سرایدار جوان مدرسه وقتی دید دختر دانش‌آموز داخل رودخانه سقوط کرد، برای نجات او وارد آب شد اما جانش را از دست داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۶۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، از عید قرار بود به اردوی یک روزه بروند تا خستگی درس از تنش خارج شود و برای امتحانات پایان سال آماده شوند اما هر بار مشکلی پیش می‌آمد و این اردو به روز دیگری موکول می‌شد. سرانجام قرار شد بعد از امتحانات پایان سال دانش‌آموزان به این اردوی یک روزه بروند.
صبح روز یکشنبه، ششم مرداد خانواده‌ها دختران خود را بدرقه کردند تا همراه مسؤولان مدرسه به اردوی یک روزه در مجتمعی رفاهی بروند. مادر محدثه هم دختر 17 ساله‌اش را بدرقه کرد اما فکر نمی‌کرد این آخرین بدرقه او باشد. دختر نوجوان حوالی ظهر به کنار رودخانه رفت تا عکس بگیرد که حادثه شومی آخرین لحظات زندگی‌اش را رقم زد.
سرایدار مدرسه با شنیدن صدای جیغ محدثه نگاهش به سمت رودخانه چرخید. دختر نوجوان روی آب شناور بود و درخواست کمک می‌کرد. مرد جوان یک لحظه هم درنگ نکرد و به داخل آب پرید اما خودش هم اسیر جریان شدید آب شد.
آن‌طور که شهاب رئیسی، فرمانده تیم‌های واکنش سریع استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: مسؤولان اردو و مجتمع تفریحی با مشاهده این صحنه موضوع را به هلال احمر خبر می‌دهند و درخواست کمک می‌کنند. حدود نیم ساعت بعد امدادگران به آنجا رسیدند اما تلاششان بی‌فایده بود.
وی ادامه می‌دهد: قبل از ما نیروهای قایقران در محل حاضر شده و دختر نوجوان و مرد جوان را خارج کرده بودند. سرایدار فداکار که صاحب دو فرزند است، جان باخته بود اما هنوز امیدی به احیای دختر نوجوان بود. محدثه به بیمارستان منتقل شد اما تلاش‌ها نتیجه بخش نبود و قلب او از تپش ایستاد. بعد از این حادثه، امدادگران سعی کردند با مسؤولان اردو و خانواده محدثه صحبت کنند تا جزئیات حادثه مشخص شود. حادثه‌ای تلخ که این روزها شاهد تکرار هر روزه آن هستیم.
رئیسی می‌گوید: آن‌طور که ما فهمیدیم، دانش‌آموزان از مدرسه‌ای در شهرکرد به این مجتمع تفریحی در حاشیه شهر آمده بودند. حدود ساعت 14، محدثه برای عکس گرفتن کنار رودخانه می‌رود اما هنگام عکاسی دستبندش داخل آب می‌افتد. او قصد برداشتن دستبند را داشت که پایش سر می‌خورد و داخل آب می‌افتد. سرایدار مدرسه هم بعد از او وارد آب می‌شود که هر دو اسیر امواج خروشان رودخانه می‌شوند.

جسدی در سد خاکی
عصر دیروز امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری در عملیاتی دیگر، جسد مردی را از داخل سد خاکی جونقان خارج کردند.
حوالی ساعت 16، خانواده‌ای که برای تفریح به کنار سد جونقان رفته بودند، با خودرویی روبه‌رو شدند که روشن بوده و از راننده‌اش خبری نبود. آنها به موضوع مشکوک شده و موضوع را به پلیس اعلام کردند. در ادامه با حضور ماموران در محل، این احتمال مطرح شد که راننده خودرو داخل سد افتاده به همین خاطر از امدادگران هلال‌احمر درخواست کمک کردند. در ادامه تیم غواصی در محل حاضر شد و بعد از نیم ساعت جست‌وجو، جسد راننده را پیدا کرده و از آب خارج کردند.
به گفته فرمانده تیم‌های واکنش سریع استان چهارمحال و بختیاری، در مدت 24 ساعت سه حادثه غرق‌شدگی گزارش شد که سه نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر با تلاش امدادگران نجات یافتند.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها