با تلاش محققان یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت

جوهرهای قابل چاپ بر اجسام با فناوری نانو تولید شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید جوهرهای تصعیدی شدند که قابل چاپ روی اجسام بوده و ماندگاری بالایی نسبت به سایر جوهرها دارد.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۹۹

امیر رضوانی مقدم، مدیر شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده رنگ‌های نانو در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با پیشرفت فناوری، این قابلیت فراهم شده تا بتوان تصویر یا طرح دلخواه را روی اجسام مصرفی یا تزئینی مانند لباس، لیوان، پازل، قاب موبایل و روسری چاپ کرد که با استفاده از یک چاپگر رومیزی جوهرافشان و یک پرس حرارتی، این کار قابل انجام بوده و نیازی به دستگاه‌های چاپ پیشرفته و بزرگ صنعتی نیست. رضوانی‌مقدم افزود: این چاپگرها به‌راحتی در دسترس بوده و جوهری که برای این منظور و در کارتریج آنها استفاده می‌شود، جوهر «سابلیمیشن» یا «تصعیدی» است. این جوهرها به آسانی با چاپگر روی سطح کاغذ چاپ شده سپس سطح کاغذ روی زمینه نهایی مورد نظر قرار گرفته و تصویر با پرس حرارتی در مدت زمان چند ثانیه روی سطح منتقل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مقیاس صنعتی نیز همین روش انتقالی یا چاپ مستقیم روی سطوح، به‌خصوص منسوجات با همین جوهرها قابل انجام بوده که مشکلات و سختی‌های روش‌های قدیمی چاپ مانند اسکرین را نداشته و کیفیت بسیار بالاتری را حاصل می‌کند. وی با تاکید بر این‌که این محصول، با کیفیت و قیمتی مناسب در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: قابلیت تولید در داخل کشور و صادرات به کشورهای منطقه، کیفیت رنگی بالا، ثبات شست‌وشویی بالا در محیط قلیایی و خنثی، ثبات نوری بالا، اندازه ذرات پایین در ابعاد نانو و توزیع اندازه ذرات باریک برای جلوگیری از گرفتگی هد چاپگر از ویژگی‌های محصول به شمار می‌رود.
رضوانی‌مقدم با تاکید بر این‌که کاهش قیمت در مقایسه با نمونه‌های خارجی از مزایای این محصول محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پایداری بالا در مدت زمان طولانی و سازگاری با محیط‌زیست از دیگر مزایای محصول به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها