مردجوان وقتی از مغازه لوسترفروشی اخراج شد با استخدام پنج آدم‌ربا نقشه ربودن کارفرمایش و اخاذی 500 میلیون تومانی ازوی را رقم زد. متهم با پول اخاذی برای خودش مغازه لوستر‌فروشی راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۵۴

به گزارش خبرنگارجنایی جام‌جم، اوایل فروردین امسال، مرد میانسالی باحضور درشعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از چهار مامور قلابی به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی 500 میلیون تومانی شکایت کرد.
با دستور بازپرس سهرابی، تحقیقات در دستورکار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: روز حادثه نزدیک مغازه لوسترفروشی‌ام در مرکز تهران در حال قدم‌زدن بودم که خودروی پژو 206 مقابلم توقف کرد. سه نفراز آن پیاده شده، سمتم آمدند و گفتند ماموران اداره اطلاعات هستند. چون به آنها گزارش شده من در مغازه‌ام مواد می‌فروشم و کارم پولشویی است، مرا به داخل خودرو انداختند، بیهوشم کردند و ربودند و زمانی که چشمانم را باز کردم در خانه ویلایی بودم.
وی افزود: فردی هم با گوشی در حال تهیه فیلم و عکس از من بود. دستان و پاهایم بسته بود. او هر چند ساعت می‌آمد و فیلم و عکس تهیه می‌کرد. آنها 20 میلیون تومان پول ازحسابم برداشتند و در تماس با خانواده‌ام آنها را مجبور کردند 480 میلیون تومان دیگر به حسابم واریز کنند که خانواده‌ام برای نجات جان من این پول را دادند. بعد از یک شبانه‌روز که گروگان آنها بودم، مرا دست و پا بسته در خیابانی در جنوب تهران رها کردند و متواری شدند.
ماموران به محل وقوع آدم‌ربایی اعزام شدند و دوربین‌های مداربسته اطراف محل را بازبینی کردند که معلوم شد ماجرای آدم‌ربایی شاکی صحت دارد، اما تصاویر متهمان به درستی مشخص نیست و خودروی آنها نیز پلاک مخدوش است. در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد آدم‌رباها با
500 میلیون تومان پولی که اخاذی کرده‌اند دلارخریده و فرار کرده‌اند. بعد از 9 ماه از این ماجرا، ماموران رد چهار نفر از آدم‌رباها را به دست آوردند و آنها در عملیات جداگانه‌ای بازداشت شدند. آنهادر جریان تحقیقات اعتراف کردند از سوی فرد دیگری برای این آدم‌ربایی اجیر شده بودند و سرکرده آنها مرد خلافکار میانسالی به نام فرهاد است. او در غرب تهران شناسایی و بازداشت شد و در جریان تحقیقات پلیسی گفت: در یک مهمانی شبانه با سهیل آشنا شدم که در پی این ارتباط دوستی یک روز به من گفت کارفرمایش که فرد پولداری است، حقوق درستی به او نمی‌دهد، حقش را خورده و اکنون وی را اخراج کرده است. او از من خواست مرد لوستر فروش را ربوده تا با اخاذی از این راه پول کلان نصیبمان شود.
وی افزود: او حتی عکس و نشانی مرد مغازه ‌دار را تلگرامی برایم ارسال کرد که من با استخدام چهار نفر برای اجرای نقشه آدم‌ربایی تصاویر شاکی و نشانی محل کارش را به آنها دادم. سهیل شرط کرد در صورتی پولمان را می‌دهد که از لحظه آدم‌ربایی تا پایان این ماجرا عکس و فیلم تهیه کرده و تلگرامی برایش ارسال کنم که قبول کردم. آن روز همدستانم با جعل عنوان ماموران اداره اطلاعات به بهانه این‌که مرد لوستر‌فروش پولشویی می‌کند و مغازه‌اش پوششی برای خرید و فروش مواد مخدر است، او را ربودند و من از لحظه ربایش مرد مغازه دار فیلم و عکس گرفتم و برای سهیل ارسال کردم. یک شبانه روز لوستر‌فروش را شکنجه دادیم. درادامه 500 میلیون تومان از گروگان اخاذی کردیم. پول آن را به سهیل دادیم و او بعد از خرید دلار سهمی به ما پنج نفر داد و بقیه را که 350 میلیون تومان می‌شد را خودش برداشت.
با اعتراف وی، طراح آدم‌ربایی نیز بازداشت شد و در جریان تحقیقات پلیسی گفت: پنج سال در
مغازه شاکی کار کردم، اما به درستی حقم را نمی‌داد. آخر هم مرا اخراج کرد. از او کینه به دل داشتم و بعد از آشنایی با فرهاد و همدستانش، آنها وی را ربودند و به اخاذی دست زدیم. با سهم خودم نیز اطراف تهران مغازه لوستر‌فروشی راه انداختم.
پس از تحقیقات در دادسرا، برای اعضای این باند آدم‌ربایی قرارقانونی صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها