جوشاندن یا بخور: یکی از روش‌های بسیار قدیمی است که در آن قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. بعد میوه دلخواهتان را به صورت قطعات کوچک ببرید و در آب جوش بریزید و مواد معطر را به آن اضافه کنید تا با شعله کم بجوشد و عطر آن در حین جوشیدن در فضای خانه پخش شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۱۷

این محلول بعد از سه روز عطر خود را از دست می‌دهد. برای این کار می‌توان از ترکیب برش‌های حلقه‌ای لیمو، رزماری و وانیل، پوست پرتقال و چوب‌های دارچین، سیب و دارچین، لیمو، گشنیز و نعنا، لیمو، آویشن و نعنا پرتقال، زنجبیل و عصاره بادام، برگ کاج و برگ درخت جوز، چوب سدر، برگ بو، پرتقال و زنجبیل، دارچین، هل، میخک و رازیانه استفاده کرد.
اسپری کردن: اگر ماده خوشبو‌‌کننده جامد باشد از عصاره جوشانده و اگر مایع باشد به روش اسپری کردن در خانه کاربرد دارد. با توجه به ماده تشکیل‌دهنده اسپری می‌توان آن را روی مبل، فرش یا حتی ملفحه‌ها و روتختی پاشید.در صورت بو گرفتن فرش‌ها یک پیمانه جوش شیرین و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی فرش بپاشید بعد از یک ربع جاروبرقی بکشید. این ترکیب علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی دارچین به فرش بوی تازگی می‌دهد.
ژل: بعضی از این خوشبو‌‌کننده‌ها را می‌توان به صورت ژل درآورد که کاربرد تزئینی هم دارند. مواد مورد نیاز برای این روش ژلاتین بی‌بو، روغن‌های معطر، رنگ غذای طبیعی و یک شیشه مرباست. ژلاتین‌ها را بپزید و در شیشه‌ها بریزید. بعد 30 تا 40 قطره روغن معطر و رنگ غذا در ظرف‌ها بریزید تا رنگ دلخواهتان به‌دست بیاید. در ظرف را سوراخ کنید تا عطر ژل از این راه منتشر شود.
کیسه‌های عطری: در یکی دیگر از این روش‌ها مواد معطری مثلا گل محمدی، صابون‌های عطری، اسطوخودوس یا ادویه‌هایی مثل دارچین، وانیل، میخک و زنجبیل را در کیسه‌های پارچه‌ای بریزید و از گوشه و کنار خانه آویزان کنید یا مثل مادربزرگ‌ها لای رختخواب‌ها بگذارید تا بوی خوب بگیرند.
چوب‌های خوشبو: چوب‌های کوچکی مثل خلال دندان را در یک نایلون کوچک بریزید. 40 - 30 قطره از اسانس‌های طبیعی مثل اکالیپتوس، رزماری و روغن نارگیل را در نایلون بریزید، خوب به هم بزنید و بگذارید یک شب بماند. بعد چوب‌ها را در یک گلدان، بطری شیشه‌ای یا ظرف تزئینی بچینید تا از رایحه خوش آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید همین مقدار از اسانس‌های معطر را در گلدان بریزید و باقی آن را با روغن نارگیل پر کنید، چون در دمای معمولی اتاق جامد نمی‌شود. بعد چوب‌ها را در آن قرار دهید تا یواش یواش روغن و عطر را به خود جذب‌کنند و عطرش در هوا پخش شود.
پات‌پوری خانگی: به انواع گل‌ها، گیاهان (مثل میوه کاج) چوب و هر وسیله دکوری دیگری گفته می‌شود که از قبل معطر شده‌اند و هر چند وقت یک‌بار با ریختن چند قطره اسانس روی آنها می‌توان عطرشان را دوباره زنده کرد. پات پوری یکی از قدیمی‌ترین انواع خوشبوکننده‌ها به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها