پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به تحولات جاری در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که شکاف میان جبهه ضدایرانی در این منطقه عمیق‌تر شده است.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۰۷

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است: پس از یک هفته از ماجرای حمله به دو نفتکش در دریای عمان، به نظر می‌رسد جبهه ضدایران در منطقه خاورمیانه دچار اختلاف نظر شده‌اند و حامیان واکنش نظامی علیه تهران تقریبا اندک هستند.
امارات متحده عربی، به عنوان متحد آمریکا در سیاست فشار حداکثری علیه ایران، با رویارویی نظامی با تهران شدیدا مخالف است.
انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی معتقد است که اثرات حمله نظامی به ایران برای منطقه خاورمیانه بسیار مخرب است چرا که این منطقه نمی‌تواند اجازه شکل گیری یک جنگ را بدهد.
اما در این میان، عربستان سعودی هم یکی به میخ می‌زند یکی به نعل. از یک سو شورای وزیران عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان روز سه‌شنبه واکنش قاطعی را به تهدیدها علیه تأمین نفت خواستار شد. از سوی دیگر محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی که رابطه نزدیکی با کاخ سفید دارد، اعلام کرد که جنگ نمی‌خواهد. ریاض در مقایسه با ابوظبی مواضع تندتری نسبت به تهران دارد.
از زمان نخستین حملات به نفتکش‌ها در پایان ماه می، ابوظبی رویکرد خود را تغییر داد. اماراتی‌ها نمی‌خواهند اوضاع را از این‌که هست بدتر کنند چرا که الگوی اقتصادی امارات بر مبنای ثبات است. به علاوه امارات در جبهه‌های دیگر از جمله یمن درگیر است. قرقاش که همواره مخالف درگیری نظامی آمریکا با ایران بوده است، در توضیح خطری که تهران می‌تواند برای امنیت و ثبات اقتصادی کشورش به همراه داشته باشد، گفته بود زمانی که بالای برج خلیفه در دبی می‌رود، ایران را می بیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها