مراسم بدرقه «کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی» شب گذشته (۱۷ مهر) با حضور اعضای این کاروان ادبی در حوزه هنری استان تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، این کاروان که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تشکیل شده، تهران را به مقصد کربلا ترک کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۴۹

در ابتدای مراسم بدرقه، مستند «طواریج واژه‌ها» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده برای حاضران اکران شد؛ این مستند روایت نخستین سفر کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی در سال ۱۳۹۶ به کربلا بود.
در بخش بعدی مراسم محسن مومنی‌شریف -‌ نویسنده و رئیس حوزه هنری -برای حاضران سخنرانی کرد. او در سخنانش حوزه هنری را خانه همه شاعران و نویسندگان انقلاب خواند.
رئیس حوزه هنری همچنین اظهار کرد این کاروان ادبی عازم کربلا و شعرخوانی‌هایش در مواکب و در حضور زائران، او را به یاد کاروان‌های شاعرانی که عازم جبهه‌های جنگ می‌شدند و در سنگرها شعرخوانی می‌کردند، می‌اندازد.
سخنران دوم این مراسم محمدرضا وحیدزاده‌ شاعر و از مسؤولان اصلی این کاروان بود. او در سخنان خود شرحی از چگونگی شکل‌گیری این کاروان و تاریخچه‌اش و نیز گزارشی از برنامه‌های پیش‌روی این کاروان برای مخاطبان ارائه داد. همچنین از اجرای یک ایده ادبی در کاروان و روایتش توسط جابر مطهری‌زاده کارگردان و مستندساز حاضر در کاروان خبر داد.
علی‌اصغر عزتی‌پاک، مصطفی محدثی‌خراسانی، مهدی جهاندار، عباس احمدی، حامد جلالی، ابراهیم اکبری‌دیزگاه، مهدی زارعی، محمدحسین انصاری‌نژاد، محمدقائم خانی، محمد خادم و... از جمله شاعران و نویسندگانی هستند که در این کاروان ادبی حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها