قطعاً هیچ‌کس موقع بستن چمدان سفر تصوری جز خوش‌گذرانان یا رسیدگی به امور کاری در سر ندارد؛ اما گاهی اوقات اتفاقات ناگهانی اوضاع را به هم می‌ریزند و ما را غافلگیر می‌کنند البته می‌توان خسارات ناشی از این حوادث را به حداقل رساند.
کد خبر: ۱۲۴۰۳۲۸
بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه‌های مسافرتی فرشته‌های نجات موردنظر ما هستند؛ اما قبل از هر چیز باید با آن‌ها آشنا شد و سپس دست به انتخاب و خرید آنلاین بیمه مسافرتی زد.

بیمه مسافرتی یکی از خدمات تور است که در شرایط بغرنج پیش آمده در سفر به یاری‌تان می‌شتابد. برای مثال شرایط زیر را تصور کنید:

ابتلا به بیماری‌های متخلف مانند گرمازدگی، مسمومیت، نیاز فوری به عمل جراحی و حتی بیماری کوچکی مانند سرماخوردگی، مخصوصاً در کشورهای دیگر به دلیل تفاوت نرخ ارز ممکن است هزینه‌های گزافی، حتی به اندازه یا بیشتر از هزینه‌ی سفر را به شما تحمیل کند. در همین حین تصور کنید که چمدان‌های شما در بار فرودگاه مفقودشده‌اند و یا مدارکتان به همراه کیف پول، به سرقت رفته است. پس شما نه‌تنها بیمار شده‌اید که هیچ‌چیزی هم برای اثبات هویتتان یا پرداخت هزینه‌ها در اختیار ندارید. ضمناً داروهای ضروری شما نیز داخل همان کیف بوده است. یا برای مثال فرض کنید یکی از بستگان شما بیمار شده و یا فوت کرده است و لازم است که شما سریعاً به کشور خود بازگردید. در چنین شرایطی داشتن بیمه تنها راه نجات است. بیمه آن‌قدر مهم است که در بسیاری از سفارتخانه‌ها ارائه‌ی بیمه‌نامه پیش از سفر الزامی است.

بدین‌صورت با داشتن بیمه نامه مسافرتی می‌توانید با آسودگی خیال بابت هزینه‌های بستری و درمان در بیمارستان‌ها یا مراکز پزشکی، انتقال به مراکز درمانی و حتی کشور مبدأ، فوریت‌های دندانپزشکی، تهیه‌ی داروهای ضروری، خسارت مفقود شدن بار یا مدارک، حواله‌ی وجوه مختلف و ...، سفری خوب و خوش را تجربه کنید.

اما بهتر است پیش از هر چیز اطلاعات مهم در مورد بیمه نامه مسافرتی را بدانید.

انواع بیمه‌های مسافرتی

بیمه‌های مسافرتی به‌صورت گروهی و انفرادی سفرهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهند. در بیمه انفرادی، شخص بیمه‌گزار می‌تواند با رجوع به دفاتر بیمه یا به‌صورت خرید بیمه مسافرتی آنلاین، با ارائه‌ی کپی گذرنامه، مدت اقامت و مقصد سفر خود بیمه نامه مسافرتی تهیه کنند.

بیمه گروهی مخصوص تورهای مسافرتی است و شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند با در نظر داشتن مدت سفر و منابع مالی خود اقدام به تهیه‌ی بیمه مسافرتی نماید. بیمه‌های گروهی معمولاً شامل تخفیف به ازای تعداد مشخصی از مسافر می‌شوند. از شرایط بیمه‌نامه‌ی گروهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل تعداد بیمه‌شدگان باید 10 نفر باشد.
  • مبلغ بیمه برای هر نفر بین 10،000،000 تا 300،000،000 ریال است.
  • هزینه‌های پزشکی 10% سرمایه‌ی بیمه برای هر بیمه‌شده است.
  • بیمه‌شدگان از نوزاد تازه متولد شده تا افراد 80 ساله را در برمی‌گیرد.
  • این بیمه‌نامه برای سفرهای داخلی، خارجی و تحصیلی گروهی قابل‌استفاده است.

چند اصطلاح مهم

  1. شرکت‌های بیمه، به شرکت‌هایی می‌گویند که خدمات مختلفی به افراد تحت پوشش خود، در زمینه‌های مختلف، ارائه می‌دهند. این خدمات با توجه به شرایطی که انتخاب می‌کنید و طرح‌های مختلف، در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. همچنین قیمت‌ها نیز بر اساس نوع و میزان خدمات فرق می‌کند. در این انتخاب گران‌ترین یا ارزان‌ترین بیمه بودن مهم نیست، بلکه مسئله‌ی مهم کیفیت و کمیت خدماتی است که ارائه می‌شود. اطلاع از این مسئله نیز منوط به بررسی و مقایسه‌ی بیمه‌های مختلف است. ما سعی کرده‌ایم که اطلاعاتی کامل و جامع درباره‌ی مواردی که باید بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.
  2. شرکت کمک‌رسان دیگر اصطلاح مهمی است که باید درباره‌اش بدانید. شرکت‌های بیمه ایرانی در خارج از کشور شعبه ندارند. به همین علت، هرکدام از این شرکت‌ها با تعدادی شرکت بیمه‌ی بین‌المللی قرارداد می‌بندند و از طریق آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند. برای مثال، شما از یکی از شرکت‌های بیمه‌ی پارسیان، سامان، پاسارگاد، ملت، ایران و ... بیمه خریداری می‌کنید. این شرکت‌ها نیز هر یک با توجه به شرایط خودشان با یکی از شرکت‌های بیمه‌ی بین‌المللی مانند Mideast, Allianz, Evasan, Schutz, SOS و ... قرارداد بسته‌اند و از طریق آن‌ها از شما حمایت می‌کنند. لازم به ذکر است که برخی سفارت‌خانه‌ها تنها با یک شرکت بیمه‌ی به‌خصوص قرارداد می‌بندند و مسافرانی که قصد سفر به آن کشورها را دارند حتماً باید بیمه‌ی خود را از آن شرکت خریداری نمایند.

نکته‌ی مهم دیگر در مورد شرکت‌های کمک‌رسان اپراتور فارسی‌زبان است. برای مثال اگر در سفر دچار حادثه شوید و با شماره‌ی درج شده روی بیمه‌نامه تماس بگیرید و شرکت کمک‌رسان اپراتور فارسی‌زبان نداشته باشد و شما نیز نتوانید حادثه‌ی پیش‌آمده را به انگلیسی بیان کنید، قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد؛ بنابراین داشتن اپراتور فارسی‌زبان یک ویژگی مثبت است. برای مثال شرکت Mideast اپراتور فارسی‌زبان دارد اما شرکت Allianz فاقد اپراتور فارسی‌زبان است.

  1. فرانشیز اصطلاح مهمی است که باید بدانید. فرانشیز مبلغی است که خود فرد بیمه‌گزار باید پرداخت کند. این مبلغ در بیمه‌نامه مشخص شده است و شما خود آن را تأیید و امضا می‌کنید. برای مثال اگر یک حادثه 150 یورو هزینه داشته باشد، 125 یورو بر عهده‌ی شرکت بیمه است و تن‌ها 25 یورو باید توسط بیمه‌گزار پرداخت شود.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

  • پوشش بیمه درواقع هزینه‌ی خساراتی است که در صورت وقوع توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. پوشش‌ها ممکن است با توجه به شرکش بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید، متفاوت باشند. در لیست زیر تمامی مواردی که یک شرکت بیمه می‌تواند پوشش دهد را برشمرده‌ایم:
  • تمام هزینه‌های پزشکی، بستری شدن، معاینه، درمان، جراحی و ... در مراکز درمانی تا سقف تعهدات پرداخت می‌شود. این مبلغ معمولاً دارای فرانشیز است؛ مگر اینکه صدمات بسیار جدی باشند یا مدت بستری شدن بیش از 24 ساعت باشد. برای مثال شرکت‌های بیمه‌ی سامان، پاسارگاد و پارسیان، 25 یورو فرانشیز دارند و باقی مبلغ را خود شرکت می‌پردازد.
  • هزینه‌های دندانپزشکی تنها شامل موارد فوری می‌شود؛ مانند دندان‌درد، عفونت دندان، کشیدن دندان و ... . مبلغ فرانشیز این مورد نیز، مشابه قبلی است.
  • در صورت مفقود شدن یا پیدا نشدن داروهای ضروری مسافر، شرکت بیمه موظف است دارو را تهیه و ارسال نماید.
  • در صورت وقوع حادثه یا بیماری شدید، شرکت بیمه موظف است با مشورت پزشک متخصص و با توجه به نوع آسیب فرد، یا شرایط انتقال به مرکز درمانی در کشور مقصد و پرداخت هزینه‌ها را فراهم کند و یا شرایط بازگرداندن فرد به کشورش را تسهیل نماید.
  • اگر شخص بیمه‌گزار فوت کند یا به بستری شدن بیش از 10 روز نیاز داشته باشد، شرکت بیمه ضمن تأمین هزینه‌ی بازگشت بیمه‌گزار، هزینه‌های بازگشت یکی از همراهان درجه اول فرد را نیز تقبل می‌کند. البته این در صورتی است که فرد همراه نتواند با وسیله‌ی شخصی و یا وسیله‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای بازگردد.
  • اگر فرد بیمه‌گزار بیمار شود و به مدت بیش از 10 روز نیاز به بستری شدن داشته باشد، شرکت بیمه امکانات رفت‌وآمد و اقامت یکی از همراهان فرد را در محل بستری شدن بیمار فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که هزینه‌ها و مدت اقامت همراه در هر شرکت ممکن است متفاوت باشد.
  • اگر شخص بیمه‌گزار در طی سفر فوت کند، شرکت کمک‌رسان هزینه‌های مربوط به بازگشت جسد به کشور مبدأ را کاملاً تأمین می‌کند. البته این پرداخت شامل هزینه‌های کفن‌ودفن و مراسم ترحیم نمی‌شود.
  • اگر یکی از اقوام درجه‌یک تا دو بیمه‌گزار فوت شود و امکان بازگشت فرد با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی یا وسیله‌ای که از قبل رزرو کرده است، موجود نباشد، شرکت بیمه هزینه‌های بازگشت فرد را فراهم می‌کند. شرکت‌هایی مانند سامان، پارسیان و پاسارگاد برای انجام این خدمات به ارائه‌ی مدرک معتبر برای اثبات فوت خویشاوند بیمه‌گزار نیاز دارند.
  • شرکت‌های بیمه درصورتی‌که فرد بیمه‌گزار درگیر مسائل حقوقی شود، حمایت‌های حقوقی فراوانی به عمل می‌آورند. این درگیری‌ها ممکن است بر اثر رعایت نکردن قوانین شهروندی یا آشنا نبودن مسافر با قوانین و مقررات کشور مقصد صورت بگیرد و هزینه‌هایی را به مسافر تحمیل کند. شرکت بیمه در این شرایط حمایت‌های مانند مشاوره، پیگیری پرونده، پرداخت حق‌الوکاله و هزینه‌های دادگاه را تقبل می‌کند. سقف این هزینه‌ها 1500 یورو است. البته در مواردی که رعایت نکردن قانون یا خسارت واردکردن توسط وسیله‌ی نقلیه‌ای باشد که بیمه‌گزار مالک آن است، بعضی شرکت‌های بیمه نمی‌توانند دفاع قانونی انجام دهند و هزینه‌ها را پرداخت کنند. این هزینه‌ها در شرکت‌های مختلف، گوناگون است. برای مثال بیمه پارسیان در مواردی که بیمه‌گزار خسارت وارد کند هم تا سقف 1500 یورو هزینه‌ی دفاع را پرداخت می‌کند. بیمه‌ی پاسارگاد نیز این شرایط را پوشش می‌دهد اما تا سقف 150 یورو.
  • شرکت بیمه در مواقع اضطراری، پیام‌ها و اطلاعات مهم را برای بیمه‌گزار ارسال می‌کند. اطلاعاتی مانند فهرست مراجع درمانی نظیر پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصین، پیراپزشکان و نشانی بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی، داروخانه‌ها و آمبولانس‌ها. البته مراکز تشخیص پزشکی استثنا هستند.
  • اگر مدارک بیمه‌گزار از قبیل پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه و ... به سرقت رود یا مفقود شود، شرکت بیمه هزینه‌های مربوط به صدور المثنی و کارهای قانونی را تا سقف مشخصی تقبل می‌کند. این سقف در بیمه‌ی سامان، پارسیان و پاسارگاد 200 یورو است. بیمه سامان علاوه بر این اطلاعات لازم را در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار می‌دهد.
  • اگر وجوه نقد فرد در طول سفر گم شود یا به سرقت برود، با ارائه‌ی مدرک معتبر مانند رسید، شکایت‌نامه و ...، شرکت بیمه تا سقف معینی وجه نقد برای بیمه‌گزار ارسال می‌کند. البته بیمه‌گزار بایستی از قبل در کشور خودش مبلغ موردنیاز را به‌صورت وجه نقد، چک یا حواله در دفتر بیمه به امانت گذاشته باشد. این سقف در بیمه مسافرتی سامان، پارسیان و پاسارگاد 850 یورو است.
  • بیمه‌گزار می‌تواند مبلغی را تا سقف مشخصی در کشور خود به‌صورت چک، نقد و یا حواله در دفتر بیمه به امانت بگذارد و در صورت نیاز شرکت بیمه همان مبلغ را برای بیمه‌گزار در مقصد حواله کند. این خدمت شبیه کاریست که صرافی‌ها انجام می‌دهند.
  • اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی مسافر مانند هواپیما تا حد معینی تأخیر داشته باشد، بیمه‌گزار می‌تواند با ارائه‌ی رسیدها مبالغی را که هزینه کرده است (غذا، حمل‌ونقل، اقامت و ...) را از شرکت بیمه دریافت کند. برای شرکت‌های سامان، پارسیان و پاسارگاد این تأخیر باید بیش از 6 ساعت باشد. بین 6 تا 12 ساعت، 45 یورو. بین 12 تا 18 ساعت، 90 یورو. بین 18 تا 24 ساعت، 135 یورو. بیش از 24 ساعت تا 180 یورو. این مبلغ سقف پرداخت است. البته این مسئله شرایطی دارد. اگر پرواز چارتری یا لحظه آخری باشد شامل این پرداخت‌ها نمی‌شود. همچنین تأخیر به علت اعتصاب کارکنان فرودگاه یا شرکت‌های هواپیمایی نیز حساب نمی‌شود. اخذ خسارت با ارائه مدرک کتبی علت و زمان تأخیر که به تأیید شرکت حمل‌ونقل رسیده باشد، ممکن است. هزینه‌ها نیز از زمانی که بیمه‌گزار جا رزرو کرده باشد، حساب می‌شود.
  • اگر بار مسافر در مقصد، به جز ایران، تحویل داده نشود و تا 21 روز نیز بار پیدا نشود و اعلام مفقودی شود و همچنین فرودگاه یا شرکت هواپیمایی گزارش مکتوب در این مورد ارائه دهد، شرکت بیمه خسارات را جبران می‌کند. شرکت سامان و ایران به ازای هر یک کیلو بار 20 یورو و سقف 800 یورو را تقبل می‌کنند. این مبلغ برای شرکت‌های پارسیان و پاسارگاد 200 یورو است. اگر بار پیدا شود، بیمه‌گزار باید مبلغ پرداختی را به شرکت بیمه بازگرداند.
  • شرکت بیمه باید بیمه‌گزار را در مورد اعلام مفقودی یا تنظیم شکایت بابت سرقت راهنمایی کند. اگر هم بار پیدا شود شرکت بیمه هزینه‌های ارسال بار به محل اقامت یا کشور او را پرداخت می‌کند.
  • اگر تحویل بار مسافر تأخیر داشته باشد، شرکت بیمه باید هزینه‌های مواردی مانند لباس، لوازم بهداشتی و ... را که به بیمه‌گزار تحمیل شده است تا سقف معینی پرداخت کند. بیمه سامان از 12 ساعت به بعد تا 250 یورو پرداخت می‌کند. پارسیان و پاسارگاد از 6 ساعت به بعد تا 100 یورو پرداخت دارند. البته درصورتی‌که شرکت هواپیمایی وابسته به یاتا باشد.
  • اگر بیمه‌گزار بیمار شود یا فوت کند و درهرحال قادر به مراقبت از فرزند خود نباشد، با نظارت یک بزرگ‌سال هزینه‌ی بازگشت فرزند به کشور مبدأ پرداخت می‌شود. سن فرزند در بیمه‌های مختلف متفاوت است. برای مثال در بیمه‌ی سامان سن 15 سال است.
  • شرکت بیمه هزینه‌ی سرقت یا شکست حرز وسیله‌ی دیجیتالی همراه بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند.

لازم به ذکر است که بیشتر شرکت‌های بیمه، کلیه‌ی سفرهای زیارتی، تفریحی، تجارتی و تحصیلی را در برمی‌گیرند.

مواردی که بیمه مسافرتی پوشش نمی‌دهد:

پوشش‌های بیمه نامه مسافرتی گاهی استثناهایی هم دارد که بااینکه به بیمه‌گزار خسارت وارد می‌کند، اما شرکت بیمه، هزینه را نمی‌پردازد. این موارد در بعضی شرکت‌ها تفاوت دارند. در زیر تمام مواردی را که ممکن است تحت پوشش بیمه قرار نگیرند، برمی‌شماریم:

  • هزینه‌هایی که بیمه‌گزار بدون اطلاع و موافقت شرکت بیمه متحمل شود.
  • مواردی که بیمه‌گزار قصد سوءاستفاده از شرکت بیمه را داشته باشد.
  • خسارات ناشی از بی‌احتیاطی شدید بیمه‌گزار یا تقلب و کلاه‌برداری
  • خسارات ناشی از جنگ، آشوب، شورش، تروریسم، تجاوز نظامی، اعمال دشمن خارجی، مخاصمات (جنگ اعلام‌شده و نشده)، جنگ داخلی، قیام، بلوا، ناآرامی اجتماعی و اقدامات نیروهای مسلح هنگام صلح
  • مباشرت، مشارکت یا معاونت بیمه‌گزار در ارتکاب به عمل مجرمانه
  • خسارات ناشی از بلایای طبیعی، مانند سیل، زلزله و ...
  • خسارات ناشی از تشعشعات مواد هسته‌ای و رادیواکتیو
  • خسارات ناشی از شرکت در دعوا؛ مگر اینکه بیمه‌گزار قصد دفاع از خود را داشته باشد.
  • خسارات ناشی از شرکت در شرط‌بندی
  • خسارات ناشی از شرکت در مسابقات اسب‌دوانی، دوچرخه‌سواری یا هر نوع مسابقه یا نمایش با وسایل نقلیه‌ی موتوری
  • خسارات ناشی از شرکت در تمرینات و مسابقاتی نظیر کوهنوردی، هوانوردی و هرگونه پرواز، غواصی، ورزش‌های زمستانی و ... به‌قصد شرکت در مسابقات رسمی یا نمایش. این دسته از فعالیت‌ها در عرف خطرناک تلقی می‌شوند.
  • خسارات افراد با اقامت دائمی یا دانشجویان خارج از کشور
  • خسارات ناشی از استفاده از وسایل نقلیه‌ی غیرمتعارف مانند هلیکوپتر، جت اسکی و ...
  • خسارات مرتبط با حوادث شغلی
  • صدمات و مرگ ناشی از خودکشی
  • صدمات ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر، داروهای روانگردان و حتی در مورد بعضی شرکت‌ها، عوارض ناشی از داروی تجویز شده توسط پزشک.
  • هزینه‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن یا ادامه‌دار یا بیمارهایی که بیمه‌گزار قبل از سفر یا اعتبار بیمه‌نامه به آن مبتلا بوده است.
  • هزینه‌های مرتبط با بیماری‌های روانی و جنون
  • هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی، توان‌بخشی، آفتاب‌درمانی، عمل‌های زیبایی و درمان با چشمه‌های آب‌معدنی
  • هزینه‌های مربوط به تهیه عینک طبی، وسایل ارتوپدی، ارتودنسی، پروتز و ...
  • هزینه‌های بارداری، سقط‌جنین اختیاری، زایمان سه ماه مانده به موعد زایمان و پیشگیری از بارداری
  • هزینه‌های مربوط به بیماری‌های صعب‌العلاج، مزمن، ادامه‌دار و واگیردار
  • هزینه‌های پس از تشخیص بیماری‌های صعب‌العلاج مانند شیمی‌درمانی
  • هزینه‌های ناشی از معالجات اشتباه در کشور محل اقامت
  • هزینه‌های مربوط به اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون
  • هزینه‌های درمان صدماتی که طبق نظر پزشک نیازی به درمان ندارند.
  • تأمین هزینه‌ی خسارات بیماری‌های شایع در دنیا
  • هزینه‌های مربوط به سرپیچی مسافر از فرمان پزشک معالج مبنی بر عدم رفتن به سفر
  • هزینه‌های ناشی از کوتاهی و خطای نیروهای امدادی مانند آتش‌نشانی، اورژانس و ...
  • خسارات ناشی از تأخیر در پروازهای چارتری، لحظه آخری و غیرعادی
  • تأخیر در سفر به علت جنگ، اعتصاب و ... که بیمه‌گزار از قبل از آن‌ها آگاه بوده است.
  • تحریم و کنسلی قطعی پرواز توسط مقامات فرودگاه یا سازمان‌های مشابه، درصورتی‌که بیمه‌گزار از قبل از این مسئله آگاه بوده باشد.
  • خسارات ناشی از باری که به‌خوبی بسته نشده یا شامل مواد فاسدشدنی بوده است.
  • مواردی که قبل از شروع مدت اعتبار بیمه نامه مسافرتی اتفاق افتاده باشد.

مدت اعتبار بیمه مسافرتی

شروع مدت اعتبار بیمه‌نامه مسافرتی پس از خوردن مهر خروج از کشور آغاز می‌شود. پس از صدور بیمه‌نامه، بیمه‌گزار شش ماه تا یک سال فرصت دارد تا از کشور خارج شود. البته در صورت سفر خارجی تنها برای مسافرت‌های کمتر از 92 روز (سه ماه متوالی) معتبر است. لازم به ذکر است که بیمه‌گزار می‌تواند در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه به دفعات از کشور خارج شود. برای مثال شما می‌توانید در طی مدت اعتبار بیمه‌نامه به چندین سفر بروید؛ اما اگر بیش از سه ماه متوالی در سفر باشید، بیمه شما را در مدت اضافه تحت پوشش قرار نمی‌دهد؛ ولی پس از مراجعت و در سفرهای بعدی باز تحت پوشش بیمه خواهید بود.

شرایط بیمه‌های مسافرتی

نرخ بیمه مسافرتی معمولاً بر اساس چهار عامل سن مسافر، مدت سفر، مقصد سفر و سقف تعهدات تعیین می‌شود. برای برخی مقاصد انتخاب پوشش مالی نیز امکان‌پذیر است که البته بر روی هزینه بیمه مسافرتی تأثیر می‌گذارد. بیمه مسافرتی ارزان نیز شامل همین موارد می‌شود.

  • سن مسافر

شرکت‌های بیمه معمولاً بر اساس سن مسافران دسته‌بندی‌هایی انجام داده و قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. رده‌بندی سنی در شرکت‌های بیمه یکسان است اما نرخ بیمه متفاوت است. دلیل این دسته‌بندی این است که سن مسافر به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی میزان احتمال بروز مشکلات جسمی و قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک است. به‌عنوان‌مثال سن بالا احتمال بروز مشکلات جسمی را بالا می‌برد و بنابراین نرخ بالاتری نیز دارد. گروه‌های سنی تعیین شده به شرح زیر است:

  • 0 تا 12 سال
  • 13 تا 65 سال
  • 66 تا 70 سال
  • 71 تا 75 سال
  • 76 تا 80 سال
  • 81 تا 85 سال
  • 86 سال و بیشتر

البته لازم به ذکر است که برخی شرکت‌های بیمه به افراد بالای 85 سال خدمات ارائه نمی‌دهند.

  • مدت زمان سفر

مدت زمان سفر نیز توسط بیمه‌ها دسته‌بندی شده است و بالطبع قیمت‌ها نیز به نسبت طولانی‌تر شدن زمان سفر، بیشتر می‌شوند. البته نکته‌ی عدم پوشش بیش از سه ماه متوالی را در نظر داشته باشید.

دسته‌بندی به‌صورت زیر است:

  • 1 تا 7 روز
  • 8 تا 15 روز
  • 16 تا 23 روز
  • 24 تا 31 روز
  • 32 تا 45 روز
  • 46 تا 62 روز
  • 63 تا 92 روز
  • شش ماهه
  • یک ساله

لازم به ذکر است که برخی شرکت‌ها، بیمه‌ی شش ماهه و یک ساله صادر نمی‌کنند. اگر میزان سفرهای خارجی شما زیاد است دو مورد آخر به‌صرفه‌ترند؛ اما اگر مدت زمان محدودی در سفر خواهید بود، بنا بر طول سفرتان یکی از موارد بالا را انتخاب کنید.

  • مقصد سفر

شرکت‌های بیمه کشورهای جهان را به مناطقی تقسیم‌بندی کرده‌اند و بر اساس این تقسیم‌بندی نرخ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. البته این تقسیم‌بندی هم در شرکت‌های مختلف غالباً متفاوت است. برای مثال برخی شرکت‌ها، کشورهای جهان را به خاورمیانه و شمال آفریقا، کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس، سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا و ... تقسیم‌بندی می‌کنند. اگر تنها قصد سفر به یک کشور را داشته باشید انتخاب شما آسان است؛ اما اگر چند کشور مقصد شما باشند، باید دقت کنید که تمام گروه‌هایی که کشورهای مقصدتان در آن قرار دارند را انتخاب کنید. درهرصورت هرچه مقاصد شما پهنه‌ی جغرافیایی بیشتری را در بربگیرد، نرخ بیمه مسافرتی شما بیشتر خواهد شد. برای مثال گروه مقاصد زیارتی کمتر از تمام کشورهای جهان هزینه خواهد داشت.

  • سقف تعهدات بیمه

سقف تعهدات بیمه نامه مسافرتی، حداکثر تعهد مالی شرکت بیمه برای پرداخت هزینه‌های درمانی و سایر موارد است. برای مثال اگر سقف تعهدات یک بیمه‌نامه 30 هزار یورو باشد، شرکت بیمه هزینه‌ی خسارات تا سقف 30 هزار یورو را تأمین می‌کند. شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی در این مورد دارند. هرچه سقف تعهد یک طرح بالاتر باشد، هزینه‌های بیشتری را در پوشش‌های خود اعمال می‌کند و حق بیمه هم بالاتر می‌رود. همچنین گاهی پوشش‌های بیشتری در طرح‌های با سقف بالاتر جای داده می‌شود. سقف تعهدات معمولاً بین 10 الی 50 هزار یورو متغیر است.

  • طرح‌های بیمه‌ مسافرتی

درنهایت، پس از تعیین محدوده‌ی جغرافیایی، سن مسافران، زمان سفر و سقف تعهدات، آنچه شرکت بیمه به شما تحویل می‌دهد و شامل تمام آن موارد است، طرح نامیده می‌شود. برای مثال طرح سفر آسیای جنوب شرقی، سقف 30 هزار یورو.

البته این طرح‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است و شما برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور، باید تمام طرح‌های بیمه‌ شرکت‌های مختلف را، طبق توضیحاتی که داده شد، بررسی و با هم مقایسه کنید.

لازم به ذکر است که برخی شرکت‌های بیمه طرح‌های ویژه نیز دارند. برای مثال بیمه سامان، طرح اقتصادی و زیارتی دارد. در طرح اقتصادی، سقف تعهدات پایین‌تر از میزان معمول است و در عوض قیمت آن نیز بسیار ارزان‌تر است. در طرح زیارتی نیز یکی از موارد استثنا، جز پوشش‌های بیمه می‌آید. به این صورت که اگر طی حادثه‌ای تروریستی یا جنگی، خسارت و صدمه‌ای به شما وارد شد، شرکت بیمه هزینه‌هایش را تقبل می‌کند.

هر آنچه باید در مورد خسارت و جبران آن بدانید

اول باید بدانید که پس از وقوع حادثه و ایجاد خسارت، شما باید حداکثر تا مدت 7 روز (168 ساعت) با شماره‌ای که روی بیمه نامه مسافرتی نوشته شده، تماس بگیرید و ضمن گفتن نام، شماره‌ی بیمه‌نامه و مدت اعتبار آن، خلاصه‌ای از آنچه اتفاق افتاده را بازگو کنید.

معمولاً دو حالت برای پرداخت هزینه‌های خسارات وارد آمده وجود دارد. اول جبران خسارت در محل حادثه است که خود امکان دو شیوه‌ی پرداختی را دارد. پس از تماس شما و دادن اطلاعات فوق، شرکت کمک‌رسان بر اساس نوع حادثه و خسارت وارده اقدامات لازم را انجام می‌دهد و هزینه را یا به‌صورت مستقیم و یا به‌وسیله‌ی ارگان‌های مربوطه مانند بیمارستان، به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند. برای مثال اگر شما به بیمارستان منتقل شده باشید، شرکت کمک‌رسان مستقیماً مبلغ مورد نیاز را به حساب بیمارستان واریز می‌کند. شیوه‌ی دیگر اینست که شرکت هزینه را به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند. در این صورت بیمه‌گزار شخصاً پولی را که شرکت واریز کرده برای پرداخت هزینه‌ها به ارگان ذی‌ربط مانند بیمارستان، می‌پردازد.

در حالت دوم شرکت بیمه قادر به پرداخت خسارات در محل حادثه نیست. در این صورت بیمه‌گزار باید خود هزینه‌ها را پرداخت کند و پس از بازگشت به کشور خود و با ارائه‌ی صورت‌حساب‌ها، خسارت خود را از بیمه دریافت کند. این خسارات طبق جدول‌های بیمه و نهایتاً تا 30 روز پس از پایان سفر پرداخت می‌شوند. مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت عبارت‌اند از: اصل بیمه نامه مسافرتی، اصل و کپی گذرنامه، اصل فاکتورهای پرداخت‌شده، کپی صفحه‌ی اول شناسنامه، فرم اطلاعات خسارت شرکت بیمه و گزارش‌های مربوط به هزینه مانند گواهی فوت و ... .

گاهی نیز پیش می‌آید که بیمه‌گزار مایل به دریافت خسارت در طول سفر نیست. در این صورت نیز بیمه‌گزار می‌تواند خسارات را با در دست داشتن مدارک بالا و در کشور خویش جبران نماید.

استعلام قیمت حق بیمه مسافرتی

برای استعلام نرخ بیمه مسافرتی خارج از کشور و کلا بیمه نامه مسافرتی چند راه وجود دارد:

  • مراجعه به سایت شرکت‌های بیمه و بررسی طرح‌ها و قیمت‌های مختلف. البته ممکن است که این اطلاعات به‌روز نباشند.
  • روش دیگر برقراری تماس تلفنی با شرکت‌های بیمه است. البته این راه مقداری وقت‌گیر است.
  • روش دیگر مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه و بررسی طرح‌ها و هزینه بیمه مسافرتی است.
  • روش آخر رجوع به سایت‌های مقایسه و خرید بیمه مسافرتی آنلاین است.

خرید بیمه مسافرتی

خرید بیمه نامه مسافرتی روش‌های مختلفی دارد:

  • روش حضوری به این صورت است که شما پس از بررسی بیمه‌های مختلف و انتخاب شرکت و طرح موردنظر خود، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به یکی از نمایندگی‌های بیمه‌ی موردنظرتان رجوع کرده و بیمه‌نامه را خریداری می‌کنید.
  • روش دیگر خرید آنلاین بیمه مسافرتی است. در این روش شما مدارک مورد نیاز را ابتدا اسکن می‌کنید و سپس با رجوع به سایت شرکت بیمه‌ی موردنظر و ارسال فایل مدارک، خرید بیمه مسافرتی آنلاین خود را کامل می‌کنید. البته ممکن است سایت برخی شرکت‌های بیمه فاقد امکانات خرید آنلاین بیمه مسافرتی باشند.
  • روش آخر رجوع به سایت‌های خرید بیمه است که ضمن ارائه‌ی اطلاعات لازم، هزینه بیمه مسافرتی را نیز به اطلاع شما می‌رسانند.

تمدید بیمه مسافرتی

بیمه نامه مسافرتی قابل تمدید نیست و شروع اعتبار آن به‌محض خروج از کشور و تاریخ انقضای آن بر اساس چیزی است که بر بیمه‌نامه درج شده است. البته پس از پایان یافتن تاریخ بیمه‌نامه می‌توانید نسبت به خرید مجدد آن اقدام کنید.

مطالب کلی در مورد بیمه مسافرتی

  • اعتبار بیمه نامه مسافرتی از زمان خروج از کشور آغاز می‌شود.
  • اگر مدت اعتبار بیمه نامه مسافرتی در طی سفر منقضی شود، امکان تمدید آن وجود ندارد.
  • در صورت استفاده نکردن از بیمه‌نامه طی 6 ماه پس از صدور، می‌توان با ارائه‌ی اصل بیمه‌نامه و گذرنامه و با رجوع به واحد صادرکننده، نسبت به فسخ بیمه‌نامه اقدام کرد. البته درصورتی‌که ویزا دریافت نشده باشد و یا مهر خروج از کشور نداشته باشد.

قیمت بیمه مسافرتی

یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب بیمه، قیمت آن است. اکثراً به دنبال بیمه مسافرتی ارزان هستند. فرقی هم ندارد که قیمت بیمه مسافرتی خارج از کشور باشد یا بیمه داخلی. قیمت بیمه مسافرتی شینگن باشد یا بیمه زیارتی. درهرحال عوامل مهم در تعیین نرخ بیمه مسافرتی، همان مواردی است که پیش‌ازاین ذکر شد؛ یعنی سن مسافر، مقصد سفر، مدت سفر و سقف تعهدات. برای دیدن قیمت‌ها به بخش مربوطه در سایت امید پرواز مراجعه بفرمایید.

بیمه مسافرتی آنلاین

خرید بیمه مسافرتی آنلاین مزایای بسیاری دارد. اول‌ازهمه آنکه وقت کمتری از شما می‌گیرد و دیگر آنکه با راهنمایی‌های دقیق و کامل سایت امید پرواز بررسی و انتخاب واقعاً آسان خواهد بود. در سایت ما به‌راحتی می‌توانید هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور را مشاهده کنید. برای مثال شما قصد خرید بیمه مسافرتی کانادا را دارید. کافی است به بخش لیست شرکت‌های بیمه سایت وارد شوید و پس از دیدن شرایط مختلف، بیمه مسافرتی کانادا موردنظرتان را انتخاب کنید.

بیمه مسافرتی شینگن

در سفرهای خارجی به علت ناآشنا بودن محیط و زبان، ممکن است اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ دهد. پس بیمه مسافرتی از الزامات چنین سفری است. ابتدا لازم است بدانید که برای سفر به حوزه‌ی شینگن (اروپا) داشتن بیمه مسافرتی الزامی است و اگر بیمه خریداری‌نشده باشد، ویزا صادر نمی‌شود. ویزای شینگن با توجه به هدف و نوع سفر، چهار نوع مختلف دارد و برای دریافت آن، مسافر باید تحت پوشش یک بیمه‌ی معتبر باشد. البته با توجه به هزینه‌ی بالای خدمات درمانی در اروپا، قیمت بیمه مسافرتی شینگن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. عوامل مؤثر در قیمت بیمه مسافرتی شینگن مانند سایر بیمه‌هاست. برای اطلاع از این قیمت‌ها به بخش مربوطه مراجعه بفرمایید.

بهترین بیمه مسافرتی

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور برای هرکس بنا بر موقعیت وی و شرایطی که دارد، متفاوت است. معیارهایی کلی مانند پوشش‌ها و شرکت‌های کمک‌رسان از مواردی است که می‌توان بر اساس آن‌ها دست به انتخاب زد. درهرحال باید قبل از هر انتخابی، طرح‌های مختلف شرکت‌ها را با هم مقایسه کنید. از طرفی سازمان بیمه‌ی مرکزی کشور، هر چند سال یک بار، بر اساس برخی معیارها و همچنین نظرسنجی از مشتریان، شرکت‌های بیمه را رتبه‌بندی می‌کند. اطلاع از این رتبه‌بندی‌ها نیز به تصمیم‌گیری شما کمک شایانی خواهد کرد. برخی معیارهای این رتبه‌بندی عبارت‌اند از:

  • توانگری مالی شرکت؛ یعنی اینکه شرکت مزبور تا چه حد توانایی جبران خسارات را در آینده خواهد داشت؟
  • رضایت مشتری؛ که نشان‌دهنده‌ی میزان خشنودی مشتریان پیشین و فعلی شرکت از خدمات مختلف آن در زمینه‌های مختلفی مانند جبران خسارت، کیفیت پاسخگویی و ... است.
  • کیفیت پاسخگویی؛ اینکه شرکت بتواند به نحو احسن خسارات را جبران کند نکته‌ی مثبتی است؛ اما اگر زمان این پاسخگویی نیز تا حد ممکن کوتاه باشد، فوق‌العاده مهم و ارزشمند است.
  • تعداد نمایندگی‌ها؛ هرچقدر دفاتر پاسخگویی و جبران خسارات یکی شرکت بیشتر باشد، کیفیت کمک‌رسانی آن نیز بهتر خواهد بود.

در ادامه با تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ی مهم در ایران به‌صورت مختصر آشنا می‌شویم. ترتیب بر اساس حروف الفباست.

بیمه مسافرتی البرز

بیمه البرز با 53 شعبه و 1989 نمایندگی، یکی از شرکت‌های بیمه‌ی مهم در ایران است. موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی البرز عبارت‌اند از: هزینه‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، بازگرداندن فرد به کشور مبدأ در صورت بروز حادثه، بازگرداندن خویشاوند درجه یک بیمه‌گزار به کشور همراه با وی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، هزینه‌های تحویل دارو، هزینه‌های گم‌شدن بار و مدارک شناسایی، پوشش تأخیر پرواز، پوشش حواله وجه نقد و وجه ضمانت، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی.

استثناهای بیمه البرز نیز عبارت‌اند از مواردی مانند خسارات ناشی از جنگ و تروریسم، خسارات ناشی از شرکت در ورزش‌های خطرناک، هزینه‌های شرکت در اعمال مجرمانه، هزینه‌های بیماری روحی روانی، هزینه‌های بارداری، زایمان و سقط‌جنین، خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو، خسارات ناشی از نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر و ...، خودکشی، درمان‌های توان‌بخشی، ارتودنسی، عینک، پروتز و ...، اشخاص مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور.

شرکت‌های کمک‌رسانی که با بیمه البرز قرارداد بسته‌اند، عبارت‌اند از: رایس شوتز و SOS. نحوه‌ی پرداخت خسارت نیز به هر دو شیوه‌ی یاد شده است و مدارک مورد نیاز نیز همان مدارکی که قبلاً گفته شد.

بیمه مسافرتی ایران

بیمه ایران 203 شعبه و 8962 نماینده دارد. این شرکت بیمه که از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است، در بیمه مسافرتی خود مواردی مانند هزینه‌ی انتقال بیمه‌گزار به مراکز درمانی، هزینه‌های درمانی و پزشکی و دندانپزشکی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، هزینه‌های جستجو و نجات بیمه‌گزار، هزینه‌های تحویل دارو، هزینه‌های گم شدن بار و مدارک شناسایی، پوشش تأخیر پرواز، پوشش حواله وجه نقد و وجه ضمانت، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی و راهنمایی‌های لازم در روند رسیدگی به مشکلات پیش‌آمده را پوشش می‌دهد.

استثناها نیز عبارت‌اند از: هزینه‌های بیماری روحی روانی، هزینه‌های بارداری، زایمان و سقط‌جنین در سه ماه آخر، خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو، خسارات ناشی از نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر و ...، خودکشی، حوادث طبیعی، خسارات ناشی از جنگ و تروریسم، خسارات ناشی از شرکت در ورزش‌های خطرناک و شرط‌بندی، خسارات ناشی از شرکت در دعوا مگر برای دفاع از خود، خسارات ناشی از درمان در کشور مقصد.

لازم به ذکر است که بیمه مسافرتی ایران افراد بالای 85 سال را پوشش نمی‌دهد. خسارات وارده باید حداکثر تا 72 ساعت پس از بروز حادثه به شرکت کمک‌رسان اطلاع داده شوند. بیمه ایران تنها سفرهای کمتر از 92 روز متوالی را پوشش می‌دهد. شرکت‌های کمک‌رسان طرف قرارداد با بیمه ایران آکسا و مفری هستند. شما باید نهایتاً به دفاتر این شرکت‌ها رجوع کرده و خسارت خود را همان‌جا به‌صورت ارز دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت خسارت عبارت‌اند از: تکمیل فرم اعلام هزینه‌های بیمه نامه خارج از کشور، اصل صورت‌حساب‌های بیمارستان، استعلام نرخ ارز به‌روز و استعلام از مدیریت اتکایی در خصوص عدم پرداخت هزینه شرکت آکسا.

برای مشاهده‌ی نرخ بیمه مسافرتی ایران به بخش مربوطه در سایت امید پرواز مراجعه کنید.

بیمه مسافرتی پارسیان

بیمه پارسیان اگرچه نسبتاً نوپاست اما توانسته است در طی سال‌های 83 تا 86، رتبه‌ی سوم را در بین شرکت‌های بیمه ایرانی کسب کند. این بیمه خساراتی مانند هزینه‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، در اختیار قرار دادن اطلاعات درمانی به پزشک در صورت نیاز، بازگرداندن فرد به کشور مبدأ در صورت بروز حادثه، بازگرداندن خویشاوند درجه یک بیمه‌گزار به کشور همراه با وی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، هزینه‌های گم شدن بار و مدارک شناسایی، پوشش حواله وجه نقد و وجه ضمانت، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی را جبران می‌کند.

موارد استثنا در این بیمه عبارت‌اند از: خسارات ناشی از جنگ و تروریسم، هزینه‌های شرکت در اعمال مجرمانه، هزینه‌های بیماری روحی روانی، هزینه‌های بارداری، زایمان و سقط‌جنین، خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو، خسارات ناشی از نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر و ...، خودکشی، درمان‌های توان‌بخشی، ارتودنسی، عینک، پروتز و ...، اشخاص مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور، مواردی که بیمه‌گزار از نظر روانی سالم نباشد و قصد سوءاستفاده از شرکت بیمه را داشته باشد، حوادث طبیعی، خسارات ناشی از شرط‌بندی و شرکت در دعوا مگر اینکه برای دفاع از خود باشد، درمان بیماری‌هایی که قبل از شروع سفر آغازشده‌اند، شرکت در مسابقات پرخطر زیر نظر فدراسیون‌ها، استفاده از وسایل نقلیه‌ی غیرمتعارف مانند هلی‌کوپتر، صدمات ناشی از ریسک‌های شغلی، مواردی که پیگیری خسارت بدون اطلاع شرکت پارسیان باشد (غیر از موارد ضروری)، خسارات ناشی از عدم پیگیری بیمه‌گزار، صدمه دیدن بار حاوی مواد فاسدشدنی یا در صورت درست بسته نشدن، فیزیوتراپی، آفتاب درمانی و درمان‌های زیبایی، درمان خساراتی که طبق نظر پزشک نیاز به درمان ندارند، بیماری‌های شایع در دنیا.

شرکت‌های کمک‌رسان بیمه پارسیان Mideast, Allianz, Evasan هستند. برای دریافت خسارت نیز هر دو راه ذکر شده در دسترس است.

بیمه مسافرتی پاسارگاد

بیمه پاسارگاد نیز جدید است اما توانسته افتخاراتی مانند کسب رتبه‌ی برتر در سال‌های 86 و 88 را به دست آورد. پوشش‌های این بیمه عبارت‌اند از: هزینه‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، بازگرداندن فرد به کشور مبدأ در صورت بروز حادثه، بازگرداندن خویشاوند درجه یک بیمه‌گزار به کشور همراه با وی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، تأمین هزینه‌های سفر اضطراری یکی از اقوام درجه یک بیمه‌گزار، بازگشت اضطراری بیمه‌گزار به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده، هزینه‌های دارویی، هزینه‌های گم شدن بار و مدارک شناسایی، پوشش تأخیر پرواز، پوشش حواله وجه نقد و وجه ضمانت، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی، در اختیار قرار دادن اطلاعات درمانی به پزشک در صورت نیاز. در صورت نیاز به پول بیشتر در سفر، بیمه پاسارگاد تا سقف 850 یورو ارز به حساب شما واریز می‌کند.

استثناها عبارت‌اند از: خسارات ناشی از جنگ و تروریسم، خسارات ناشی از شرکت در ورزش‌های خطرناک، هزینه‌های شرکت در اعمال مجرمانه، هزینه‌های بیماری روحی روانی، هزینه‌های بارداری، زایمان و سقط‌جنین، خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو، خسارات ناشی از نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر و ...، خودکشی، درمان‌های توان‌بخشی، ارتودنسی، عینک، پروتز و ...، اشخاص مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور، هزینه‌های ناشی از بی‌احتیاطی جدی یا اعمال تقلب‌آمیز، خسارات ناشی از بلایای طبیعی، خسارات ناشی از شرط‌بندی و شرکت در دعوا مگر اینکه برای دفاع از خود باشد، درمان بیماری‌هایی که قبل از شروع سفر آغاز شده‌اند، شرکت در مسابقات پرخطر زیر نظر فدراسیون‌ها، استفاده از وسایل نقلیه‌ی غیرمتعارف مانند هلی‌کوپتر، صدمات ناشی از ریسک‌های شغلی، مواردی که پیگیری خسارت بدون اطلاع شرکت پاسارگاد باشد (غیر از موارد ضروری)، صدمه دیدن بار حاوی مواد فاسدشدنی یا در صورت درست بسته نشدن، فیزیوتراپی، آفتاب درمانی و درمان‌های زیبایی، هزینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج، مواردی که قبل شروع اعتبار بیمه‌نامه اتفاق بیفتند، مواردی که پس از 92 روز متوالی رخ دهند، حوادث ناشی از کوتاهی نیروهای ویژه مانند آتش‌نشانی، اورژانس و ... .

شرکت کمک‌رسان بیمه پاسارگاد SOS است.

بیمه سامان مسافرتی

بیمه نامه مسافرتی سامان نیز یکی از بهترین‌هاست. این بیمه که از سال 1383 شروع به فعالیت کرده است با شرکت کمک‌رسان Mideast Assistance International S.A.L قرارداد دارد. خرید بیمه مسافرتی سامان نیز مراحل بسیار ساده‌ای دارد. مخصوصاً اگر قصد خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان را داشته باشید.

بیمه مسافرتی سامان

بیمه نامه مسافرتی سامان نیز مانند هر بیمه دیگری برخی چیزها را پوشش می‌دهد و برخی دیگر را نه. مواردی که تحت پوشش بیمه سامان هستند، عبارت‌اند از: هزینه‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، بازگرداندن فرد به کشور مبدأ در صورت بروز حادثه، بازگرداندن خویشاوند درجه یک بیمه‌گزار به کشور همراه با وی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، هزینه‌های دارویی، هزینه‌های گم شدن بار و مدارک شناسایی، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی، بازگشت اضطراری بیمه‌گزار به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده، پرداخت هزینه‌های تأخیر در رسیدن چمدان.

استثناهای بیمه نامه مسافرتی سامان عبارت‌اند از: خسارات ناشی از جنگ و تروریسم، خسارات ناشی از بلایای طبیعی، خسارات ناشی از شرکت در ورزش‌های خطرناک، هزینه‌های شرکت در اعمال مجرمانه، هزینه‌های خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو، خسارات ناشی از نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر و داروهایی که بدون مجوز پزشک مصرف‌شده، خسارات ناشی از استفاده از وسایل نقلیه‌ی نامتعارف مانند جت اسکی، هزینه‌ی بیماری‌هایی که بیمه‌گزار از قبل به آن مبتلا بوده، هزینه‌های پیشگیرانه و واکسیناسیون، درمان‌های توان‌بخشی، ارتودنسی، عینک، پروتز و ...، تمام بیماری‌های شایع منطقه.

بیمه سامان دارای دو طرح خاص زیارتی و اقتصادی نیز هست. در طرح اقتصادی هزینه‌ها یک‌سوم سایر طرح‌هاست. البته برخی پوشش‌ها نیز محدودترند. در طرح زیارتی که شامل کشورهای عراق، عربستان و سوریه می‌شود، اگر افراد تحت پوشش بیمه متحمل خسارات ناشی از جنگ یا تروریسم شوند، بیمه هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

برای دیدن نرخ بیمه مسافرتی سامان و خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان به بخش مربوطه در سایت امید پرواز مراجعه بفرمایید.

بیمه مسافرتی ملت

بیمه ملت با 1038 نماینده، یکی از پرمشتری‌ترین بیمه‌های کشور است. از پوشش‌های بیمه ملت می‌توان به هزینه‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، بازگرداندن فرد به کشور مبدأ در صورت بروز حادثه، بازگرداندن خویشاوند درجه یک بیمه‌گزار به کشور همراه با وی، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به کشور، تأمین هزینه‌های سفر اضطراری یکی از اقوام درجه یک بیمه‌گزار، بازگشت اضطراری بیمه‌گزار به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده، هزینه‌های دارویی، هزینه‌های گم شدن بار و مدارک شناسایی، هزینه‌های تأخیر در تحویل بار، هزینه‌های ارسال بار پیدا شده، پوشش تأخیر پرواز، پوشش حواله وجه نقد و وجه ضمانت، هزینه‌های مسائل حقوقی و قانونی، در اختیار گذاشتن اطلاعات مراکز درمانی در صورت نیاز اشاره کرد.

بیمه ملت یکی از شرکت‌های بیمه است طرح بیمه‌ی گروهی نیز دارد. شرکت‌های کمک‌رسان طرف قرارداد بیمه ملت رایتس شوتز و رِمِد هستند. همچنین افراد تا 85 سال تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که فرانشیز خدمات بیمه ملت 25 یورو است، غیر از مواردی که صدمه‌ی جسمی زیاد باشد که در آن صورت فرانشیز لازم نیست. برای دیدن قیمت بیمه مسافرتی ملت به بخش مربوطه در سایت ما مراجعه بفرمایید.

گروه حرفه‌ای امید پرواز هرآنچه را در توان دارد جمع کرده است تا برای شما سفری امن و پر از خاطره‌های خوش رقم بزند. بهترین انتخاب همراهی با ماست، چون ما همیشه همراه شماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها