براساس آمار، 44 درصد افراد با جست‌وجوی علائم مشکل خود در اینترنت اقدام به تشخیص و گاهی درمان خودسرانه بیماری می‌کنند؛ کاری که می‌تواند عواقب وحشتناکی به دنبال داشته باشد. موارد زیر چند مورد از مشکلات سلامت هستند که علائم مشابهی دارند و ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند:
کد خبر: ۱۲۴۱۰۵۸

فیبرومیالژیاو آرتریت‌روماتوئید:آرتریت‌رو‌ماتوئید یا روماتیسم مفصلی و
فیبر و میالژی شرایط دردناک مزمنی هستند که علائم مشابهی دارند اما به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شوند. علائم مشابهی که تشخیص این دو مشکل را از یکدیگر دشوار می‌سازد عبارت است: درد مفاصل، الگوی متقارن درد، خستگی و از دست دادن انرژی، بی‌تفاوتی و افسردگی.
ماستیت و سرطان سینه:ماستیت، التهاب پستان است که به‌طور کلی براثر عفونت ایجاد می‌شود و معمولا زنان شیرده را درگیر می‌کند، اما ممکن است در زنان غیرشیرده نیز دیده شود. علائم ماستیت، مشابه سرطان التهابی پستان است. این علائم مشترک، حساس شدن، قرمزی و خارش پستان را شامل می‌شود.
بیماری عروق محیطی و آترواسکلروز:بیماری عروق محیطی یک مشکل گردش خون معمولی است که در آن جریان خون به میزان کافی به‌ویژه در اندام‌های تحتانی مثل پاها وجود ندارد. اما در آترواسکلروز که عبارت از تنگ شدن رگ‌هاست جریان خون و اکسیژن به مغز، پاها، کلیه‌ها و دیگر اندام‌های اساسی بدن کاهش می‌یابد، ضعف، درد پاها، سرد، نازک و براق شدن پوست از علائم مشترک این دو مشکل سلامت است.
مشکلات ستون فقرات و مشکلات کلیه:مشکلات کلیوی براثر عوامل مختلفی مانند عفونت، سنگ‌کلیه، آسیب کلیوی و لخته شدن خون ایجاد می‌شوند. همه این شرایط می‌توانند درد زیادی را در قسمت پایین کمر ایجاد کند و باعث اشتباه گرفته شدن آن با مشکلات کمر و ستون فقرات شوند. علائم معمول مشکل، شامل ضعف، درد در ناحیه پشت و کمر و ایجاد مشکل در راه رفتن است.
اندومتریوز و کیست تخمدان:اندومتریوزیا رویش نابه‌جای بافت رحم به عارضه‌ای گفته می‌شود که در آن بافتی همانند پوشش درونی رحم در خارج از محدوده رحم ایجاد شده و شروع به رشد کند. اندومتریوز می‌تواند باعث ایجاد کیست تخمدان و دردهای لگنی شود. اما بسیاری از زنان دارای کیست تخمدان هستند که بعد از چند ماه بدون هیچ‌گونه درمانی از بین می‌روند. البته برخی کیست‌ها هم نیاز به درمان دارند. علائم مشترک آندومتریوز وکیست تخمدان عبارت است از: دردهای لگنی، قاعدگی دردناک، خونریزی زیاد و غیرمعمول.


منبع: inspiralviral.com

یاسمین مشرف

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها