‌موضوع ارسال فهرست دارایی مسؤولان و وابستگان آنها در سطح بالا و نمادین در قانون اساسی پیش‌بینی شده و رهبری، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور و وزیران و خانواده‌های آنها باید فهرست دارایی خود را قبل و بعد از مسؤولیت برای مسؤولان قوه قضاییه بفرستند.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۹۶
اجرای با تاخیر یک قانون خوب

این مساله یکی از موضوعاتی است که از اول انقلاب پیگیری می‌شده است. بعدها قانونی هم از سوی مجلس تصویب شد و بعد از رفت و برگشت‌هایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف توسعه دایره مقاماتی که مشمول قانون هستند و باید اموال خود را اعلام کنند به تصویب رسید.

این کار بسیار شایسته است و موجب خواهد شد هم شفافیت به‌وجود آید و هم مردم از سلامت کار مسؤولان مطمئن‌تر شوند.

همچنین رعایت این قانون در مواقعی که مسؤولان در معرض سوءاستفاده‌هایی باشند از بروز مفاسد پیشگیری خواهد کرد. به‌طور کلی این اقدام منافع زیادی در پی خواهد داشت.

البته چندین سال این فرآیند به طول انجامید تا این طرح به‌صورت قانون درآمد و اخیرا آیین نامه آن اجرایی شده است.

من تاکنون شش‌بار فهرست اموال و دارایی‌های خود و فرزندانم را در موقعیت‌هایی که به عنوان معاون رئیس‌جمهور در دوران آقای خاتمی و معاون امور مجلس و معاون امور حقوقی در دوره آقای روحانی بودم به مراجع ذیربط اعلام کردم البته در مورد سامانه جدیدی هم که از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه راه‌اندازی شده دسترسی به اطلاعات ندارم و اگر در مسؤولیت فعلی‌ام مشمول کسانی باشم که باید دارایی‌های خود را ثبت کنند حتما این کار را خواهم کرد.‌

مجید انصاری - عضو مجمع تشخیص مصلحت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها