در دورانی هستیم که خنده و شادی، نیاز مردم است و تلویزیون زمانی می‌تواند مقابل شبکه‌های معاند بایستد که یک مقدار نگاه بازتری به شرایط و موقعیت اجتماعی روز داشته باشد و سریال‌هایی بسازد که مردم لذت ببرند.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۵۵

البته کم و بیش سریال‌هایی داریم که می‌توانند خانواده‌ها را گرد هم نگه دارد، ولی در مجموع باید جان‌بخشی به سریال‌ها را بیشتر و بیشتر و خون نشاط‌بخشی به آثار تزریق کنیم.
سیاست صدا و سیما باید در خدمت نسل امروز باشد. نسل امروز با نسل دهه 60 خیلی تفاوت دارد و باید و واجب است که به خواسته‌های نسل جوان توجه شود. حواسمان باشد زمانی باید اقدام کنیم که به‌موقع باشد. حتی اگر امروز هم اقدام کنیم باز دیر است، زیرا فناوری به سرعت در حال پیشرفت است.
ایجاد نشاط و تزریق روحیه ایجاد انگیزه در نسل جوان ‌باید در تمامی سریال‌های تلویزیون و محتواهایی که برای رادیو تولید می‌شود، حس شود‌. این‌که برخی فکر می‌کنند چون رادیو و تلویزیون در هر صورت نیاز به برنامه دارند و باید به هر قیمت، آنتن‌اش را پر کنند اصلا صحیح نیست، بلکه باید همه تولیدکنندگان ابتدا فکر کنند برای خودشان مشغول تولید هستند و سپس بر این مبنا که مخاطب اول، خودشان هستند، محصول مناسب بسازند.
من فکر می‌کنم حتی در پخش آگهی‌ نیز رسانه ملی باید به مخاطب احترام بگذارد تا به جایی برسیم که وقتی از جوان‌ها آمار اوقات فراغت می‌گیرند اغلب از تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو بگویند. محصولات خوب رسانه ملی حتی به شبکه‌های اجتماعی نیز راه می‌یابند و این معنایی ندارد جز عمومیت رسانه‌های رسمی حتی در دل انفجار اطلاعات.
تلویزیون و رادیو باید با رسانه‌هایی با کارکرد مشابه مانند سینما و حتی تئاتر دوستی کنند، چون هرچه رسانه‌های سمعی ـ بصری داخلی به سمت اتحاد بیشتر بروند، بهتر از قبل می‌توانند در برابر رسانه‌های خارجی بایستند.

مهدی صباغ‌زاده

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها