قسمت 24 برنامه تلویزیونی شوکران با حضور باقر ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران امشب ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۸۲

به گزارش جام جم، باقر ساروخانی ملقب به «پدر جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران»، دانش‌آموخته علوم اجتماعی دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکترای دولتی جامعه‌شناسی دانشگاه سوربن پاریس، پژوهشگر و استاد‌تمامِ بازنشسته دانشگاه تهران، در شوکران بیست‌و چهارم به ارزیابی شرایط اجتماعی امروز ایران پرداخته و پیرامون مباحثی چون «قدرت مردم برای بازسازی جامعه و این‌که آیا اساسا انرژی‌ای برای مردم باقیمانده تا جامعه را بازسازی کنند؟!»، «چگونگی ایستادگی در برابر انحطاط کشور» و «نسبت سرطان سرمایه‌داری رانتی با به حاشیه رانده شدن محرومان از کردستان تا سیستان ‌و بلوچستان» با پیام فضلی نژاد سردبیر شوکران به گفت‌وگو نشسته است.
«جامعه شناسی ارتباطات (اصول و مبانی)»، «جامعه‌شناسی نوین ارتباطات (رسانه‌ها در جهان امروز)»، «کودکان و رسانه‌های جمعی (پژوهشی در آسیب شناسی برنامه‌های کودک تلویزیون)»، «مقدمه‌ای بر جامعه‏‌شناسی خانواده»،«اینترنت، جهانی شدن و هویت فرهنگی جوانان در ایران: چالش‌ها و فرصت‌ها، با همکاری اسدا... بابایی فرد»، «جامعه‌شناسی خانواده»، «گفتمان رسانه‌ای و کودکان، ازدواج در ایران مسائل و تنگناها»، «خشونت در سینمای ایران»، «دریوزگان، پژوهشی در باب تکدی در تهران»، «اندیشه‌های بنیادین در دانش ارتباطات»، «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده»، «دایره المعارف علوم اجتماعی»، «جامعه شناسی و مسائل ارتباط جمعی»، «جامعه شناسی ارتباطات» و «طلاق (پژوهشی در شناخت واقعیت و عوامل آن)» تنها بخشی از دستاوردهای یک عمر فعالیت علمی و فرهنگی دکتر ساروخانی در آستانه ۸۰ سالگی است.
در فصل جدید برنامه «شوکران» که از آبان ۹۸ روی آنتن شبکه چهار سیما رفته است، اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی از‌جمله لوریس چکناواریان وابوالحسن تنهایی به همراه دیگر دانشوران برجسته ایرانی حضور دارند.
«شوکران» که به اساسی‌ترین مسائل فکری کشور می‌پردازد، به تهیه‌کنندگی و سردبیری پیام فضلی‌نژاد، محصول مشترک شبکه چهارسیما و حوزه هنری است.
بازپخش شوکران روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰، جمعه ساعت ۱۴ و شنبه ساعت یک بامداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها