اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن داشته باشیم از درس‌های مثبت گذشته روشن باید استفاده کنیم. هشت سال دفاع مقدس در کشور ما گذشته‌ روشنی است که شاید مشابه آن را در تاریخ دوره معاصر ایران و چند صد سال اخیر نداشتیم و این مدیون جوانانی هست که از همه چیز خودشان گذشتند و تلاش کردند که به هر صورت از کیان کشور دفاع بکنند.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۷۳

نشان دادن این خودباوری و رشادت‌ها و تخصصی منتقل کردن این حس برای نسل جدیدی که نه انقلاب و نه جنگ را و نه خیلی از این مشکلات را درک نکرده موضوع بسیار مهمی است که جزو سخت‌ترین کارها هم هست یعنی در عین زیبایی باید آن حس به طور کامل منتقل بشود. این در کار موزه‌داری جزو سخت‌ترین کارهاست و من فکر می‌کنم زحماتی که همکارانم در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشیدند.
تمام تلاش آنها این بوده که این حس را به نسل جدید و کسانی که آن روزها را درک نکردند منتقل کنند. کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که زمینه را فراهم بکنیم برای این‌که این مجموعه نقشی فعال، با نشاط و تأثیرگذار، در شهر نقش ایفا بکند. ما در طراحی تپه‌های عباس‌آباد که به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده این کار را انجام دادیم و ان‌شاءا... با اجرای آن به این هدف نائل خواهیم شد.

پیروز حناچی

شهردار تهران و نایب‌رئیس هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها