سفیر ایران در انگلیس به توقیف نفتکش گریس1 واکنش نشان داد و گفت: اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی پاسخ نمی ماند.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۹۴

به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر نوشت: کشتی ها قانون و رویه ای را نقض نمی کنند اما انگلیس با دزدی دریایی و غیر قانونی چنین تخلفی را مرتکب شده است.
انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش [ایران] نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند.
وی هشدار داد که اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی‌پاسخ نمی ماند. رسانه‌های غربی ۱۳ تیر جاری خبر توقیف نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران را اعلام کردند و مدعی شدند این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.
روزنامه «جبل‌الطارق کرانیکل» با انتشار یک رشته توییت از قول «مایکل لاماس» دادستان کل جبل الطارق اعلام کرد دیوان عالی این منطقه توقیف این نفتکش را تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمدید کرده است.
مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.
روز جمعه پلیس محلی جبل الطارق دو ناخدای نفتکش ایرانی توقیف شده در این منطقه را به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه بازداشت کرد.
پلیس جبل الطارق اسناد و سیستم های الکترونیکی این نفتکش را نیز ضبط و همچنین یکی از خدمه این نفتکش را نیز دستگیر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها