این گلودرد کشت ما را

این سرماخوردگی ول نمی‌کند آقا! ول نمی‌کند! همین جناب علیزاده بعد از 48 ساعت هنوز دارد با چرکولک‌های گلودرد و گوش‌درد ناشی از سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کند تا بلکه کشتی سلامت را به ساحل درمان برساند، زهی خیال باطل اما! ظاهرا جناب‌شان باید حالا حالاها با این آنفلوآنزا و بیماری ویروسی دست و پنجه نرم کنند.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۴۸

از دیگر اتفاقات دیروز هم این‌که بالاخره بعد از ماه‌ها کوفتن بر در و دیوار و برو و بیای اوس مارکوس و دوستان، بالاخره سالن سلف سرویس روزنامه راه‌اندازی شد تا بر و بچه‌های تحریریه به جای آن‌که لقمه‌های ناهار را هُلف هُلف پشت مانیتور و در حال تایپ و گوشی تلفن به گوش زهر مار... ببخشید صرف کنند، خیلی شیک و مجلسی سه طبقه را بروند پایین و توی سلف بنشینند و ناهارشان را میل کنند. خلاصه که اینجوری‌هاست! اگر می‌بینید صفحه‌ها کمی زرق و برق بیشتری دارند بی‌ربط به این قضیه نیست!
و اما بعد... امروز 31 شهریور است. اجمالا نیازی به توصیه و تذکر نیست که این روز مصادف است با اولین روز از هفته دفاع مقدس. همین هم باعث شده که زینب مرتضایی‌فرد برود سراغ یکی از کتاب‌های این حوزه که اتفاقا در روزهای اخیر رونمایی شده و داغ‌داغ است. مرتضایی‌فرد که گزارشش را می‌توانید کنار همین ستون بخوانید سراغی رفته از کتاب «مسافران وطن» و سعید آقای علامیان. مشروح گزارش مرتضایی‌فرد را گذاشته‌ایم در همین صفحه ورودی تا بخوانید.
ورق بزنید و خودتان را بیندازید در دعوای اخیری که در باب اظهارات یوسف اباذری راه افتاده. جناب دکتر که از استادان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران محسوب می‌شود و با حفظ سمت، نیمچه تمایلاتی هم در نسبت با مکتب فرانکفورت دارد و به شدت هم از سرمایه‌داری و کاپیتالیسم شاکی‌ است، سه سال قبل حرف‌هایی زده که دوباره امروز بازنشر و حاشیه‌ساز شده‌اند. همین هم باعث شد که بر و بچ صفحه 10 سراغی از این حاشیه‌ها بگیرند. جمالا اگر اباذری را یادتان نیست باید یادآور شویم که استاد در زمان فوت مرتضی پاشایی هم به‌شدت از خجالت بعضی طرفداران آن مرحوم در آمده بود!
خبرنگار سینمایی ما ساناز قنبری هم به مناسبت هفته دفاع مقدس رفته سراغ ثریا خانم قاسمی و با او گپ زده. در جریان هستید که ثریا قاسمی در یکی از فیلم‌های دفاع مقدسی این سال‌ها ایفای نقش کرده.
«ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی و بازی ثریا قاسمی و طناز طباطبایی و صابر ابر، روایتی سینمایی از تعدادی از زنانی بود که در شهرکی در مناطق جنگی در کنار هم زندگی می‌کردند.
این فیلم چند سال قبل در زمان نمایش در جشنواره فیلم فجر با اقبال زیادی از سوی منتقدان روبه‌رو شد. صحبت‌های خانم قاسمی را هم می‌توانید در صفحه 11 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها