مجری و تهیه‌کننده برنامه فرمول یک در نشست خبری پاسخگوی انتقادها شد

از من نخواهید اشتباه نکنم

فصل جدید برنامه فرمول یک از 9 تیرماه روانه آنتن شبکه یک شده است. رویکرد فصل جدید این برنامه کاملا اجتماعی است و این برنامه سعی دارد برای رفع آسیب‌های اجتماعی قدم‌هایی بردارد. مجری و تهیه‌کننده این برنامه علی ضیا است و همچون فصل‌های قبلی تلاش می‌کند تا برنامه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. اسفندماه سال گذشته به‌واسطه این برنامه، مخاطبان چهره مردمی سال را انتخاب کردند و نرگس کلباسی بالاترین رای را آورد. امسال هم عوامل سازنده برنامه فرمول یک تلاش می‌کنند تا رضایت مردم را کسب کنند. روز گذشته مجری و تهیه‌کننده «فرمول یک» همراه با عوامل این برنامه به دعوت اداره‌ کل روابط‌عمومی سازمان در واحد 162 حضور پیدا کردند و ساعتی را به پاسخگویی به تلفن مخاطبان برنامه گذراندند، سپس نشست خبری با حضور رسانه‌ها برگزار شد. او در این نشست درباره رویکردهای این فصل از برنامه فرمول یک، انتقادها و موارد دیگرصحبت کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۶۹

ادامه مسیر چهره برتر مردمی
مسلما وقتی چند فصل از یک برنامه روی آنتن می‌رود، کار برنامه‌سازان دشوارتر می‌شود، چون با شروع هر فصل باید ایده‌های تازه را به برنامه تزریق کنند تا از این طریق بتوانند نه‌تنها نظر مخاطبان قدیمی خودشان را حفظ کنند، بلکه باید مخاطبان جدید را هم علاقه‌مند به تماشای برنامه کنند. این اتفاق درباره برنامه فرمول یک افتاده است و هربار عوامل سازنده آن تلاش می‌کنند با دعوت از مهمانان کاملا ویژه هم به آسیب‌های اجتماعی بپردازند و هم این‌که در کنار طرح کردن مشکلات به دنبال راه‌حل‌های اصولی آن هستند. علی ضیا در ابتدای این نشست با اشاره به این‌که فرمول یک با سال گذشته تفاوت بزرگی داشته، گفت: بخش اجتماعی برنامه را تخصصی‌تر کرده‌ایم تا بتوانیم دغدغه‌های مردم را روایت کنیم. همواره سراغ آسیب‌های اجتماعی می‌رویم و افرادی را که قدمی برای حل این مشکلات برداشته‌اند، معرفی کنیم. فرقی نمی‌کند قدمشان چقدر بزرگ یا کوچک باشد. ادامه این روند نیز در نهایت مثل سال گذشته به انتخاب چهره برتر مردمی سال منجر می‌شود.

چطور ضیا سفیر دوچرخه‌سواری شد؟
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتخابش به عنوان سفیر دوچرخه سواری توضیح داد: خودم نمی‌دانم چطور سفیر شدم، ولی با دوچرخه سرکار و سر قرارهایم می‌روم. پیشنهادی هم برای آقای حناچی شهردار تهران دارم که در شهر چمن نکارند، چون همه آب و محیط زیست را نابود می‌کند. این مجری همچنین یک خاطره بامزه هم از دوچرخه سواری‌اش تعریف کرد: حین دوچرخه‌سواری کلاه می‌گذارم و کسی مرا نمی‌شناسد، بعضی وقت‌ها موتوری‌ها جلوی دوچرخه‌سواران ویراژ می‌دهند تا مثلا حالشان را بگیرند و تفکر غلطی هم مبنی بر این وجود دارد که اگر سوار دوچرخه می‌شوی پولت به ماشین نمی‌رسد! یک بار در سربالایی خسته و عرق‌ریزان مشغول رکاب زدن بودم که موتورسواری مرا دید و گفت پشت موتورش را بگیرم تا مرا بالا ببرد و این همدلی و مهربانی او خیلی به دلم نشست.

پاسخگویی به تلفن مادربزرگ‌ها
علی ضیا به همراه عواملش در واحد 162 حضور داشتند و پاسخگوی تلفن‌های مردمی بودند. ضیا درباره این تجربه عنوان کرد که لحظات خیلی خوبی داشت. عوامل برنامه در این فاصله حدود ۶۲۰ تلفن داشتند که از بین آنها موفق شدند به ۲۶۰ تلفن جواب بدهند. این مجری ادامه داد: از مادربزرگ‌ها گرفته تا نوجوان ۱۳ ساله در این فرصت با 162 تماس گرفتند و دایره مخاطبانمان‌ از شمال شهر تهران تا روستایی که فصل غوره چینی را پشت‌سر می‌گذارند، بود که این موضوع نشان‌دهنده قدرت تلویزیون و تاثیرگذاری بالای آن در همه جای سرزمین ایران و نشان‌دهنده مخاطبان بسیار رسانه ملی است.

دشمن زیاد دارم!
این مجری در بخشی از نشست خبری عنوان کرد، «خوشبختانه دشمن زیاد دارد.»
وی افزود: اما آنها کم‌اطلاع هستند و سعی کردند جریانی درست کنند که به جایی نرسید و با یک پاسخگویی کوتاه در برنامه حل شد. ما در این برنامه درباره مسائل سیاسی اظهارنظر نخواهیم کرد، بلکه به مسائل اجتماعی واکنش نشان می‌دهیم؛ مثلا اجاره‌خانه بالا رفته با این موضوع شوخی کرده‌ایم و درباره هرچیزی که به صورت مستقیم به مردم مربوط می‌شود، صحبت می‌کنیم و رسالتمان به چالش کشیدن مسائل سیاسی نیست بلکه به موضوعات مورد دغدغه مردم می‌پردازیم و از مسؤولان درباره آنها جواب می‌خواهیم. مثل مساله آب در خوزستان که در حد توانمان با این موضوع برخورد کرده‌ایم و برخورد هم خواهیم کرد.
ضیا درباره مدت زمان پخش فرمول یک گفت: ما تا ۸ محرم روی آنتن می‌رویم، بعد از آن ده روزی به احترام تاسوعا و عاشورا و مراسم‌های بعد از آن، برنامه تعطیل می‌شود. سپس برنامه تا شب یلدا ادامه خواهد داشت. بعد از این، تصمیم با مدیر شبکه است. سال گذشته که آقای زین‌العابدین تاکید داشتند هرچه سریع‌تر به بحث چهره مردمی بپردازیم از این رو برنامه تا بهمن‌ماه بیشتر روی آنتن نرفت.

خودت هم باید درستش کنی!
ضیا در بخشی از این نشست در پاسخ به این‌که چه ساز و کاری برای حمایت از مجریان تلویزیون وجود دارد، بیان کرد: زمانی که در شبکه سه بودم، مشکلی برای من و برنامه پیش‌آمد و انتقاد نمایندگان مجلس را هم به دنبال داشت. مدیر وقت شبکه گفت خودت انجام دادی، خودت هم باید درستش کنی! اما در شبکه یک آقای زین‌العابدین از من حمایت می‌کند و بخشی از مشکلات اصلا به من گفته نمی‌شود و خودشان حل می‌کنند.
وی درباره چهره‌های مردمی گفت: زمان پروژه چهره مردمی یادم هست اغلب ساعت ۹ شب از دفتر بیرون می‌رفتم، اما پیش می‌آمد که آقای زین العابدین تازه ساعت ۱۱ شب از دفتر خودشان به من زنگ می‌زدند و پیگیر موضوعی مرتبط با بحث چهره مردمی بودند و مثل یک تهیه‌کننده ارشد ناظر کار بودند. وقتی هم که در عید به مناطق سیل‌زده رفته بودم، مردی در آق‌قلا که روی قایق می‌رفت به من می‌گفت سال دیگر من هم بین چهره‌های مردمی برنامه شما هستم و ایجاد این حس در مردم، به واسطه همین ارزشی است که مدیر شبکه برای این برنامه قائل است.
مجری فرمول یک با اشاره به آیتم‌های مختلف برنامه عنوان کرد: ما چهره‌های مردمی را رها نمی‌کنیم. هرچند وقت یک بار به منطقه زندگی آنها سفر می‌کنیم و از روند زندگی‌شان باخبر می‌شویم. همچنین آیتم قهرمانان کوچک را ایجاد کرده‌ایم و به مناطق محروم می‌رویم و به نوعی به برخی کمک می‌کنیم تا به این قهرمانان تبدیل شوند. وی اضافه کرد: ما تیم تحقیق شش نفره‌ای داریم که حضوری کار می‌کنند و غیر از آنها افرادی هم غیرحضوری هستند و چند نفر هم آیتم‌ساز داریم که در نهایت تیم‌مان حدود ۴۰ نفر می‌شود.

ما رو سفیدیم!
ضیا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتاق فکر برنامه و تحقیق درباره مهمانان، عنوان کرد: رسالت ما برنامه‌سازی است و وزارت اطلاعات یا وزارت علوم نیستیم که قبل و بعد زندگی افراد را پیش از حضور در برنامه مرور کنیم. من یک برنامه‌ساز هستم، هرگز از من نخواهید اشتباه نکنم. خیلی جاها از مردم برای کار خیر پول گرفته‌اند و هنوز تکلیف آن پول‌ها معلوم نیست اما در برنامه ما همه چیز شفاف و روشن است. ما کودکی را دعوت کردیم که هزار صفحه پرونده پزشکی دارد و در نتیجه حضور او را جزو حاشیه یا کم‌اطلاعی برنامه نمی‌دانم و فرمول یک روند طبیعی خود را طی کرده است. سر آن موضوع، همه تلاش کردند برنامه را بدنام کنند اما خوشبختانه فرمول یک آنقدر روسفید است که روسیاهی به آنها ماند.

سوگند آرامی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها