سویا، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

محققان بتازگی دریافته اند که مصرف غذاهای غنی از سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد مطالعات نشان داده است زنانی که در رژیم غذایی خود به میزان زیادی از سویا استفاده می کنند کمتر از دیگران دچار تراکم بافتی در این عضو می شوند
کد خبر: ۱۲۲۶۴
در گذشته محققان احتمال می دادند که وجود مقادیر فراوانی از دانه های سویا و توفو )خمیر سویا که سفید و پنیرمانند است ( و شیر در رژیم غذایی چینی ها و ژاپنی ها سبب شده است که میزان مبتلایان به سرطان سینه در میان آنها به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یابد از این رو، این محققان بر آن شدند تا با مطالعات گسترده برای این نظریه شواهد علمی جمعآوری کنند. دانشمندان مرکز تحقیقاتی سرطان انگلیس و دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه ملی سرطان در ایالات متحده امریکا طی دو نوبت مطالعه در سنگاپور آزمایش های خود را در این زمینه دنبال کردند در نوبت اول ، رژیم غذایی شماری از زنان تحت آزمایش موردبررسی قرار گرفت و در نوبت دوم ، از تراکم بافتی سینه آنها آزمایش های ماموگرافی تهیه شد؛ چرا که براساس مطالعات پیشین ، تراکم بافتی در این عضو از علایم بروز سرطان است. برپایه نتایج مطالعات انجام شده روی 460 زن شرکت کننده در این آزمایش های دونوبته مشخص شد در زنانی که در رژیم غذایی خود از سویا استفاده می کردند، احتمال ابتلا به سرطان سینه 60 درصد کاهش می یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها