پایگاه اینترنتی اکیوودر (AccuWeather) پیش‌بینی سالانه وضع هوا و اقلیم برای زمستان در آسیا را هفته گذشته منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۹۱

به گزارش جام‌جم، براساس این پیش‌بینی افزایش دما در اقیانوس هند نقش مهمی در شکل‌دهی الگوهای هوایی در فصل زمستان برای کشورهای آسیایی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود دوقطبی اقیانوس هند در بخش عمده‌ای از زمستان امسال به‌صورت مثبت باشد که این امر خود را به‌صورت افزایش دما در سواحل شرقی آفریقا و خنک‌ترشدن دما در سواحل اندونزی نشان خواهد داد.
به این ترتیب پیش‌بینی شده که در شرق آسیا شاهد وضعیت خشکسالی و در غرب و شمال آسیا شاهد بارندگی در سطح طبیعی (نرمال) و ترسالی خواهیم بود. همان‌طور که در نقشه دیده می‌شود برای بخش عمده‌ای از پهنه ایران در قسمت‌های شمالی و مرکزی، شرایط بارندگی‌ها به صورت طبیعی و مطلوب پیش‌بینی شده است.
خبر خوب این‌که در جنوب شرقی کشور، در استان سیستان و بلوچستان احتمالا بارندگی‌ها از حد عادی بارش‌ها در این خطه بالاتر خواهد بود. اما در استان‌های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و خوزستان، بارندگی‌ها از شرایط عادی سالانه کمتر خواهد بود.
با توجه به نقشه و شرایط خشک و گرمایی که برای کشورهایی همچون عربستان، عراق، سوریه، اردن، لبنان، قطر و امارات پیش‌بینی شده، قاعدتا باید انتظار افزایش شرایط گرد و غبار و هجوم ریزگردها از این مناطق را داشته باشیم.
اما اگر می‌خواهید بدانید امسال کدام کشورها شرایط بارندگی مناسب‌تری در آسیا دارند، این وضعیت را باید برای شرق چین و کره‌جنوبی و شمالی متصور بدانیم. جایی که پیش‌بینی می‌شود زمستانی پربارش را تجربه خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها