jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۱۲۴۲۳۷۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸  |  ۱۴:۰۸

رئیس سازمان هواپیمای کشوری گفت: قطعات حساس موتور هواپیما را در داخل می‌توانیم بسازیم.

تداوم مشکل سوخت رسانی هواپیماهای ایرانی در پروازهای خارجی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، علی عابد زاده در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل اظهار کرد: مشکل سوخت رسانی برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی همچنان وجود دارد اما سعی می‌کنیم با استفاده از روش‌هایی مانند سوخت رسانی در ترکیه این مشکل را برطرف کنیم. همچنین در حال تلاش و مذاکره هستیم تا این فشار را از روی شرکت‌های هواپیمای ایران برداریم یا به حداقل برسانیم.

وی افزود: در زمینه تحریم‌های صورت گرفته برخی کشورهای اروپایی مکاتباتی با ما داشتند و اعلام کردند که ایجاد این محدودیت‌ها برای ایرلاین‌های ایرانی دلیل سیاسی دارد نه تکنیکی و فنی و در واقع آنها خودشان به این مسئله معترف شدند. همچنین اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی به ایکائو و یکصد عضو آن اعلام کردیم و وزارت امور خارجه در این زمینه کمک بسیاری به ما کرده است اما ابرقدرت‌ها با استفاده از روابط خود کارشکنی می‌کنند و باعث می‌شود تا سازمان‌های مانند ایکائو نتواند از حقوق ما دفاع کنند.

تدوین دستور العمل برای فعالیت‌ های پهپادی در ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا فعالیت‌های پهپادی در ایران بدون مجوز از سوی شما صورت می‌گیرد یا خیر گفت: در خصوص پهپادها باید گفت این صنعت و تکنولوژی نو در دنیا اثرگذاری خوبی داشته و با توجه به جدید بودن این مسئله در حال تدوین دستور العمل برای ساماندهی فعالیت پهپادها و ریزپرنده‌ها هستیم تا فعالیت آنها با نظارت سازمان هواپیمایی صورت گیرد اما هم اکنون بسیاری از مراکز و دستگاه‌ها چنین فعالیت‌های دارند که باید از سازمان مجوز دریافت کنند.

عابدزاده همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودش به عنوان رئیس سازمان هواپیمای کشوری در خصوص سانحه هواپیمای تهران- یاسوج اظهار کرد: در همان زمان سازمان هواپیمایی کشوری گزارش نهایی خود را در این زمینه به نهادهای ذی‌ربط داده است اما گزارشی که اخیرا به دادسرا و دادگاه ارسال شده هیچ گونه سنخیتی و تطابقی با گزارشی که ما دادیم ندارد.

وی ادامه داد: اخیرا پس از انتقال این پرونده از دادسرا به دادگاه، قاضی حکم داد که این پرونده مجددا به خاطر نقص‌های که دارد به دادسرا برگردانده شود و همین مسئله نشان می دهد که در روند تحقیقات در دادسرا اشتباهاتی رخ داده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در خصوص پرونده‌اش در زمان مسئولیت او در شرکت هواپیمایی آسمان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هیچ پرونده‌ای در این زمینه ندارم و تا پایان دوره مسئولیتم از حقوق همه کسانی که در این صنعت هستند دفاع خواهم کرد.

عابدزاده همچنین به توان بالای فنی محققان و پژوهشگران دانشگاهی در این زمینه اشاره کرد و گفت: گرچه در دنیا محدود کشورهای هستند که رابطه بین دانشگاه و صنعتشان به خوبی برقرار است و در ایران همچنان نیاز به بهبود و تقویت این تعامل داریم اما شرکت‌های دانش بنیان بسیاری هستند که قطعات هواپیما را حتی قطعات حساس مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری هواپیما را طراحی می‌کنند و به سازندگان تحویل می‌دهند و ما در کشور توانایی آن را داریم. همچنین چند شرکت دیگر در حال دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری هستند که با شروع فعالیت آنها تحولات بزرگی در این صنعت را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
یادداشت بیشتر
كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

مشکل اقتصاد با تعویض ریال و تومان برطرف نمی‌شود

مشکل اقتصاد با تعویض ریال و تومان برطرف نمی‌شود

دیروز در صحن علنی مجلس مصوبه حذف چهار صفر از پول و تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان تصویب شد و بر این اساس، بانک مرکزی باید ساز و کار حذف اسکناس‌های فعلی و ورود اسکناس‌ها با واحد پولی جدید را در برنامه کاری خود قراردهد.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر