سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت ظریف در جریان سفر به نیویورک اظهار کرد: پمپئو اعتراف کرد نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری ظریف بر افکار عمومی آمریکا و جهان است.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۳۷

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: قطعا اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان‌های نیویورک تاثیری در برنامه‌های کاری ظریف ندارد.
به گزارش واشنگتن‌پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره سفر ظریف به نیویورک گفته بود: ما براساس وظایفی که به موجب قوانین سازمان ملل داریم به ظریف و هیات همراهش ویزا و اجازه سفر به نیویورک داده‌ایم. اما باید بگویم رفت و آمد آنها در نیویورک به‌شدت محدودیت دارد.
پمپئو در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد اگر به او پیشنهاد حضور در تلویزیون ایران داده شود، آن را خواهد پذیرفت، چرا که ظریف نیز چنین فرصتی داشته است.
پمپئو در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور ایران مبنی بر این‌که تهران در صورتی با واشنگتن مذاکره خواهد کرد که تحریم‌های ایران لغو شود، گفت: این مشابه همان پیشنهادی است که به جان کری و رئیس‌جمهور اوباما ارائه شده بود.
این مقام آمریکایی بیان کرد: ترامپ تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ می‌کند اما این، همان مسیری است که دولت قبلی نیز طی کرد و منجر به برجام شد. توافقی که این دولت، رئیس جمهور ترامپ و خود من معتقدیم یک فاجعه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها