم با انتخاب یک پرستار شایسته به خوبی از عزیزانمان مراقبت کنیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های پرستار سالمند

نگهداری از سالمند در منزل به‌ویژه اگر سالمند به بیماری‌های خاص مبتلا باشد دشواری‌های زیادی دارد. پرستار سالمند باید مهربان و صبور باشد و به خوبی به حرف سالمند گوش کند تا بتواند خواسته‌ها و احساسات او را درک کند.

کنترل احساسات و عواطف این توانایی را به پرستار سالمند می‌دهد تا در شرایط سخت مراقبت از سالمندان تمام تلاشش را برای بهبودی بیماری با همراهی کردن سالمند انجام دهد.

مسئولیت‌پذیر بودن در نگهداری از سالمند، دقت در انجام توصیه‌های پزشک و مصرف دارو در زمان‌های مشخص، توجه به تغذیه و خواب سالمند از دیگر ویژگی‌های پرستار سالمند خوب است که قرار است در منزل از والدین سالخوره شما مراقبت کند.

پرستار سالمند باید مراعات حال سالمند را در همه حال داشته باشد. این مساله مهمترین ویژگی پرستار سالمند می باشد.

او باید حفظ آرامش را برای سالمندان بیمار در اولویت قرار دهد. با صدای بلند در اتاق سالمند صحبت نکند، صدای رادیو یا تلویزیون را کم کند، پنجره و در را آهسته باز یا بسته کند و به طور کلی از ایجاد صداهای مزاحم خودداری کند.

روحیه خوب یک پرستار سالمند قطعا تاثیر مثبتی بر بیمار خواهد گذاشت. پرستار سالمند ی که شرایط دشوار شغلی خود را پذیرفته و با روی باز و محبت با سالمند برخورد می‌کند و با صبوری و حوصله به حرف‌ها و خواسته‌های سالمند گوش می‌کند باعث دلگرمی فرد سالمند و اطرافیان او می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های پرستار کودک

وجود پرستار کودک به هر چه زودتر مستقل شدن فرزند شما کمک می‌کند. اما مهم است که این پرستار رفتار خوبی داشته باشد و قابل اعتماد باشد. مهربان بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های یک پرستار خوب است که نگهداری از کودک در منزل را بر عهده دارد. پرستار باید کودکان را دوست داشته باشد و خواسته‌های آنها را درک کند.

نظم در انجام کارها و وظایف یک پرستار نقش اساسی دارد. یک پرستار خوب باید برای اینکه کارها را به درستی انجام دهد شرح وظایف خود را در یک دفتر یادداشت کند. کارهای روزمره کودک، ساعت خواب، داروها، جای لباس‌ها و اسباب‌بازی، شماره تلفن‌های ضروری و... مواردی است که باید در این دفتر نوشته شود.

به این نکته توجه داشته باشید که پرستار کودک باید از نظر رفتاری الگوی مناسبی برای کودک باشد زیرا کودکان به رفتار اطرافیان خود دقت می‌کنند و به‌شدت از این رفتارها تاثیر می‌پذیرند.

کودکان در سن رشد هستند و تغذیه آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. پرستار کودک باید غذاهای مناسبی برای وعده‌های اصلی در نظر بگیرد و برای میان‌وعده‌ها نیز میوه، آب میوه، سبزیجات و غلات را در اختیار کودک قرار دهد. غذا دادن به کودک را باید با نهایت دقت انجام دهد تا مشکلی در بلع غذا به وجود نیاید. اگر کودک شما به مواد غذایی خاصی آلرژی دارد حتما فهرستی از این مواد غذایی را تهیه کرده و در اختیار پرستار قرار دهید.

یکی دیگر از وظایف مهم پرستار کودک تنظیم زمان خواب، تماشا کردن تلویزیون، بازی کامپیوتری و... است. او باید بتواند زمان استفاده از تلویزیون را برای کودک محدود کرده و در زمان بازی کودک تعادل ایجاد کند.

اگر نیاز به کمک پرستار برای مراقبت از عزیزان سالمند یا کودک خود در منزل دارید با مرکز خدمات پرستاری سپیدگستر تماس بگیرید. این مرکز باسابقه و خوش‌نام به صورت شبانه‌روزی خدمات خود را در زمینه اعزام پزشک، پرستار سالمند، پرستار کودک، فیزیوتراپ و... ارائه می‌کند. سپیدگستر حرفه‌ای‌ترین پرستاران را به شما معرفی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها