واکنش رئیس فدراسیون کبدی به دریافت 12 درصد از قرارداد لژیونرها

از تیم ملی دور شده‌اند، این حرف‌ها را می‌زنند!

حاشیه‌های ناتمام از جنس کبدی. این بار ادعای ملی‌پوشانی که در لیگ هند بازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۰۷

همین یکی دو روز قبل بود که معراج شیخی، ملی‌پوش کبدی که در لیگ هند بازی می‌کند انتقادات تندی را از فدراسیون کبدی ایران کرد. او حرف‌هایی را به زبان آورد که اگر حقیقت داشته باشد فقط باید سر را به نشانه تاسف برای فدراسیون نشین‌ها تکان داد. شیخی گفت: قرارداد من در لیگ هند حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. البته خیلی از این پول به ما نمی‌رسد. حدود ۲۵ درصد باید مالیات بدهیم و ۱۲ درصد از مبلغ قرارداد را نیز به فدراسیون کبدی پرداخت کنیم.
او بیان کرد: ما را در تنگنا قرار دادند. قبل از این‌که به لیگ هندوستان بیاییم از ما چک و سفته گرفتند که باید ۱۲ درصد قرارداد را به فدراسیون بپردازیم وگرنه اجازه حضور در لیگ هند را به ما نخواهند داد. در هیچ رشته‌ای شاهد چنین ماجرایی نیستیم که یک لژیونر مقداری از قراردادش را به فدراسیون بدهد. دادن مالیات به هندی‌ها کاملا طبیعی و قانونی است و ما هم مشکلی با این قضیه نداریم. اما پرداخت پول به فدراسیون واقعا زور دارد. آنها که قراردادشان بالای ۵۰۰ میلیون تومان است باید ۱۲ درصد به فدراسیون بدهند و آنها که قراردادشان زیر ۵۰۰ میلیون تومان است ۱۰درصد پرداخت خواهند کرد. به‌دلیل همین مشکلات تصمیم گرفته‌ام کبدی را کنار بگذارم و کاملا هم جدی هستم.
این در حالی است که با اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی تماس گرفتیم تا وی درباره ادعای ملی پوشان حرف بزند. او می‌گوید: من توضیحی بدهم. اولا مبلغی که دریافت می‌شود ۱۲درصد نیست، بلکه 8 درصد است و آن هم قبل از کسر مالیات گرفته می‌شود. به احتمال فراوان معراج به‌خاطر این‌که دیگر توان حضور در تیم ملی را نداشته این حرف‌ها را زده است. ما باشگاهی نداریم که بازیکنان را معرفی کند و خودمان این کار را انجام دادیم. در این میان حق ترانسفر را با توجه به قوانینی که وجود دارد از بازیکنان لژیونر اخذ می‌کنیم تا به توسعه کبدی بپردازیم. این درصد در جلسه هیات رئیسه مشخص شده و تصمیم شخصی نیست. اگر قرار باشد یک بازیکن با فدراسیون همکاری نکند و در تیم‌های ملی یا لیگ داخلی شرکت نکند که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. ما زحمت ترانسفر را می‌کشیم و بعد بازیکن دیگر یک تشکر خشک و خالی هم نمی‌کند.
او ادامه داد: حرف‌هایی که زده شده نادرست است. مگر می‌شود به خاطر این 8 درصد بخواهد کبدی را کنار بگذارد؟ یعنی به خاطر حدود ۲۰۰ میلیون تومان، قید حدود یک میلیارد تومان را می‌زنند؟ معراج بازیکن ارزنده‌ای است، اما مدتی است از تیم‌های ملی فاصله گرفته است. آینده در اختیار بازیکنان جوان خواهد بود. ۱۴ نفر تمکین کردند و همین یک نفر مشکل دارد. چطور بابت ۲۵ درصد مالیاتی که از او کسر می‌شود جبهه نمی‌گیرد؟
اورسجی گفت: معراج شیخ مدت‌هاست که عضو تیم ملی نیست و در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور نداشت. در پست او پنج شش بازیکن خوب داریم و حالا با این حرف‌ها نمی‌دانم به‌دنبال چیست. چرا فاضل اتراچالی و معین نبی‌بخش این مسائل را عنوان نمی‌کنند؟

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها