jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۲۳۳۴۴۱   ۲۷ مهر ۱۳۹۸  |  ۱۷:۱۱

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در جلسه هفتاد و یکم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع درخواست ایران مبنی بر عضویت دایم پذیرفته شد.

ایران عضو دایم شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع شد

به گزارش جام جم آنلاین، سعید رسولی در گفتگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: تا به حال ایران عضو ناظر در شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (DIS) بود.

وی با بیان اینکه این شورا 18 عضو دارد، گفت:‌ 16 عضو این شورا دائم و دو عضو ناظر بود که کشور ایران تا پیش از این عضو ناظر این شورا بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در نشست هفتادم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع در فنلاند که در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد ایران پیشنهاد داد که عضو دائم و وابسته این شورا شود که در آن اجلاس با کلیات موضوع موافقت شد.

رسولی افزود: این عضویت دائم بعضی مسائل حقوقی داشت که ما به صورت فعال پیگیری کردیم. مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شد، موضوع بدهی‌های ما به کشورهای عضو شورا و... بود که همه برطرف شد.

وی ادامه داد: در نشست هفتاد و یکم شورای کشورهای مشترک المنافع در بلاروس عضویت دائم و وابسته ما در این شورا به تصویب رسید و در پروتکل ثبت شد و از این پس ما از حق رای در این شورا برخورداریم و از همه مزایایی که کشورهای عضو در حوزه واگن دارند برخوردار خواهیم شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: همچنین سامانه‌های ما در حوزه ناوگان و بازرگانی با این عضویت در بین همه کشورهای عضو یکپارچه‌سازی می‌شود و استانداردهای ما بر اساس استاندارد شورا یکسان سازی خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه صادرات،‌ واردات و ترانزیت ریلی شرایط ما بهتر می‌شود.

رسولی گفت: در اجلاس هفتاد و یکم کشورهای ترکیه و مغولستان هم برای عضویت دائم درخواست داده‌اند که در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه روسیه ریاست شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع را برعهده دارد، گفت: کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، فنلاند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین و بلاروس از اعضای این شورا هستند.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با عضویت ایران، ما عضو کمیسیون‌های این شورا می‌شویم و نظرات خود را هم اعلام می‌کنیم.

رسولی تاکید کرد: این فرصت فقط مربوط به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و فورواردرها و همه فعالان بخش ریلی می‌توانند از این مزیت از این پس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برنامه جامعی برای استفاده از این ظرفیت با حضور و مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر