نگاهی به فهرست بدرفتارترین آدم‎های مشهور؛

این سلبریتی‎ها چرا منفور شدند؟!

در گیشه فیلم های جنجالی جهان چه می گذرد؟

نه به آنجلینا جولی!

ریچارد روپر منتقد بزرگ سینمای آمریکا یک دهه پیش گفت که گیشه سینمای جهان در آینده با ستاره ها پیش نخواهد رفت و آنها به تدریج اهمیت خود را بر روی پرده نقره ای از دست می دهند.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۴۱
نه به آنجلینا جولی!

به گزارش جام جم آنلاین ، به فاصله گذشت این مدت حالا کم کم سینمای جهان و البته هالیوود به سمتی می رود که دیگر نیازمند ستاره های خوش آب و رنگ و زرق و برق دار نیست. البته ریچارد روپر نخستین کسی نبود که چنین جمله ای را به زبان آورد و مسلمان آخرین هم نخواهد بود. منتقدان بسیاری پیش از این عقیده داشتند که سینما دیگر به ستاره ها نیازی ندارد.

شوک به ستاره ها

تماشاگران سینما اصولا مهم ترین نقش را در تاریخ این هنر ایفا کرده اند. یک فیلم را تا عرش برده اند و یک فیلم را سوق داده اند به سمت شکست و ناکامی. مشاهده حال و روز کنونی سینمای آمریکا نیز حاکی از همین مسئله است. در این روزها تماشاگران دو شوک بزرگ به هالیوود وارد کرده اند، شکست دو فیلم با دو ستاره.

فیلم مالفیسنت با حضور آنجلینا جولی بر روی پرده سینماها رفت. انتظار می رفت موفقیت قسمت قبلی، حضور آنجلینا جولی و البته اقتباس آزاد از افسانه «زیبای خفته» یک فروش تمام عیار را در سینماهای سراسر جهان رقم بزند اما چنین نشد. حالا آنجلینا جولی سرنوشت مشترکی با بسیاری از ستاره های پیشین هالیوود پیدا کرده است؛ محو شدن و کمرنگ شدن در بدنه این غول پولساز. تماشاگران آمریکا نه تنها فیلم که خودِ او را هم پس زده اند. جولی دیگر ستاره هالیوود نیست. اگر بود مالیفیسنت با این شکست روبرو نمی شد.

این فیلم در سه روز نخست نمایش در سینماها 36 میلیون دلار فروخت. چنین فروشی قطعا باید فیلم را در رده موفق ها و نسبتا موفق ها قرار بدهد اما چنین نیست. دلیلش هم این است که قسمت نخست این فیلم که پنج سال پیش به نمایش در آمد در افتتاحیه فروشی 70 میلیون دلاری داشت. پیش بینی می شود این فیلم پرسروصدای آنجلینا جولی حداکثر تا همان 70 میلیون دلار بفروشد که در آن صورت باز هم شکست دیگری نصیب سازندگان آن کرده است.

این فیلم پرهزینه در حالی با این شکست نسبی روبرو شده که به غیر از جولی ستاره های دیگری هم داشت، ستاره هایی مثل ال فنینگ، چیویتل اجیوفور، سم ریلی و میشل فایفر. تماشاگران سینمای آمریکا فعلا این ستاره ها را پس زده اند و آنها را نمی خواهند. اما مالیفیسنت و لشکر ستاره هایش تنها شکست خورده های این روزهای هالیوود نیستند.

قهر با ویل اسمیت

اسمیت همواره در سال های اخیر یکی از جذاب ترین ستاره های هالیوودی بوده است، بازیگر قهاری که فیلم های بسیار موفقی را در کارنامه خود ثبت کرده اما سرنوشت این روزهای او مشابه سرنوشت جولی است. تماشاگران هالیوود به او هم بی اعتنایی کرده اند. فیلم «مرد دو پیکر» با حضور این ستاره بزرگ هالیوود در گیشه شکست خورد؛ آن هم در حالی که انگ لی کارگردان برنده جایزه اسکار کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. این فیلم نه تنها از سوی منتقدان که از سوی تماشاگران هم رد شده است. «مرد دو پیکر» اکنون با یک شکست تجاری بزرگ روبرو شده و حتی هزینه های ساخت خود را هم جبران نکرده است.

«مرد دو پیکر» با ۱۴۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده و علاوه بر آن ۱۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات فیلم هزینه شده است. به باور کارشناسان گیشه با در نظر گرفتن فروش ۱۱۸ میلیون دلاری فیلم در جهان باید منتظر زیان حداقل ۷۵ میلیون دلاری فیلم نشست.

جوکر در انتظار ورود به باشگاه میلیاردی ها

فیلم جوکر با درجه بندی بالای 17 سال می تواند فیلمی باشد که وارد باشگاه میلیاردی ها بشود. هر چقدر فیلم های «مرد دو پیکر» و « مالیفیسنت» شکست خورده هستند جوکر می رود و می تازد. فروش این فیلم بعد از سه هفته به بالای 700 میلیون دلار رسیده است و با این روند به زودی به باشگاه میلیاردی ها می‎رود.

همچنین «سرزمین زامبی‌ها» کمدی ترسناکی است که قسمت نخست آن یک دهه پیش در سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت. «سرزمین‌ زامبی‌ها» در ۳ روز نخست اکران ۲۶ میلیون دلار فروش داشت که با توجه به بودجه ۴۲ میلیون دلاری احتمالا در نهایت به سوددهی می‌رسد. قسمت نخست فیلم با بودجه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شد و در نهایت بیش از ۱۰۲ میلیون دلار گیشه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها